Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Mijn vraag
De 5GHZ en AC verbindingen van onze router werken niet. Het 5GHZ netwerk is ingesteld via het controlepaneel van de router, maar hij wordt op geen enkel apparaat herkend. Mijn netwerkadapter is ook goed ingesteld.

Ik heb nu via 2.4ghz verbinding via het 802.11n protocol.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netwerkadapter: pricewatch: D-Link Wireless AC Dualband USB Adapter
Router: pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200
Provider: Ziggo alles-in-1 Max

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de instellingen van de router en de netwerkadapter meerdere keren een beetje gewijzigd om te kijken of het effect had. Ook heb ik oplossing gezocht zoals het 5GHZ netwerk op een andere kanaal zetten en op een ander land, etc. Allemaal zonder resultaat.

Als het goed is zouden de instellingen van zowel de router als de netwerkadapter goed ingesteld moeten zijn, maar om de één of andere reden werkt het 5ghz toch niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Weet je zeker dat het apparaat dat je met 5Ghz wilt verbinden, ook echt de 5Ghz ondersteunt?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
wizai schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:42:
Weet je zeker dat het apparaat dat je met 5Ghz wilt verbinden, ook echt de 5Ghz ondersteunt?
Ja, ik wil mijn computer verbinden met de 5Ghz band van de TP-Link Archer C5 C1200 router. In de OP staat welke USB netwerkadapter op mijn PC is aangesloten (dat is degene die ik altijd gebruik, ik heb geen andere) en welke router ik gebruik. In de specificaties van mijn netwerkadapter kun je zien dat hij 5Ghz ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke versie van de C1200 heb je ? Alleen de 2v versie ondersteund bepaalde 5GHz banden (100-140)

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 19-10-2017 23:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Met Versie 1 kan je vanaf band 34 tot 48 etc. En het werkt op alle apparaten (Moto G5, Nexus 10, Intel Dual Band Wireless AC 7260 & AC 8260.

Ik heb zelf Archer C1200 V1 uit Duitsland.

Archer C1200 laat standaard twee verbindingen zien. Een van 2,4 GHz a/b/g/n en een van 5GHz n/ac.
5 GHz 802.11n ipv 5 GHz 802.11ac is volgens mij ook mogelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door MedionAkoya op 20-10-2017 21:52 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
DukeBox schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:46:
Welke versie van de C1200 heb je ? Alleen de 2v versie ondersteund bepaalde 5GHz banden (100-140)
Ik heb de V1. Misschien is mijn firmware veroudert en moet ik hem updaten, dat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Als het goed is moet de V1 ook 5Ghz ondersteuning hebben.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f711mR/tp_link_archer_c5_c1200_v1_firmware_en_versie.png

[ Voor 12% gewijzigd door Tech_SSD op 20-10-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
MedionAkoya schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:58:
Met Versie 1 kan je vanaf band 34 tot 48 etc. En het werkt op alle apparaten (Moto G5, Nexus 10, Intel Dual Band Wireless AC 7260 & AC 8260.

Ik heb zelf Archer C1200 V1 uit Duitsland.

Archer C1200 laat standaard twee verbindingen zien. Een van 2,4 GHz en een van 5GHz.
Ik zie dus alleen de 2,4GHz verbinding. Hoe dat komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tech_SSD schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:04:
[...]

Ik zie dus alleen de 2,4GHz verbinding. Hoe dat komt weet ik niet.
Je ziet in de instellingen toch 2,4 GHz en 5 GHz apart staan. Je kan in de instellingen apart van elkaar aan of uitzetten.

Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.tp-link.com/res/upfile/faq/20160808024419.jpg

Ik heb helaas de DHCP van mijn C1200 uitgezet en om snel in de instellingen te komen zal ik mijn router moeten resetten. |:( 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door MedionAkoya op 20-10-2017 00:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Heb je de twee netwerken al een 'eigen' naam gegeven ?
Vaak staat de wifi als "naam" op beide punten.
Dan zie je bij het zoeken alleen maar de 'sterkste' van de twee ( hier dus kennelijk de 2.5Ghz )

Zet in de WiFi settings de twee APnamen eens om ( "Naam-24" en "Naam-5" )
vergeet niet om op alletwee de security op WPA2 & AES te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb je al met wifi analyzer gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19
Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT in een specifieke subforum besproken worden horen daar ook thuis.

