Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zakelijke laptop met bovengemiddeld budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Werken voornamelijk met Office en surfen. Echter laat ik vaak veel pagina's open en een laptop soms twee dagen aan op standby. Ik ben absoluut geen gamer filmkijker designer en dat soort dingen alhoewel een Retina beeldscherm best aangenaam is.

Ik heb voor het eerst in mijn leven voor 2 weken een Macbook Pro gehad maar dat was enorm wennen ondanks dat ik al jaren een Iphone heb. Ik merk dat ik veel kostbare tijd moet steken om met een Mac net zo gemakkelijk en efficiënt te werken als met een Windows. Ik heb immers heel mijn leven alleen met Windows mogen werken. Toch vind ik de esthetische en krachtige aspecten van een Mac zeer interessant. Ik twijfel daarom ook enorm of ik toch voor de Macbook Pro moet gaan en accepteren dat ik meer tijd nodig heb om mijn draai te vinden in een Mac. Alle computerverkopers adviseren mij een Mac.Diep van binnen vind ik die tijd kostbaar en onnodig.

Wat is je budget?

Ik heb voor de Apple MacBook Pro 13" 2,3GHz - 8GB - 128GB 1350 euro uitgegeven (via Surfspot de studentenkorting) maar ben best bereid ietsjes meer te betalen als dat noodzakelijk is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja ik kom geregeld op bezoek bij mensen thuis dan is het handig dat de accu lang mee kan en dat de laptop compact is zoals de Macbook Pro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet er zakelijk mooi en strak uit zien en de laptop moet een krachtpatser zijn in de zin dat ik mag vertrouwen dat hij nooit zomaar zal vast lopen en doet wat er van hem verlangt kan worden. Voorkeur voor de bekende vertrouwde gevestigde merken.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag, ik twijfel bij betere alternatieven met tegenzin weer een Mac Book Pro te halen maar dan dit keer met een snellere flashgeheugen. Ik laat mij graag door jullie adviseren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 21:19 ]

• CliffB
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11 23:02
Kijk eens naar Dell XPS lijn of HP Spectre, allebei Windows, zien er beide goed en strak uit. Vooral de XPS heeft ook een zeer goede batterij duur volgens mij. Ook hebben ze de nieuwe Kaby lake refresh processors al, de macbook nog niet.

Voorbeelden van hun eigen site:

http://www.dell.com/nl-nl...op/spd/xps-13-9360-laptop

http://store.hp.com/Nethe...spx?p=c-hp-spectre-laptop

Verwijderd

Topicstarter
CliffB schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:22:
Kijk eens naar Dell XPS lijn of HP Spectre, allebei Windows, zien er beide goed en strak uit. Vooral de XPS heeft ook een zeer goede batterij duur volgens mij. Ook hebben ze de nieuwe Kaby lake refresh processors al, de macbook nog niet.

Voorbeelden van hun eigen site:

http://www.dell.com/nl-nl...op/spd/xps-13-9360-laptop

http://store.hp.com/Nethe...spx?p=c-hp-spectre-laptop
Dank voor je snelle reactie. Op het eerste oog en gevoelsmatig lijkt mij de HP interessant. Ik zal eens wat meer informatie vergaren over deze specifieke serie van de HP.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets over het Besturingssysteem. De allernieuwste Windows vind ik persoonlijk niet zo prettig, teveel onnodige veranderingen doorgevoerd maar moet ik dat ook accepteren of is nog gebruikelijk dat mensen de vorige versie nog gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 21:34 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Whatever je doet, neem on-site support bij deze premium merken. Reken dat mee in je prijs.
Als ze falen is het hoe vlot ze je kunnen helpen wat het verschil maakt.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 19:46

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:34:
of is nog gebruikelijk dat mensen de vorige versie nog gebruiken?
Nee, support gaat ook vervallen (al duurt dat wellicht nog even). Beter gewoon mee werken, dan wen je er vanzelf aan :)

