Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar66
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-08 16:19
Hoi,

de DS216+ii van Synology werkt top. Snel, stil en een goede GUI.

Ik heb een gedeelde map versleuteld maar na een restart moet ik de sleutel opnieuw opgeven om de map te kunnen benaderen. Volgens de helpfiles moet dit automatisch kunnen maar dat werkt niet (er wordt oa om een USB-schijf gevraagd????). Wie kan mij helpen ?

Arjan

Beste antwoord (via Ar66 op 21-10-2017 10:30)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ar66 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:41:
Hoi,

Ik heb een gedeelde map versleuteld maar na een restart moet ik de sleutel opnieuw opgeven om de map te kunnen benaderen. Volgens de helpfiles moet dit automatisch kunnen maar dat werkt niet (er wordt oa om een USB-schijf gevraagd????). Wie kan mij helpen ?

Arjan
Gewoon de instructies voor het gebruik van Key Manager volgen. Die kan de shares automatisch unlocken. Daarvoor is wel een USB-stick nodig waar de decryption keys opgeslagen worden. Handig is dat niet. Het betekent namelijk dat de share alleen encrypted is als je de USB-stick met de keys eruit trekt.

Eerlijk gezegd vind ik dit een echt gebrek van Synology. De meeste mensen zullen die USB-key wel gewoon laten zitten en dan is de encryptie een wassen neus.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Je hebt een wachtwoord op je gedeelde map gezet?
Dus via samba of windows delen?

Als dit het is , dan moet je je wachtwoord opslaan op je pc die de map benaderd.

En leg precies uit hoe of wat je gedaan hebt, en hoe dit nu benaderd of opent.
En encryptie zonder wachtwoord , dan heeft het natuurlijk geen zin, om dit te doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ar66 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:41:
Hoi,

Arjan
Gewoon de instructies voor het gebruik van Key Manager volgen. Die kan de shares automatisch unlocken. Daarvoor is wel een USB-stick nodig waar de decryption keys opgeslagen worden. Handig is dat niet. Het betekent namelijk dat de share alleen encrypted is als je de USB-stick met de keys eruit trekt.

Eerlijk gezegd vind ik dit een echt gebrek van Synology. De meeste mensen zullen die USB-key wel gewoon laten zitten en dan is de encryptie een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar66
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-08 16:19
Helder en idd het werkt. Ik ben het met je eens. Dank