Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke pc onderdelen kan is het best gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de desktop kunnen gebruiken als Surver.
Ik wil het ook gebruiken voor html, netflix en ook een klein beetje voor game.
Het systeem mag ongeveer 600 euro zijn.
Ik ben van plan om de pc zelf te bouwen.
(Ik heb gelezen dat je alleen een schroevendraaier nodig hebt is dat waar?)
Ik heb gehoord dat het momenteel een slechte videokaart markt is. Klopt dat?
Ik wil het liefst een ruime case met een goede airflow en de mogelijkheid te upgraden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Is het budget groot genoeg?
Welke onderdelen heb ik nodig? ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Naar een PC winkel lopen en een standaardsysteem kopen. Aan je taalgebruik te zien snap je dr niks van en als we je het proberen uit te leggen ga je het ook niet snappen.
Nofi, maar het niveau hier op GoT is zeer waarschijnlijk te hoog voor je om te kunnen begrijpen.

Bovendien verwachten we dat je eerst zelf onderzoek doet ipv je vraag zo neer te plempen :)

Zie ook je vorige topic: Is dit een goede Budget Game pc. dat om die zelfde reden gesloten werd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik denk dat je vooral eerst je eisen duidelijk op moet stellen; wat versta jij onder het gebruiken van je desktop als server? een Plex-server is heel wat anders dan een minecraft server, hetzelfde geldt eigenlijk voor html. Ik ga er vanuit dat je dat niet professioneel doet.
Bedenk ook wat er allemaal nog bij komt; heb je windows? monitor? muis/toetsenbord? office? en zo niet, zit dit binnen het budget van 600 of valt dit er buiten?
Je inlezen en een lijstje van eisen stellen is het beste wat je nu kunt doen, lees ook de BBG's door, en probeer dan zelf met een opzetje te komen.
De videokaartmarkt is met name in het midhigh segment (rond de gtx1060/rx580) verstoord door de mining, daaronder valt het vind ik best wel mee. qua CPU-markt is er juist nu extra veel goede keus!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste in heb dyslectie.
Ten tweede ik had al een systeem samengesteld via amazon. Maar toen werd mijn topic verwijderd omdat het niet genoeg informatie was.
Ten derde ik en al 2 jaar bezig met het leren over computers.
Ik weet alleen niet meer welke Proccesor ik het best kan gebruiken.
Een amd ryzen of een i5.
En ik zit te twijfelen tussen een pcie lane sdd of sdd die over de sata kabel loopt.
Aangezien pcie weer een videokaart slot gebruikt. En ik een micro atx wil gebruiken. En ik ook de optie wil hebben om een extra grafische kaart later er in te zetten.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:56:
Ten eerste in heb dyslectie.
Ten tweede ik had al een systeem samengesteld via amazon. Maar toen werd mijn topic verwijderd omdat het niet genoeg informatie was.
Een amd ryzen of een i5.
En ik zit te twijfelen tussen een pcie lane sdd of sdd die over de sata kabel loopt.
Aangezien pcie weer een videokaart slot gebruikt. En ik een micro atx wil gebruiken. En ik ook de optie wil hebben om een extra grafische kaart later er in te zetten.
Ik denk voornamelijk dat @The Eagle doelt op de zinnen;
''Ik heb gelezen dat je alleen een schroevendraaier nodig hebt is dat waar?''
''Ik heb gehoord dat het momenteel een slechte videokaart markt is. Klopt dat?''

Als je graag zelf een pc wilt bouwen, en je vraagt je serieus af wat je daar voor nodig hebt dan ben je een aantal stappen te ver. 1 fout, en je gooit €600 weg. Ik zou je eerst eens goed gaan inlezen in het bouwen van een computer.
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:56:
Je wilt een ruime case met goede airflow, maar wel een micro atx mobo? Why?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Niet om lullig te doen maar dit roept zowat elke jeugdige internet gebruiker tegenwoordig om het feit te verhullen dat ze te lui zijn om normaal Nederlands te leren typen...
Dat probleem heb je nu weer, je geeft amper informatie en je vraagt ons keuzes te maken die alleen jijzelf kan maken
2 jaar? Dan had je wat beter je best moeten doen gok ik, want na 2 jaar zou je dit soort vragen niet meer hoeven te stellen
Een amd ryzen of een i5.
Wat jij wil :)
Lees wat reviews en je zal zien dat een PCIe SSD retesnel is, maar dat je er in de praktijk amper wat van zal merken :)
Aangezien pcie weer een videokaart slot gebruikt.
Zie mijn eerdere opmerking over beter je best doen ;) Dat slaat als een tang op een varken
En ik een micro atx wil gebruiken. En ik ook de optie wil hebben om een extra grafische kaart later er in te zetten.
Dat kan vrijwel altijd :) Zelfs als je voor ITX zou gaan

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.