ICS-2000 en zijn sunset timer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb nog geen KaKu, maar wèl al een vraag. Ik ben een leek, geen electronica man, dus niet al te technisch antwoorden svp.
De ICS-2000 heeft een timer instelling voor Sunset. Er staat echter nergens in de handleiding hoe die werkt.
Hoe stel je die in? Zit er een Lux instelling op (lijkt me niet handig als je 'm in een kast inbouwt) of worden de vaste wereldwijd bekende sunset en sunrise instellingen aangehouden en moet je daarme een vertraging instellen oid?
En heeft de ICS-2000 dan ook last van wat de moderator vertelde in "Schemerschakelaar werkt niet goed icm draadloze ledlampen" mbt de abst-604?
Graag jullie reacties en ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartegat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-04 13:13
De ICS werkt met een locatieafhankelijke astronomisch bepaalde zonsopkomst en zonsondergang tijd. Op deze tijd kan je aangeven hoeveel minuten eerder of hoeveel minuten later je de verlichting aan wil laten gaan. Hier over heen kan je ook nog een random afwijking instellen zodat er per dag wat extra variatie is m.b.t. het inschakeltijdstip. Verder kan je aangeven op welke dagen van de week en de maanden dit moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Mijn ABST-604 ervaring tot nu toe. 1 maand in gebruik.

Hoewel het met de ABST-604 beter gaat dan de sunset-sunrize schakeling icm Triggi(weerbericht)(bewolking of niet), werkt het nog niet helemaal lekker icm de ICS-2000. Het is beter, omdat de verlichting eerder uit/aan gaat, dan met voorgaande regeling.(beter afgestemd op de wens voor wel/geen verlichting)
Ik heb de unit buitengeplaatst op een droge plek zonder invloed van schaduw of valse lichtinval.
Om te testen heb ik een notificatie gezet op detectie van 'dawn' en van 'dusk'. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de sensor nu precies werkt. Als er 'dusk' detectie is, krijgen we altijd 2 meldingen tegelijk. Ook kan het voorkomen dat er dezelfde detectie is tussen 2 momenten. Dus bv 'Dawn' en 2 minuten later weer 'Dawn', zonder dat er 'Dusk' tussen zit...
Voorlopig(ook met gebruik van delay scenes) zitten we nog regelmatig met een 'knipperlicht' effect.

Klikaanklikuit schermer sensor ABST-604

[ Voor 10% gewijzigd door floriszz op 04-12-2017 12:55 . Reden: screenshot toegevoegd ]