WiFi is een netwerktechnologie en hoort dus in Netwerken.

Move OH -> NT

Inhoudelijk: geef eens aan welk kanaal je in 5GHz ingesteld hebt op de router.
- als het een DFS-kanaal (>48) is, dan kan het zijn dat de NIC geen DFS ondersteunt. Zeer kwalijke zaak IMHO, maar komt voor.
- als de router op de verkeerde regio ingesteld is, is het mogelijk om kanalen >149 in te stellen. Die zijn in de EU niet toegestaan en gaan je NICs ook niet herkennen.

Oh, en mensen, hou de termen band (2.4GHz danwel 5GHz) en kanaal (36,40, etc) uit elkaar. Houdt het voor iedereen duidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
MedionAkoya schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Je ziet in de instellingen toch 2,4 GHz en 5 GHz apart staan. Je kan in de instellingen apart van elkaar aan of uitzetten.

Zoiets
[afbeelding]

Ik heb helaas de DHCP van mijn C1200 uitgezet en om snel in de instellingen te komen zal ik mijn router moeten resetten. |:( 8)7
Ja, dit wist ik al en ik heb het gewoon allemaal goed ingesteld (als het goed is) maar toch werkt mijn 5Ghz netwerk niet. Laatst was ik de instellingen van de router aan het wijzigen en toen zag ik een paar seconden het 5Ghz netwerk ineens verschijnen en kort daarna verdween ie weer.
dion_b schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:07:
Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT in een specifieke subforum besproken worden horen daar ook thuis.

WiFi is een netwerktechnologie en hoort dus in Netwerken.

Move OH -> NT

Inhoudelijk: geef eens aan welk kanaal je in 5GHz ingesteld hebt op de router.
- als het een DFS-kanaal (>48) is, dan kan het zijn dat de NIC geen DFS ondersteunt. Zeer kwalijke zaak IMHO, maar komt voor.
- als de router op de verkeerde regio ingesteld is, is het mogelijk om kanalen >149 in te stellen. Die zijn in de EU niet toegestaan en gaan je NICs ook niet herkennen.

Oh, en mensen, hou de termen band (2.4GHz danwel 5GHz) en kanaal (36,40, etc) uit elkaar. Houdt het voor iedereen duidelijk.
Ik heb de router op alle mogelijke kanalen ingesteld (36 - 48 volgens mij) en dat loste het probleem niet op.

Het land van de router heb ik op Nederland gezet.

Ik heb channel (kanaal) nu op "auto" staan. En mode staat op 11/a/n/ac mixed.

Ik heb WDS Bridging uit staan, moet ik die soms aan hebben staan, is dat het?

[ Voor 4% gewijzigd door Tech_SSD op 17-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak twee namen aan. Eentje met -2 erachter en eentje met -5 erachter.

BV: WIFI-2 en WIFI-5.

Zodoende weet je zeker en zie je apart.

Al je namelijk één naam geeft, is het mogelijk dat de telefoon / tablet etc... éérst op 2,4 GHz verbindt.

En ja, controleer de kanalen. Begin bij de "lage" nummers. bv. 36-38 etc.... De hoge nummers 108 en hoger even niet aanzetten. Eerst die lage kanalen aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:23:
Maak twee namen aan. Eentje met -2 erachter en eentje met -5 erachter.

BV: WIFI-2 en WIFI-5.

Zodoende weet je zeker en zie je apart.

Al je namelijk één naam geeft, is het mogelijk dat de telefoon / tablet etc... éérst op 2,4 GHz verbindt.

En ja, controleer de kanalen. Begin bij de "lage" nummers. bv. 36-38 etc.... De hoge nummers 108 en hoger even niet aanzetten. Eerst die lage kanalen aan de praat krijgen.
Ze hebben allebei al een aparte naam.
Pagina: 1