Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een TV
[
Wat is je budget?
300-800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk zit mijn laptop eraan, dus hij moet overweg met al die ingewikkelde resoluties, waar ik in de FAQ iets over gelezen had.
Verder klonk variable refresh rate 100hz maar ook 24/48? goed, aangezien ik me snel irriteer wanneer een bewegend beeld schokkerig overkomt.
Ik weet niet of 4k een extra premium kost, maar op zich is 1080P prima aangezien ik nooit 4k gebruik
Geen 3d en smart hoeft niet per se goed te werken vanwege de laptop.
Geen curved.
Groote ergens tussen de 40 en 65 (kijk nu op 32, en de letters zijn net niet te klein tijdens het surfen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen apparaten overwogen behalve dan samsungs die hoog in de pricewatch staan. Maar geen idee dus welke tv's voldoen aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Humax! Geen poespas maar een soort monitor TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Als ik het zo lees ben je eerder op zoek naar een scherm dan naar een TV. Ten minste, afgaande op je eisen is een tuner niet nodig, en is een HDMI-connectie alles wat je nodig hebt. Klopt dat? En wat had je voor het geluid in gedachte? Wat wil je er precies verder op gaan doen? Betreft het gamen of bijvoorbeeld afspelen van video-bestanden? Wil je het scherm ophangen? Je kan namelijk nogal wat kanten op met de voor alsnog gegeven informatie...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:36:
Als ik het zo lees ben je eerder op zoek naar een scherm dan naar een TV. Ten minste, afgaande op je eisen is een tuner niet nodig, en is een HDMI-connectie alles wat je nodig hebt. Klopt dat? En wat had je voor het geluid in gedachte? Wat wil je er precies verder op gaan doen? Betreft het gamen of bijvoorbeeld afspelen van video-bestanden? Wil je het scherm ophangen? Je kan namelijk nogal wat kanten op met de voor alsnog gegeven informatie...
Is een tv niet een soort monitor waar je een afstandsbediening bij krijgt?
Geluid gaat via een Sony soundbar ct-381
Voornamelijk Netflix, 1080P films (2-4GB)
Mocht er in de toekomst een betere pc / laptop aangesloten worden en ik haal een controler. Dan wellicht ook gamen op de bank.
Niet ophangen gewoon op een tv kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Is een tv niet een soort monitor waar je een afstandsbediening bij krijgt?
Nee, een TV bevat namelijk per definitie ook een tuner (ongeacht of dat nu DVB-C/T/S of andere techniek is). Aangezien die niet wordt gebruikt is een TV daarmee dus een product dat meer biedt dan noodzakelijk is waardoor je zoek-criteria dus minder strict hoeven te zijn als je dat onderdeel toch niet gebruikt :)
Geluid gaat via een Sony soundbar ct-381
Voornamelijk Netflix, 1080P films (2-4GB)
Mocht er in de toekomst een betere pc / laptop aangesloten worden en ik haal een controler. Dan wellicht ook gamen op de bank.
Niet ophangen gewoon op een tv kast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Succes met het zoeken naar een monitor in groot formaat. Ook is er nog steeds niet bekend welk paneel er precies in die Humax zit(?), met een beetje pech zijn het die faux-UHD LG panelen en die zijn juist helemaal niet geschikt als monitor (/minder geschikt). Bij LG dus wegblijven bij alle UHD tv's uit de 600 reeks en alle 2017 UHD modellen die binnen budget vallen ...
Verder zijn er steeds meer 100hz UHD modellen die ook 120Hz op 1080p kunnen weergeven (met name de Sony's en LG's) maar dat valt buiten het budget. Normale tv's accepteren maximaal een 60Hz signaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:18:
Succes met het zoeken naar een monitor in groot formaat. Ook is er nog steeds niet bekend welk paneel er precies in die Humax zit(?), met een beetje pech zijn het die faux-UHD LG panelen en die zijn juist helemaal niet geschikt als monitor (/minder geschikt). Bij LG dus wegblijven bij alle UHD tv's uit de 600 reeks en alle 2017 UHD modellen die binnen budget vallen ...
Verder zijn er steeds meer 100hz UHD modellen die ook 120Hz op 1080p kunnen weergeven (met name de Sony's en LG's) maar dat valt buiten het budget. Normale tv's accepteren maximaal een 60Hz signaal ...
Dus in mijn budget valt er met mijn wensen niet iets te vinden.
Ik wist niet dat ik zulke dure smaak had. Hoeveel meer moet ik mijn budget ophogen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zocht iets soortgelijks. Ik wilde eigenlijk een OLED-scherm, maar na jaren wachten zijn de prijzen nog steeds niet ver genoeg gedaald. Uiteindelijk heb ik een tweedehands 43" Full HD LCD 100hz televisie van Marktplaats gehaald voor 200 euro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:05:
[...]

Dus in mijn budget valt er met mijn wensen niet iets te vinden.
Ik wist niet dat ik zulke dure smaak had. Hoeveel meer moet ik mijn budget ophogen dan?
Ligt eraan waar je die 100/120Hz voor zou willen: om te gamen op 120fps dan heb je idd alleen wat aan een 100Hz UHD tv (en dan alleen bepaalde types), maar voor gewoon tv/films kijken is dit wel een 100Hz UHD pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver (weet niet of ie getest is met een 120fps op 1080p) en zit ook een volwaardig UHD paneel in. Eigenlijk de enige betaalbare echte 100Hz UHD groter dan 43" ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 27-10-2017 21:32 ]

Pagina: 1