Ik ben nu enige tijd op zoek naar een nieuwe videokaart. Onlangs heb ik een kleinere computer gebouwd, en hierbij mijn oude videokaart (Palit Jetstream GTX770 4GB) hergebruikt, in de hoop dat het qua warmte en zo wel goed zou gaan. Nu merk ik toch wel dat de airflow vrij bagger is in mijn kast end e warme lucht blijft rondcirculeren, en de kaart erg warm wordt (en de hele build vrij luidruchtig) dus wil ik een videokaart met blower style cooler. Dan kan de lucht direct de kast uit, en blijft het niet rondcirculeren Videokaarten zijn alleen momenteel vrij prijzig, en sowieso ben ik met mijn GTX770 qua performance redelijk tevreden, dus ik dacht eraan een kaart met soortgelijke performance te kopen, bijvoorbeeld een GTX1050ti. Dan kan ik zonder teveel geld te verliezen toch een geschiktere kaart krijgen, als ik mijn huidige kaart weet te verkopen.
De enige ongeveer equivalente kaart met een blower style cooler die ik kan vinden is echter de Inno3D GTX 1050 Ti (1-Slot-Edition). Maar die heeft de exhaust alsnog bovenop de kaart, in plaats van op de achterkant, omdat het slechts 1-slots is, niet 2-slots. Daardoor komt de warme lucht nog steeds in de kast terecht. Mijn idee was dus om er een prismavormig kapje op te monteren. Deze moet dan de lucht door het rooster naast de kaart leiden.
Dit komt er dan min of meer zo uit te zien (alleen niet uit hetzelfde materiaal als de videokaart, dat is alleen ter illustratie):

TL;DR: Ik overweeg een 1-slots videokaart te kopen met een blower-stijl koeler. Ik wil hier een soort kapje op maken om er zeker van te zijn dat de warme lucht direct de kast verlaat..
Vraag: Zal dit werken/een goed idee zijn?
De enige ongeveer equivalente kaart met een blower style cooler die ik kan vinden is echter de Inno3D GTX 1050 Ti (1-Slot-Edition). Maar die heeft de exhaust alsnog bovenop de kaart, in plaats van op de achterkant, omdat het slechts 1-slots is, niet 2-slots. Daardoor komt de warme lucht nog steeds in de kast terecht. Mijn idee was dus om er een prismavormig kapje op te monteren. Deze moet dan de lucht door het rooster naast de kaart leiden.
Dit komt er dan min of meer zo uit te zien (alleen niet uit hetzelfde materiaal als de videokaart, dat is alleen ter illustratie):

TL;DR: Ik overweeg een 1-slots videokaart te kopen met een blower-stijl koeler. Ik wil hier een soort kapje op maken om er zeker van te zijn dat de warme lucht direct de kast verlaat..
Vraag: Zal dit werken/een goed idee zijn?