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Nog iets over het Besturingssysteem. De allernieuwste Windows vind ik persoonlijk niet zo prettig, teveel onnodige veranderingen doorgevoerd maar moet ik dat ook accepteren of is nog gebruikelijk dat mensen de vorige versie nog gebruiken?
Hoe bedoel je of dat gebruikelijk is? Je kan ervoor kiezen om niet te upgraden maar dan mis je beveiligingspatches.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:26
Ik zou er maar aan wennen, het gaat niet anders worden. Windows 7 kun je nog prima draaien, maar waarom zou je? Windows 10 is veel meer futureproof dan Windows 7 (support loopt af op 14 januari 2020, nog twee jaar dus).

Als je toch moet wennen aan een nieuw OS, zou ik gewoon lekker je MacBook houden. Kun je elk jaar gratis updaten naar nieuwere versie van macOS, of daar eventueel Windows 10 op zetten. Dan heb je ook verder geen kosten meer :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik snap eventjes niet waarom je zo'n krachtpatser wil hebben als je alleen maar een beetje surft en office doet.... mijn MBP van 2008 kan dat nog. Voor 700 euro moet je makkelijk een laptop vinden die daaraan voldoet AFAIK.

Of wil je gewoon een stoere laptop en zoekt een excuus?

[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-10-2017 21:43 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal accepteren dat Windows 10 er gewoon bij hoort. Waarom zo een krachtpatser? Ik weet niet of ik in de toekomst met mijn bedrijvigheid meer kracht nodig heb. Daarom meteen een hele goede zodat ik daar niet meer naar om hoef te kijken. Hebben jullie nog andere tips of zijn deze twee laptops de beste en mooiste laptops in deze prijsklasse? (1500 ex btw EUR)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
Lenovo X1 carbon.
Strak, mooi, en de batterij haalt ook 7-8 uur.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

The_Scarabial

MTB for life!

Surface laptop, icm. met docking zodat je op je werk makkelijk kan koppelen met bekabeld netwerk en evt. meerdere schermen. Hier mijn ervaringen met het ding: The_Scarabial in "Microsoft Surface Laptop"

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de spectre een touchscreen heeft. Ik hoef die optie absoluut niet omdat het dan meer op een tablet gaat lijken.

• nino_070
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:32:
Ik zie dat de spectre een touchscreen heeft. Ik hoef die optie absoluut niet omdat het dan meer op een tablet gaat lijken.
Wat een onzin, mijn zakelijke Dell heeft ook een touchscreen en dat ding gebruik ik zelden dus dan lijkt het allerminst op een tablet

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:51:
Lenovo X1 carbon.
Strak, mooi, en de batterij haalt ook 7-8 uur.
Er zijn bijna geen X1 carbon te halen voor die 1350. De meesten zijn (veel) duurder. Ik zie er 1 die minder duur is (pricewatch: Lenovo ThinkPad X1 Carbon (20BS006GML), maar bij https://www3.lenovo.com/n...TXX15G?IPromoID=LEN616085 zijn de prijzen een stuk hoger (voor een nieuwere generatie processor, voor wat dat waard is).

Bij notebookcheck.com staan idd de Carbon hoog op de lijst.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
Als de TS een Apple in zijn budget krijgt of overweegt, dan kan een X1 ook.

Je gebruikt zoiets dagelijks, en het wordt continu meegesleurd, dan ga je niet op 100e kijken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
bovengemiddeld budget
Wat is dat nu weer??

Maar goed, een X1 met goede specs is wat je zoekt geloof ik. Enorm compacte, dunne en snelle werkpaardjes.

