Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk trager via Airport Extreme; dubbel dan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:09
Beste mensen,

Sinds ongeveer een week heb ik Ziggo (omdat Tele2 de geest gaf en niet adequaat reageerde op medische urgentie) en dat werkt prima.
Ik heb een abonnement genomen van 200Mb en de laptop haalt dat bijna, bedraad haalt hij het nagenoeg helemaal.
Leuk natuurlijk, maar mijn dochters krijgen geen wifi in de kamers boven.

Dus ging ik terug naar de oude situatie wat ik met de Tele2 modem ook deed:
wifi op de modem uit, kabel in de modem naar de Airport Extreme en daarop het wifi netwerk aan.
Die Airport staat gewoon in de simpele modus, geeft alleen maar wifi door.

Het probleem nu; als ik een speedtest doe, draadloos, ga ik van 150 mb naar rond de 70. Zet ik de wifi op de modem weer aan en maak daar weer contact mee; 150.

Mijn vraag is nu;
kan ik beide netwerken aanzetten? Ziggo voor mij hier beneden en de iPads boven verbinding laten maken met de Airport?

Let wel; ik ben helemaal niet goed in deze dingen en het kan zijn dat ik antwoorden van ip/dhcp/dns en dat soort kreten niet direct begrijp ;)

Alle reacties

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Je kan op beide punten wifi behouden, maar dan kan je het best de namen van de wifi punten die je ziet bij het verbinding maken met wifi (SSID) allebei anders maken zodat je zeker weet dat je van het juiste apparaat verbinding heb.