Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puremonk
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09 18:52
Raar probleempje. Na het installeren van de windows 10 fall update heb ik dubbele snelkoppelingen (zie foto). Ik kan online nergens iets vinden van iemand met dezelfde problemen.

Ik heb niks geks gedaan na de update, het enige wat ik me kan bedenken is dat het iets te maken heeft meet de vorige versie van windows(.old).

Update: GTA 5 werkt weer na een repair van de installer. (deze deed het niet, heb ik weg gehaald).

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PHnacAi.jpg

Edit: afbeelding met thumbnail.

[ Voor 40% gewijzigd door Puremonk op 19-10-2017 20:17 ]

Beste antwoord (via Puremonk op 24-10-2017 08:28)

• Dunsinane1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:12
Dit heb ik dus ook. Dat wil zeggen, op één van twee identieke computers (identiek qua hardware en software).

De dubbele snelkoppelingen hebben zonder uitzondering betrekking op software die niet op de C: schijf staat, maar op de D: schijf. De snelkoppeling met " (1)" erachter (en het juiste icoontje), verwijst ook naar het .exe-bestand op de D: schijf. De snelkoppeling zonder " (1)" erachter (en met blanco icoon), verwijst naar hetzelfde pad naar het .exe-bestand, maar dan op de C: schijf, waar het dus niet staat.

Voorbeeld:
- Snelkoppeling "Corel PaintShop Pro X9 (64-bit) (1)"
"D:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X9 (64-bit)\Corel PaintShop Pro.exe"
- Snelkoppeling "Corel PaintShop Pro X9 (64-bit)"
"C:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X9 (64-bit)\Corel PaintShop Pro.exe"

Ik heb van alle getroffen software handmatig die foute (C:)-snelkoppelingen weggehaald uit het startmenu. Sommige programma's werkten daarna nog niet goed; een deel kon via de installer gerepareerd worden, en een deel heb ik opnieuw geïnstalleerd.

De niet-getroffen PC heb ik op 18-10-2017 geupdated, en de wel-getroffen PC op 19-10-2017. Dat is het enige verschil tussen de 2 PC's wat ik bedacht kan krijgen.

Googelen brengt inderdaad geen herkenning van dit probleem bij anderen, zelfs nu, een paar dagen later, nog steeds niet. Erg vreemd...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dunsinane1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:12
Dit heb ik dus ook. Dat wil zeggen, op één van twee identieke computers (identiek qua hardware en software).

De dubbele snelkoppelingen hebben zonder uitzondering betrekking op software die niet op de C: schijf staat, maar op de D: schijf. De snelkoppeling met " (1)" erachter (en het juiste icoontje), verwijst ook naar het .exe-bestand op de D: schijf. De snelkoppeling zonder " (1)" erachter (en met blanco icoon), verwijst naar hetzelfde pad naar het .exe-bestand, maar dan op de C: schijf, waar het dus niet staat.

Voorbeeld:
- Snelkoppeling "Corel PaintShop Pro X9 (64-bit) (1)"
"D:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X9 (64-bit)\Corel PaintShop Pro.exe"
- Snelkoppeling "Corel PaintShop Pro X9 (64-bit)"
"C:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X9 (64-bit)\Corel PaintShop Pro.exe"

Ik heb van alle getroffen software handmatig die foute (C:)-snelkoppelingen weggehaald uit het startmenu. Sommige programma's werkten daarna nog niet goed; een deel kon via de installer gerepareerd worden, en een deel heb ik opnieuw geïnstalleerd.

De niet-getroffen PC heb ik op 18-10-2017 geupdated, en de wel-getroffen PC op 19-10-2017. Dat is het enige verschil tussen de 2 PC's wat ik bedacht kan krijgen.

Googelen brengt inderdaad geen herkenning van dit probleem bij anderen, zelfs nu, een paar dagen later, nog steeds niet. Erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puremonk
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09 18:52
Dan heb ik over die C en D heen gekeken, want heb wel gekeken naar de locatie. Maar ik heb inderdaad ook reparaties en reinstalls moeten doen. Dan ga ik de foutive snelkoppelingen verwijderen.
Tenminste iemand die hetzelfde probleem heeft.