[ Voor 47% gewijzigd door warhamstr op 20-10-2017 14:15 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
nino_070 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Wat een onzin, mijn zakelijke Dell heeft ook een touchscreen en dat ding gebruik ik zelden dus dan lijkt het allerminst op een tablet
Zo lijkt het op de foto's wellicht moet ik dit in een computerzaak bekijken, bedankt voor de tip!
Welke DELL is dat trouwens? Kun je die aanbevelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2017 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
kdekker schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Er zijn bijna geen X1 carbon te halen voor die 1350. De meesten zijn (veel) duurder. Ik zie er 1 die minder duur is (pricewatch: Lenovo ThinkPad X1 Carbon (20BS006GML), maar bij https://www3.lenovo.com/n...TXX15G?IPromoID=LEN616085 zijn de prijzen een stuk hoger (voor een nieuwere generatie processor, voor wat dat waard is).

Bij notebookcheck.com staan idd de Carbon hoog op de lijst.
Persoonlijk heb ik niets met dat merk, voorkeur naar de bekende merken als HP DELL etc.

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Wat is dat nu weer??

Maar goed, een X1 met goede specs is wat je zoekt geloof ik. Enorm compacte, dunne en snelle werkpaardjes.
Ik bedoel niet een instapmodel maar precies datgene wat ik zoek en daar heb ik meer dan een gemiddeld budget voor over. De meeste laptop's over de toonbank gaan onder de 1k euro over de toonbank.

• nino_070
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

Zo lijkt het op de foto's wellicht moet ik dit in een computerzaak bekijken, bedankt voor de tip!
Welke DELL is dat trouwens? Kun je die aanbevelen?
Latitude E7470. Ik ben er heel tevreden over, de huidige XPS lijn is nog mooier vind ik. HP ben ik zelf iets minder tevreden over

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nino_070 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Latitude E7470. Ik ben er heel tevreden over, de huidige XPS lijn is nog mooier vind ik. HP ben ik zelf iets minder tevreden over
Realiseer je wel dat een (waarschijnlijk elke) dunne laptop last heeft van warmte afvoer. Op werk hebben ze dit model, en bij langdurige (meer dan een kwartier) zware load zakt de prestatie (iets) in. Daarnaast is een full HD scherm voor een 14" laptop best klein (ook als je nog geen leesbril nodig hebt :) ). En van Dell weet je niet altijd welke SSD er in gezet wordt (in desktops wordt de ene keer Toshiba en de andere keer Samsung geschroefd, beide wel M2/NVMe).

• nino_070
kdekker schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:01:
[...]

Realiseer je wel dat een (waarschijnlijk elke) dunne laptop last heeft van warmte afvoer. Op werk hebben ze dit model, en bij langdurige (meer dan een kwartier) zware load zakt de prestatie (iets) in. Daarnaast is een full HD scherm voor een 14" laptop best klein (ook als je nog geen leesbril nodig hebt :) ). En van Dell weet je niet altijd welke SSD er in gezet wordt (in desktops wordt de ene keer Toshiba en de andere keer Samsung geschroefd, beide wel M2/NVMe).
Daarom ben ik ook zo tevreden met mijn Latitude, imo. perfecte compromis tussen dikte en warmte. Maar inmiddels zijn we alweer twee Intel-generaties verder en misschien kunnen die wel beter toe, zonder dat de prestaties inzakken en dat de laptop heet wordt.

En een full HD scherm is zeker geen overbodige luxe op 14” hoor! Ik vind het zelfs karig, ik mis op de laptop van m’n vriendin (14” ook) altijd de 1440p die ik zelf gewend ben te hebben (zij full HD)

[ Voor 11% gewijzigd door nino_070 op 21-10-2017 17:38 ]

