Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi even een stom vraagje..

Maar iemand heeft voor mij gisteren op zijn telefoon ingelogd met Pokemon GO om iets te vangen.. (Ik kon zelf niet gaan omdat ik ziek was)

Normaal gezien krijg je dan een mailtje waarbij je moet bevestigen dat jij dat bent op een ander device.

Alleen zodra hij inlogde op zijn Samsung S7, kreeg hij ook direct togang tot mijn mailaccount.. Dus hij kon op zijn eigen telefoon gelijk de toestemming geven.. :?

En dan bedoel ik niet dat hij naar Gmail ging en inlogde met mijn gegevens, maar zodra hij bij PoGo inlogde, kreeg hij een pop-up dat er een mailtje (op mijn account) binnenkwam.. en vervolgens kon hij direct via de mail app op de Samsung, mijn account in.. Allemaal automatisch.. 8)7

Hoe kan dit? Dit is toch zo lek als een mandje?

Dus zodra je ergens een inlog bij een app doet waar je met Gmail moet inloggen, dan voegt hij automatisch dat account toe aan de mail app ofzo??

Op iPhone gaat dit echt niet zo, maar hoe werkt dat op Samsung/Android dan??

thnx!

(verder niet echt heel boeiend, want is alleen een PoGo gmail account en een goede vriend, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 16:25

Grannd

da Granndest

Ik heb het net even getest, als je bij Pokémon Go op Android met een Google account wil inloggen, wijst het spel je direct door naar het Accounts gedeelte in Android zelf.
Hij voegt de Google-account dus toe aan het toestel zelf.
Het irritante aan een Google-account aan je Android-toestel toevoegen is dat hij automatisch mail, agenda, contacten etc. alles gaat synchroniseren op het moment dat je hem toevoegt. Dat is hier dus ook gebeurd. In gmail was dus jouw account te vinden, net zoals jouw gegevens in z´n agenda, je contacten etc.