Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pux
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-07 08:26
Mijn vriendin heeft een Nexus 5x waar helaas maar 16gb opslag in zit. Nu neemt Android ("Systeem" onder Instellingen > Opslagruimte > Systeem) maar liefst 5,6 gb in waardoor er maar weinig ruimte overblijft.

Is het gebruikelijk dat Android zo veel ruimte inneemt? Is hier iets aan te doen?
...
Het gaat om een Nexus 5x welke draait op Android 7.1

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pux 5,6GB is inderdaad vrij normaal voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
Pux schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:06:
Mijn vriendin heeft een Nexus 5x waar helaas maar 16gb opslag in zit. Nu neemt Android ("Systeem" onder Instellingen > Opslagruimte > Systeem) maar liefst 5,6 gb in waardoor er maar weinig ruimte overblijft.

Is het gebruikelijk dat Android zo veel ruimte inneemt? Is hier iets aan te doen?
...
Het gaat om een Nexus 5x welke draait op Android 7.1

Bij voorbaat dank voor de moeite!
Heb je al een factory reset geprobeerd? 5.6GB door het OS zelf is best veel maar zeker niet ongewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

'Systeem' neemt bij mij maar 4,11 GB in (Nexus 6P). Dit komt waarschijnlijk door het feit dat ik een custom ROM draai (LineageOs), zonder allemaal bloatware. Misschien is dat een optie om wat ruimte vrij te maken?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het enige wat is aan te doen is gebruik maken van cloud diensten voor het opslaan van bestanden en foto's (zoals Google Drive)

Daarnaast kun je natuurlijk altijd op zoek gaan naar een ander toestel waar meer ruimte in zit. Tegenwoordig is 32Gb toch echt wel aan te raden of eventueel een toestel met 16Gb en MicroSD slot zodat je die zelf nog kunt uitbreiden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+