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:12:
Ik heb voor het eerst in mijn leven voor 2 weken een Macbook Pro gehad maar dat was enorm wennen ondanks dat ik al jaren een Iphone heb. Ik merk dat ik veel kostbare tijd moet steken om met een Mac net zo gemakkelijk en efficiënt te werken als met een Windows. Ik heb immers heel mijn leven alleen met Windows mogen werken. Toch vind ik de esthetische en krachtige aspecten van een Mac zeer interessant. Ik twijfel daarom ook enorm of ik toch voor de Macbook Pro moet gaan en accepteren dat ik meer tijd nodig heb om mijn draai te vinden in een Mac. Alle computerverkopers adviseren mij een Mac.Diep van binnen vind ik die tijd kostbaar en onnodig.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja ik kom geregeld op bezoek bij mensen thuis dan is het handig dat de accu lang mee kan en dat de laptop compact is zoals de Macbook Pro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet er zakelijk mooi en strak uit zien en de laptop moet een krachtpatser zijn in de zin dat ik mag vertrouwen dat hij nooit zomaar zal vast lopen en doet wat er van hem verlangt kan worden. Voorkeur voor de bekende vertrouwde gevestigde merken.
Ik heb zelf na lang aarzelen de Dell XPS 15 9560 aangeschaft. Zonder touchscreen en vingeradruklezer want de toegevoegde waarde daarvan vind ik vrij minimaal. In het geval van zo'n touchscreen heb je zo'n glinsterend scherm met vingerafdrukken erop, wat ik een enorm nadeel vind.

Ook ik versleep de laptop mee naar zakelijke afspraken en naar leslocaties (waar ik werk als docent). Ik wilde dus een handzame en draagbare 15,6"-laptop. Voor mij is de Dell XPS 15 één van de weinige kleine, handzame en mooie (of toonbare) 15,6"-laptops in de markt die ook nog eens degelijk is en zeer goede specificaties heeft voor een laptop van deze grootte. De batterij gaat bij normaal gebruik wel een werkdag (of zelfs langer) mee en is relatief snel opgeladen. En dan gebruik ik de laptop nadrukkelijk wel voor grafische bewerkingen.

De reden dat ik niet voor Apple, Asus (zenbook) of HP gekozen heb is verschillend. De Macbooks van Apple zijn gewoon te duur voor wat erin zit en de buitenkant maakt dat voor mij gewoon niet goed. Mijn voorgaande laptop was een Asus, waar ik op zich overtuigd was van een goede prijs/kwaliteit-verhouding, maar het feit dat het ze maar niet lukt om iets te doen aan meegevende toetsenborden is echt irritant. Met HP heb ik een beetje een vervelende geschiedenis met falende laptops, waarom ik niet zo snel voor dit merk zou gaan kiezen: misschien dat dit voor de duurdere zakelijke laptops anders is, maar na meerdere slechte ervaringen is het niet een merk dat ik snel overweeg.

Wat betreft Mac OS of Windows 10... tjah, Mac OS is anders, maar eerlijk gezegd vind ik Windows 10 gewoon een fijn besturingsprogramma. Zeker op de zakelijke Dell XPS 15 met Windows Pro en relatief weinig bloatware vergeleken met andere Windows-laptops. Maar als je Mac OS wilt zijn er niet zoveel alternatieven ;-) !

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
ALs ik dit zo lees heb je aan de ene kant maar weinig met een Mac gewerkt maar je hébt er wel een? Gezien je er 1300 en een beetje voor betaald hebt. Misschien ligt het aan mij maar ik merk daar toch wat tegenspraak in je verhaal.

Nu, die Lenovo Carbon is een enorm goede laptop en zeker iets dat gemaakt is om meegenomen te worden. Je zou kunnen kijken naar de HP Zbook een 14/15" Ultra of de "Studio" is misschien ook een optie. Daarmee heb je ook een zakelijke laptop die tegen een stootje kunt. Dat zijn werkpaarden. Ook makkelijk een SSDof RAM te vervangen.

Werken met MacOs leer je vrij snel. Zeker de gewone dingen al vind ik de leercurve als je er écht in duikt best stijl. Daar is het "een soort Linux" voor, je kunt heel veel maar hoeft niet.
Het is altijd een afweging wat je maakt. Als je al Software hebt die je kunt overzetten bespaar je natuurlijk ook weer dan het opnieuw te moeten kopen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:48
De HP Spectre / 360 serie's zijn mooi compact en ideaal voor reizen, zitten ook enkele tussen die goede specs hebben en zijn qua gewicht ook prima handelbaar.

