Wij zetten onze digitale foto's altijd op de laptop. Nou begint die aardig vol te raken en willen we ze branden. Is het mogelijk om die foto's, via usb ofzo, op de PC te zetten en dan te branden? Of is er nog een andere (goedkope) oplossing?
zoek eens op directe kabel verbinding of crosscable. Er zijn oplossingen via USB, Ethernet en via printerpoort.
Verwijderd
Tuurlijk, ik doe het zelf met een kabel over de LPT1 maar dat gaat maar met 300kb/s, nu weet ik dat een USB kabel iets 1,2mb/s kan hebben, probeer dat dus maar!
En... de software die ik gebruik is Laplink Pro!
Succes!
En... de software die ik gebruik is Laplink Pro!
Succes!
Geef ff wat meer info: Hoe zet je de foto's nu op de laptop? Welke camera gebruik je ?Op dinsdag 10 juli 2001 12:17 schreef Thomas B. het volgende:
Wij zetten onze digitale foto's altijd op de laptop. Nou begint die aardig vol te raken en willen we ze branden. Is het mogelijk om die foto's, via usb ofzo, op de PC te zetten en dan te branden? Of is er nog een andere (goedkope) oplossing?
De meeste camera's kunnen met een USB kabel aangesloten worden op een PC. Dan is branden geen probleem. Andere mogelijkheid: kabel tussen laptop en PC, foto's overhalen naar PC en branden maar. Genoeg mogelijkheden te verzinnen.
Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...
Uh.. meerdere mogelijkheden.
1 Diskette Kan alleen niet zoveel op, dus regelmatig wisselen. (+/- .50 per disk)
2 Netwerk Gewoon een verbinding tussen de pc's, snel files overzetten. Meest aan te raden imho. (kan je ook inetten op laptop enz) (+/- 40,- voor pc kaart, 120 voor laptop kaart en kabel van 20,- ofzo)
3 USB link 2 computers via USB aan elkaar, kan je ook redelijk goed bestanden mee overzetten. (+/- 100,-)
4. Parallele linkkabel (Directe kabelverbinding) Goedkoopste oplossing (fl. 15,-) maar tevens ook de meest trage.
Edit: tering, zit dit verhaaltje te tikken, en hoppa, 5 replys voor me
1 Diskette Kan alleen niet zoveel op, dus regelmatig wisselen. (+/- .50 per disk)
2 Netwerk Gewoon een verbinding tussen de pc's, snel files overzetten. Meest aan te raden imho. (kan je ook inetten op laptop enz) (+/- 40,- voor pc kaart, 120 voor laptop kaart en kabel van 20,- ofzo)
3 USB link 2 computers via USB aan elkaar, kan je ook redelijk goed bestanden mee overzetten. (+/- 100,-)
4. Parallele linkkabel (Directe kabelverbinding) Goedkoopste oplossing (fl. 15,-) maar tevens ook de meest trage.
Edit: tering, zit dit verhaaltje te tikken, en hoppa, 5 replys voor me
THX!
Dus ik kan gewoon een paralelle linkkabel aansluiten en alles in de PC laden.
En dat kan met dat Laplink Pro?
-Ik Heb een Toshiba laptop
-Een Toshiba digitale camera
-En ik gebruik een USB-kabel om de foto's vanaf de camera naar de laptop te laden.
-En ik gebruik een USB-kabel om de foto's vanaf de camera naar de laptop te laden.
Wat je verder gebruikt maakt voor een parallele kabel niet uit, zolang je maar een printerpoort (ecp) hebt..Op dinsdag 10 juli 2001 12:29 schreef Thomas B. het volgende:
THX!
Laplink kan dat (commerieel proggie) maar t kan zelfs met windows (directe kabelverbinding zit erbij in)
Is het dan niet heel simpel om deze camera m.b.v. dezelfde USB-kabel aan te sluiten op een PC met USB en een brander ? Waarschijnlijk krijg je er een removable disk bij als je de camera aansluit. De foto's die hierop staan naar je HD kopieren en branden maar !Op dinsdag 10 juli 2001 12:29 schreef Thomas B. het volgende:
Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...
Pagina: 1