Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

belastingtelefoon doorzendservice oplichters

Pagina: 1
Acties:

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?action=display_image&image_id=547449In de veronderstelling de belastingdienst te hebben gebeld betaalde ik 90 cent per minuut. Heeft totaal 19 euro gekost.

Maar hoe kan het eigenlijk? Als ik google op mijn iphone vind ik dit doorschakelnummer bovenaan in de zoeklijst, niet in mijn pc. Zijn de algoritmes anders voor een iphone dan een windows pc? Het nummer staat ook precies onderaan in het display. Zie afbeelding.

Bel je naar 088-0900770 dan verwijst die je door naar 0900-8088 dat 90 cent/minuut kost.

Dit hele nummer is gewoon opgericht door derden om je op te lichten? Mag dit eigenlijk zomaar? Ze doen zich voor als belastingdienst maar zijn eigenlijk een doorverbindservice.

https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=547487

[ Voor 5% gewijzigd door aljooge op 19-10-2017 17:34 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ze geven aan een te helpen met de belasting niet dat ze de belastingdienst zelf zijn, dit kan je vrijduidelijk zien in mijn opzicht. Dat je niet zelf doorzoekt is niet hun schuld.

Het is niet heel ingewikkeld en minder moeite dan bij Google invoeren gewoon naar https://www.belastingdienst.nl te gaan Google is een zoekmachine niet je URL bar.

[ Voor 31% gewijzigd door 42dpi op 19-10-2017 17:36 ]

Si vis pacem, para bellum

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:25

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:07
42dpi schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:35:
Ze geven aan een te helpen met de belasting niet dat ze de belastingdienst zelf zijn, dit kan je vrijduidelijk zien in mijn opzicht. Dat je niet zelf doorzoekt is niet hun schuld.

Het is niet heel ingewikkeld en minder moeite dan bij Google invoeren gewoon naar https://www.belastingdienst.nl te gaan Google is een zoekmachine niet je URL bar.
Ze helpen helemaal niet met de belasting. Ze sturen je telefoontje gewoon door met een aangepast tarief. :-(

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

aljooge schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Ze helpen helemaal niet met de belasting. Ze sturen je telefoontje gewoon door met een aangepast tarief. :-(
Ze helpen je met doorverwijzen naar de belastingdienst :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paar weken terug bij Radar (NPO); dit mag gewoon.

Dit is puuuur omdat de officiele sites zelf slecht SEO hebben ingericht en/of hun telefoonnummer in allerlei wazige sub-menu's verbergen.

Oftewel; je betaalt dus 19Euro aan een doorstuurbedrijf of je besteed x minuten/uren op de officiele site om het goede nummer te vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar ze misbruiken in het geval van het dure 'nep'-nummer van de politie wel de slogan: "Geen spoed, wel politie". En verder verdienen ze gewoon geld over de rug van iemand anders in nood.

Wat mij betreft mag de OPTA deze criminaliteit aan banden leggen. 90 cent p/m is al een absurd tarief, en volgens mij mogen de bedrijven dat bedrag niet eens meer innen. Dus die bedrijf achter dat nep-nummer moet al sowieso illegaal bezig zijn.

Ook vraag ik me af tot hoever ze je juist kunnen doorsturen? Als ik 0900-8844 bel, dan kom ik bij een doorverbindcentrale uit die kijkt naar de geografische locatie waar je vandaan belt. Ook mobiel zelfs aan de hand van de zendmast-locaties, heb ik het idee!

Ik vraag me af waar dat nep-nummer je mee doorverbindt? De algemene (en dus tragere) alarmcentrale in Driebergen? Lijkt mij sterk dat er een geografische locatie-ding er achter zit.

[ Voor 58% gewijzigd door AW_Bos op 19-10-2017 19:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
aljooge schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:14:
[...]
Hoor je voor het gesprek niet de melding "dit gesprek kost 90 cent per minuut"?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AW_Bos schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:05:
...Als ik 0900-8844 bel, dan kom ik bij een doorverbindcentrale uit die kijkt naar de geografische locatie waar je vandaan belt.
Geen idee maar de laatste paar keren dat ik dat nummer heb gebeld, moet ik LUID en DUIDELIJK inspreken in welke plaats ik politie wil hebben. Niks doorverwijzing; ook niet in Amsterdam-Centrum, of all places.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

MAX3400 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:15:
[...]

Geen idee maar de laatste paar keren dat ik dat nummer heb gebeld, moet ik LUID en DUIDELIJK inspreken in welke plaats ik politie wil hebben. Niks doorverwijzing; ook niet in Amsterdam-Centrum, of all places.
Duidt dus op een (brakke) Voice Recognition System die je ook hebt als je 14[netnummer] belt, naar je gemeente (indien je meerdere gemeenten hebt in een netnummer).

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Jimster schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:12:
[...]

Hoor je voor het gesprek niet de melding "dit gesprek kost 90 cent per minuut"?
Dat hoor je wel, neem ik aan. Maar je hebt altijd mensen die goedgelovig zijn en echt denken dat dit een duur politie (of belastingtelefoon) nummer is. En ja, wie wordt er dan weer keihard door de beller onterecht gebasht?
Juist....

Zelf lees ik al comments op internet van boze bellers die serieus denken dat 0900-0235 van de politie is, en na het zien van hun telefoonrekening maar dreigen om voortaan 112 te bellen :X :X
Wat mij betreft een valide argument tijdens een rechtzitting, want als je belt hoor je niet dat het extern nummer is van een andere partij, lijkt me. Dus hoe moet iemand weten dat dit niet het juiste nummer van de politie is?

Pagina: 1