De HP Zbook serie heeft qua degelijkheid en prestaties niet veel concurrenten, word zelfs gebruikt om testomgevingen op te draaien voor grote servers. Is alleen wel wat zwaarder en en niet echt bedoeld om langdurig zonder stopcontact gebruikt te worden.

De HP 650 g2/3 of 850 g2/3 is wellicht ook wel wat, er is in elk geval wat te kiezen ;)

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Expendable schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:04:
De HP Spectre / 360 serie's zijn mooi compact en ideaal voor reizen, zitten ook enkele tussen die goede specs hebben en zijn qua gewicht ook prima handelbaar.

De HP Zbook serie heeft qua degelijkheid en prestaties niet veel concurrenten, word zelfs gebruikt om testomgevingen op te draaien voor grote servers. Is alleen wel wat zwaarder en en niet echt bedoeld om langdurig zonder stopcontact gebruikt te worden.

De HP 650 g2/3 of 850 g2/3 is wellicht ook wel wat, er is in elk geval wat te kiezen ;)
Geheel waar; de Zbook is een beest. Maar ze hebben ook hun Ultrabook variant en die gaat ook lang mee. Had er een tijdje terug een voor een testcase. En het beviel me best moet ik zeggen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Ik stond recent voor dezelfde keuze als jij en heb de Dell XPS13, HP Spectre X360 en Microsoft Surface Laptop met elkaar vergeleken.

Uiteindelijk voor de Microsoft Surface Laptop gegaan (wel met de windows 10 PRO upgrade die dit jaar nog gratis is). Redenen:

- De hogere resolutie van het scherm (tekst was ragscherp en vond dat bij de andere schermen beduidend minder, let wel ik heb dus niet vergeleken met de 4K versies van de Dell en HP maar de FHD versies gezien).
- De beeldverhouding (3:2): dit is veruit het grootste voordeel t.o.v. de Dell en HP vond ik. Het werkt echt veel prettiger als je met rapportages bezig bent of teksten moet doornemen / redigeren etc.
- Het keyboard: toegegeven, die van de Spectre was nog beter (betere feedback), maar de Microsoft Surface Laptop kwam voor mij op een goede 2e plaats + ik had ook meer ruimte voor mijn polsen beschikbaar op de laptop dan op de Spectre of de Dell (grote handen).
- Accu: lang genoeg met circa 10 uur gebruik (ik heb de i5/8gb/256ssd versie) terwijl hij aan het netwerk hangt (wifi) en zeker beter dan de lenovo yoga pro die ik hiervoor had.
- Design: dit is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik vind hem erg strak, unieker dan de andere 2 laptops, een mooie zakelijke uitstraling hebben en de alcantara bekleding + de afrondingen aan de randen maken dat hij erg prettig aanvoelt wanneer je je handen erop rust.

Nadelen zijn er ook: hij heeft natuurlijk maar een beperkt aantal poorten. Dus ik gebruik een bluetooth muis in plaats van een USB muis en wil je hem aan een beamer kunnen hangen zal je een adapter mee moeten nemen. Verder had ik wat gedoe met het automatisch dimmen van de brightness al naargelang het omgevingslicht minder werd, maar inmiddels lijkt dat verholpen.

• nino_070
Daniel_SJD schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:58:
Ik stond recent voor dezelfde keuze als jij en heb de Dell XPS13, HP Spectre X360 en Microsoft Surface Laptop met elkaar vergeleken.

Uiteindelijk voor de Microsoft Surface Laptop gegaan (wel met de windows 10 PRO upgrade die dit jaar nog gratis is).
Voor welke modellen is die pro versie gratis dit jaar nog?

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Voor alle Surface Laptop versies omdat deze standaard met windows 10 s geleverd worden. Overigens krijg je er ook een jaar gratis office 365 personal bij.
Pagina: 1