Windows 10 - Fall Creators Update - distrubutie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik vroeg mij af of er een bepaald systeem in de manier van distribueren wordt toegepast door Microsoft bij de uitrol van een grote update. Welke computers komen als eerst aan de beurt? Zijn het bijvoorbeeld eerst de computers met de nieuwste hardware aan boord en pas daarna de mindere of wordt het bijv. obv alle computers binnen een bepaalde regio gedaan voor zover de servers het aankunnen.
En dan gewoon via de reguliere manier, dus via automatische updates in het instellingenmenu en niet geforceerd via de media creation tool.

Ik weet dat het gefaseerd wordt uitgerold om de servers natuurlijk niet te overbelasten.

[ Voor 46% gewijzigd door Yooo Kerol op 19-10-2017 16:35 ]

Beste antwoord (via Yooo Kerol op 20-10-2017 14:04)

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49
MS kijkt wel naar hardware en software. Regelmatig wordt er een compatibiliteitsupdate geïnstalleerd die je pc scant.

De uitrol start met nieuwere apparaten. Bij problemen (bijv. een bekend probleem met een driver) kan de update geblokkeerd worden voor bepaalde pc's.

Deze blog gaat er verder op in: https://blogs.windows.com...llout-first-phase-update/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat wordt volgens mij wel gefaseerd uitgerold ja. Mocht je per se nu een bepaalde update willen (die wel al gereleased is), kun je die vaak los downloaden. Waarschijnlijk moet je hier zijn (https://www.catalog.update.microsoft.com/) of op de specifieke KB-pagina van de update.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
Haha sorry, nee zo bedoel ik de vraag niet. Is gewoon puur nieuwsgierigheid. Ik zal even wat meer duidelijkheid geven in de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kunnen we deze al handmatig downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Yooo Kerol Sowieso randomized Microsoft per computer wanneer deze naar updates zoekt. Dus op die manier wordt dat al (zoveel mogelijk) over de dag uitgespreid. Daarnaast ligt er een CDN, oftewel content delivery network, zodat elke client de content van 'dichtbij' kan halen en vanaf de server die beschikbaar is.
En volgens mij plant Microsoft wel groepen computers per regio/cluster. Wat hierin de discriminatie is, weet ik niet. Ik denk zelf gewoon random.

@lennox-06 :/ Zelf [google=Windows 10 - Fall Creators Update download] >> De Windows 10 Fall Creators Update downloaden

[ Voor 58% gewijzigd door Room42 op 19-10-2017 16:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
Dank voor je antwoord Eva. Ben benieuwd of er anderen zijn die er meer vanaf weten wat betreft dat laatste qua selectie of het random is of niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49
MS kijkt wel naar hardware en software. Regelmatig wordt er een compatibiliteitsupdate geïnstalleerd die je pc scant.

De uitrol start met nieuwere apparaten. Bij problemen (bijv. een bekend probleem met een driver) kan de update geblokkeerd worden voor bepaalde pc's.

Deze blog gaat er verder op in: https://blogs.windows.com...llout-first-phase-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Krijgen alle W10 systemen deze update geïnstalleerd, dus gewoon met de automatisch geïnstalleerde updates mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Leader98 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:27:
Krijgen alle W10 systemen deze update geïnstalleerd, dus gewoon met de automatisch geïnstalleerde updates mee?
elke W10 krjigt uiteindelijk deze update.
Builds worden officieel maar voor 18 maanden ondersteund. En dan half jaar extra support.
Dan komen ze op de EOS lijst. Versie 1607 staat nu voor EOS voor Maart 2018 (uit mijn hoofd).
Voor die tijd moet je dus 1703 draaien. Of 1709.

Enterprise versies worden beheerd door je organisatie. En krijgen niet zo maar updates.

Je kunt voor home en pro versies ook de update tool downloaden. En dan bepaal je zelf je migratie moment.
Dit werkt niet voor Enterprise versies. Maar aangezien enterprise versie meestal gewoon een KMS key hebben kan je je KMS key naar Pro veranderen. De update tool draaien. En daarna weer de KMS key naar Enterprise veranderen.
Dan weer activeren tegen de KMS server van je organisatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1