[FB] Checken of likes vals zijn of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik doe deze post even namens mijn ouders.

Mijn ouders doen mee aan foto contest op Facebook. Hiermee moeten ze zoveel mogelijk likes verzamelen. Heel leuk natuurlijk enzo.. Om er geen spampost van te maken, zal ik de betreffende contest niet delen.

Nu is het zo dat bij één kandidaat erg opviel dat deze ineens heel snel omhoog schoot in het aantal likes. Nu vragen wij ons dus af: Zou diegene likes gekocht hebben of is dit inderdaad legitiem gebeurd. Je kan natuurlijk de accounts nagaan of het geen vreemde namen (uit een aziatisch land ofzo) zijn, en of er een avatar ingesteld is, etc... En echt zeker zul het waarschijnlijk nooit hebben. Toch zouden we hier wat meer duidelijkheid over willen hebben. Dus:

Zijn er methodes of tools om te checken of er likes gekocht zijn?

Natuurlijk snap ik best dat iemand binnen een dag ineens heel veel likes kan verzamelen, maar het valt wel op. Ik zou het m'n ouders enorm gunnen om deze contest te winnen. Echter tegen een 'valsspeler' verliezen tolereren m'n ouders niet. We twijfelen nog of we de organisator van de contest moeten inlichten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52
Echter tegen een 'valsspeler' verliezen tolereren m'n ouders niet
Denk je dat ze wat te tolereren hebben dan ?
Wellicht was "niet meedoen" dan de beste oplossing geweest, alle populariteits toestanden op internet slaan nergens op, en zeker de facebook likes race niet.

Maakt het bijvoorbeeld uit of zij iedereen die hebben geliked een euro harde cash geven en dat diegene die voor je ouders liken in natura / indirect een witvoetje willen halen bij je ouders, in de mate van tolerantie ?
Het blijft immers "sociaal" doen en dus "Quid pro quo, Clarice" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
gekkie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:21:
[...]
Denk je dat ze wat te tolereren hebben dan ?
Nee, hebben ze niet. Mn ouders zijn alleen slechte verliezers :P
Het blijft immers "sociaal" doen en dus "Quid pro quo, Clarice" ...
Dat sowieso.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:08

BCC

Je kan je post zowieso betaald boosten bij Facebook.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wat valt er te winnen? Weegt dat op tegen 't kopen van likes? ;)

Maar even serieus, bij de meeste hobbymatige wedstrijden wordt er niet aan 'kopen' van likes gedaan, maar wie veel FB-vrienden heeft, en die vrienden vraagt, niet alleen te liken, maar de betreffende post ook weer onder hun vrienden te delen, komt al 'n heel end.
Heb je Twitter, Instagram, of allebei, kun je het bereik nog flink vergroten, door 't ook daar te delen.
Voor de beeldvorming: hóe snel schoot die andere kandidaat omhoog, over hoeveel likes hebben we 't dan?