Mijn vraag:
Hoe zorg ik er voor dat ik moeiteloos kan gamen/streamen/recorden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 6600k
z170 moederbord (misschien was het de a variant)
gtx 1060 6gb oc(vanuit de fabriek)
16 gb ram
verder draait mijn os op een ssd en sla ik alles op een hdd op.
ook heb ik een koeler noctua 15 koeler(als ik het goed heb)
voeding is een corsair 750 watt: als het goed is is dat ruim voldoende.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd te streamen maar deze hapert nogal, de prestaties van de game gaan er niet op achteruit.
Mijn vraag is nu hoe zorg ik er voor dat ik wel optimaal kan streamen/spelen/recorden tegelijk.
Zelf denk ik dat mijn processor de boos doener is en ik beter voor een i7 had kunnen gaan ivm dat die meer threads heeft.
indien ik eventueel onderdelen vervang moet ik zeker ook weer rekening houden of deze componenten elkaar ondersteunen. zo had ik ergens al gelezen dat als ik mijn i5 voor een i7 7700k zou inwisselen. dat ik dan een bios update zou moeten doen van het moederbord. echter waren er ook mensen die zeiden dat het beter was om de z270 te halen omdat die betere prestaties uit je chip zou halen. Ik vraag me echter af wat er waar is van dit laatst genoemde. En oude onderdelen verkopen/ of in een oude computer duwen die ik nog heb staan. (heb 2 beeldschermen& 2 desktops)
Bedankt voor het lezen en evt het reageren.
P.S excuses voor taalfouten. geschreven op telefoon en is een beetje rommelig.
Hoe zorg ik er voor dat ik moeiteloos kan gamen/streamen/recorden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 6600k
z170 moederbord (misschien was het de a variant)
gtx 1060 6gb oc(vanuit de fabriek)
16 gb ram
verder draait mijn os op een ssd en sla ik alles op een hdd op.
ook heb ik een koeler noctua 15 koeler(als ik het goed heb)
voeding is een corsair 750 watt: als het goed is is dat ruim voldoende.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd te streamen maar deze hapert nogal, de prestaties van de game gaan er niet op achteruit.
Mijn vraag is nu hoe zorg ik er voor dat ik wel optimaal kan streamen/spelen/recorden tegelijk.
Zelf denk ik dat mijn processor de boos doener is en ik beter voor een i7 had kunnen gaan ivm dat die meer threads heeft.
indien ik eventueel onderdelen vervang moet ik zeker ook weer rekening houden of deze componenten elkaar ondersteunen. zo had ik ergens al gelezen dat als ik mijn i5 voor een i7 7700k zou inwisselen. dat ik dan een bios update zou moeten doen van het moederbord. echter waren er ook mensen die zeiden dat het beter was om de z270 te halen omdat die betere prestaties uit je chip zou halen. Ik vraag me echter af wat er waar is van dit laatst genoemde. En oude onderdelen verkopen/ of in een oude computer duwen die ik nog heb staan. (heb 2 beeldschermen& 2 desktops)
Bedankt voor het lezen en evt het reageren.
P.S excuses voor taalfouten. geschreven op telefoon en is een beetje rommelig.
[ Voor 3% gewijzigd door legho010 op 19-10-2017 16:42 ]