Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 15:59
Mijn vraag:

sinds ik android 8 op mijn Nexus 6P heb staan een aantal icoontjes in een wit vierkant. Bijvoorbeeld ik had altijd het icoon van chrome, dat was de cirkel in de standaar 4 kleuren, deze staat nu in het klein in een wit vierkant, ook bijvoorbeeld het icoon van linked in, ik voeg een screenshot toe om te laten zien wat ik bedoel.
Het is niet echt storend maar ik vind het mooier als het gewoon de volle iconen zijn, opnieuw installeren geeft hetzelfde.

in het screenshot zijn een paar voorbeelden te zien zoals het zou moeten zijn, en een paar in een wit vierkantje
...
screenshot

Relevante software en hardware die ik gebruik

android 8 oreo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

instellingen telefoon doorgespit, gezocht op google

Beste antwoord (via HendrikT op 20-10-2017 01:34)

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:41
Dat heet adaptive icons en is nieuw in android 8 (overigens de eerste hit op google als je op "android 8 icons" zoekt, dus vraag me af waar je op gegoogled hebt dan)

Vrees dat je moet wachten op de app developers om netjes hun icoontjes bij te werken voor android 8, maar dan zullen ze alsnog allemaal dezelfde vorm hebben. Of een andere launcher installeren waar je het eventueel uit kan zetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:41
Dat heet adaptive icons en is nieuw in android 8 (overigens de eerste hit op google als je op "android 8 icons" zoekt, dus vraag me af waar je op gegoogled hebt dan)

Vrees dat je moet wachten op de app developers om netjes hun icoontjes bij te werken voor android 8, maar dan zullen ze alsnog allemaal dezelfde vorm hebben. Of een andere launcher installeren waar je het eventueel uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 15:59
oke, ik heb gezocht op iccoontjes in witte vierkantjes android, maar dat was gisteren, dus ik weet het niet meer precies. Overigens had ik wel wat gevonden over pixel launcher en heb een video op youtube er over bekeken maar dat kwam niet overeen met de instellingen op mijn nexus 6p. maar bedankt voor je antwoord

[ Voor 35% gewijzigd door HendrikT op 19-10-2017 17:19 ]