Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC bouwen ~650euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Na een aantal jaren gegamed te hebben op een laptop met 30fps op minimum settings vind ik het tijd worden voor een pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc is bedoeld om te gamen en om huiswerk te doen. De games die ik speel/wil spelen: World of Tanks, CSGO, LoL, F1, GTA, battlefield

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 650euro. Exclusief monitor, toetsenbord, muis.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor alle merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem hoeft niet high-end te zijn, dit gaat ook niet met het budget. Graag zou ik wel willen dat ik het systeem in de toekomst kan uitbreiden

Ga je overklokken?
Als CPU dacht ik aan een Ryzen 1200, deze wil ik overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven om een systeem samen te stellen zodat ik kan gamen op 1080p en later kan uitbreiden. SSD hoeft van mij niet persé.

Ik had zelf dit in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1Asus Prime B350M-K€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 225,51€ 225,51
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,35€ 45,35
1Kingston 8GB 2666MHz DDR4€ 87,50€ 87,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,26

Dan nog een voeding en case voor 100euro.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Als een SSD niet perse nodig is zou je aan zoiets als dit kunnen denken :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1ASRock AB350M Pro4€ 75,85€ 75,85
1Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB€ 219,-€ 219,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 42,94€ 42,94
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 39,82€ 39,82
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 123,95€ 123,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 47,95€ 47,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,46

Je zou dan later nog een SSD toe kunnen voegen. Zorg gewoon dat windows op een aparte partitie op je HDD komt te staan dan kun je die naar je SSD klonen. Steam games kunnen ook ez van HDD naar SSD gezet worden.
Ik kan je wel voorspellen dat de wachttijden bij BF1 tijdens het laden van de maps ongeveer 2 x zolang zijn (1 min. tov ong 2 min.) Maar zoals ik al zei, je kunt een SSD ook later toevoegen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou eerder een 1050Ti pakken en dan wel een SSD nemen; maar dat is persoonlijk en afhankelijk van je upgradeplannen. WoT zou wel beter draaien op een Intel CPU (ivm single core performance), maar onspeelbaar wordt het zeker niet en de Ryzen 3 is gewoon een knappe CPU voor 't geld

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
SSD zou ik wel doen. Ik zou nog eerder maar 1 reepje ram van 8 er tijdelijk in zetten, en dan later bijvullen naar 16 indien nodig.
Lijkt me een betere afweging :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Baloes
Zou kunnen... Maar ja.. Een spel wat er baat bij zou hebben is bv BF1.. Dan heb je dus nauwelijks of niet genoeg aan een 120GB SSD..dus mot er een 250GB SSD in a 80/90 euro. Tevens zorgt dat spel ervoor dat de 8GB RAM aangetikt wordt of net er overheen.. Dus dan ben je al gauw toe aan extra RAM.

Het hangt er gewoon even vanaf wat TS er van vindt. Ik heb zelf ook lang met een HDD gedaan en ja je pc voelt sneller aan wanneer er een SSD in zit... En iedereen die dat ervaren heeft wil niet echt meer terug. Vanuit die optiek wordt hier ook altijd de SSD aanbevolen. Echter.. Ik had er in die periode van mijn leven (beetje dramatiek :) ) zelf niet zo'n moeite mee dat er geen SSD inzat.. Ben toen eerst voor gameprestaties gegaan en heb later ez-pz een SSDtje toegevoegd.

Dus als TS ziet aankomen dat er over een tijdje wel een SSDtje inzit dan zou ik nu gewoon gaan voor die gtx 1060. Dat ding haalt bijna de dubbele fps van de 1050ti dus daar ga je (ondanks zijn 3GB VRAM) zeker langer plezier van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden :)

Ik wil beginnen met een hdd en later uitbreiden met een ssd. Heb nooit een ssd gehad dus die zal ik begin niet missen.

@Baloes in je eerste reactie zet je een andere gtx1060 neer, van inno3d ipv gigabyte. Maakt dit een groot verschil, of zit er geen verschil in?

Daarnaast kies je voor 430w, als ik later wil gaan upgraden, geeft dit dan geen probleem?

• Baloes
Die 1060 heb ik gekozen omdat ie in het budget paste. Ik durf niet te beweren dat de gigabyte beter is dan de inno3d of andersom. Ik heb een kennis met dat kaartje en die functioneert prima. Mocht je de gigabyte een betere optie vinden en je hebt het budget dan gewoon doen natuurlijk :) Qua gameprestaties verschillen de verscheidene 1060 modellen niet van elkaar. Het zit in eerder in geluid en temps.

De voeding is goed genoeg voor bv een R5 1600 en een GTX 1080 Ti. Tenzij je die beiden als een malle gaat overklokken natuurlijk. Dus hangt een beetje af van je toekomstplannen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Baloes op 20-10-2017 01:33 ]

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:38:
Bedankt voor de antwoorden :)

Ik wil beginnen met een hdd en later uitbreiden met een ssd. Heb nooit een ssd gehad dus die zal ik begin niet missen.

@Baloes in je eerste reactie zet je een andere gtx1060 neer, van inno3d ipv gigabyte. Maakt dit een groot verschil, of zit er geen verschil in?

Daarnaast kies je voor 430w, als ik later wil gaan upgraden, geeft dit dan geen probleem?
Als je GTA V online gaat spelen wil je echt een ssd hebben. Duurt echt minuten soms voordat het geladen is. Mensen verlaten dan al de game omdat het steeds zo lang duurt.

Verwijderd

Topicstarter
Pc is gekocht en gebouwd. Windows geinstalleerd etc etc :) :)

Echter heb ik wel een andere case gekocht dan degene die werd aangereden, en liep tegen een klein probleempje. Het gaan om deze case:
http://www.coolermaster.c...wer/masterbox-lite-5-rgb/

De Fans doen het alleen was er geen plugin voor de verlichting.
De asrock ab350m pro heeft deze aansluiting voor rgb:
https://imgur.com/a/C1PPR

De 3 rgb fans hebben deze aansluitingen
https://imgur.com/a/uYlXx

Maar de 3to1 splitter heeft deze aansluiting
https://imgur.com/a/6HS2P

Het probleem is dus dat ik geen goede aansluiting heb op mijn moederbord. Is het een optie om zo'n verlangstukje te gebruiken, en de verlichting te laten werken??
https://imgur.com/a/0Ii3h

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en een oplossing weten
Sorry voor de onduidelijkheid qua foto's, kon deze niet uploaden op tweakers, dus maar via imugr gedaan ;)

Alvast bedankt voor de hulp
mvg Steven
Pagina: 1