Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik zoek een?
65" 4K televisie

Wat is je budget?
+- 2000 (iets meer kan ook nog, liefst niet)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Films & series via Netflix
- Films & series streamen van NAS via WD TV (na aanschaf TV zal er een Nvidia Shield komen)
- Tv kijken via Telenet Digicorder (België dus :) )
- Gamen via PS4 (eens de tv is aangeschaft zal er een PS4 Pro komen)

Wat heb je zelf al gevonden?

Gebaseerd op reviews, en op mijn wensen:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG OLED65C7V Zwart€ 3.032,-€ 3.032,-
1Samsung UE65KS8000 Zwart€ 1.995,-€ 1.995,-
1Samsung UE65KS9000 Zwart€ 1.945,-€ 1.945,-
1Sony KD-65XD7504 Zwart€ 1.499,-€ 1.499,-
1Sony KD-65XE9005 Zwart€ 1.989,-€ 1.989,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 10.460

Welke vragen heb je hier nog over?

Aantal vragen:
- Ik wil op zich wel 3.000 EUR neerleggen voor de C7 van LG, maar is dit zijn meerprijs waard?
- Ik zit op +- 3m van het scherm --> eerder naar 55" kijken? Mijn idee: hoe groter, hoe leuker (en went wel)
- Ik heb 2 kindjes, die regelmatig iets op pauze laten staan. Inbranden/permanente schade aan TV wil ik vermijden. Daarom eerder geneigd naar Samsung/Sony dan naar de OLED's van LG --> terechte zorg?
- TV staat over een groot raam, overdag dus heel veel lichtinval (maar kunnen wel verduisteren) --> OLED minder geschikt?

Kortom, ik ging er van uit dat ik best voor een OLED kon gaan, tot ik de zaken las rond slechtere prestaties in feller verlichte ruimtes (maar ik kijk vooral 's avonds TV), en inbranding.

Raad is welkom :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52
Als je in t LG prijzen topic kijkt en ook in het ervaringen topic dit vraagt. Zul je zien dat 3032 veel te hoog is voor deze tv. En dat mensen die de tv al hebben je antwoord kunnen geven op je reflectie vraag.

En waarom denk je dat een Samsung niet reflecteerd in zonlicht ?

[ Voor 13% gewijzigd door alki op 19-10-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
HDMI 2.1 staat nu voor de deur, wacht nou even zou ik zeggen. dit is niet het verhaaltje 'zo kan je wel blijven wachten' want het is te dichtbij. De revolutie op de schermen gaat met deze hdmi versie beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
alki schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:16:
Als je in t LG prijzen topic kijkt en ook in het ervaringen topic dit vraagt. Zul je zien dat 3032 veel te hoog is voor deze tv.
Klopt, ik hoop dat de prijzen nog wat dalen naar kerst toe, en ja, ik volg dat topic ook :), alhoewel het vooral over NL shops gaat.
alki schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:16:
En dat mensen die de tv al hebben je antwoord kunnen geven op je reflectie vraag.

En waarom denk je dat een Samsung niet reflecteerd in zonlicht ?
Misschien wat verkeerd verwoord van me, gaat niet echt over de reflectie op zich, ik probeer te verduidelijken:
OLED is minder helder dan LCD, waardoor LCD beter beeld geeft / meer zichtbaar is in fel verlichte ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

praet0rian schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Misschien wat verkeerd verwoord van me, gaat niet echt over de reflectie op zich, ik probeer te verduidelijken:
OLED is minder helder dan LCD, waardoor LCD beter beeld geeft / meer zichtbaar is in fel verlichte ruimtes.
Absoluut niet.

Tenminste, bij mij niet. Heb net mijn LCD 55" vervangen voor een OLED 65". Huis & verlichting is niet veranderd. Aanzienlijk minder last van weerschijn/reflecties.

En wat is "fel verlicht"; heb je een marmeren huiskamer met 16 TL-balken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
MAX3400 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Absoluut niet.

Tenminste, bij mij niet. Heb net mijn LCD 55" vervangen voor een OLED 65". Huis & verlichting is niet veranderd. Aanzienlijk minder last van weerschijn/reflecties.

En wat is "fel verlicht"; heb je een marmeren huiskamer met 16 TL-balken?
Tegenover men tv is zijn 3 grote ramen, waar overdag heel veel licht binnenkomt, vandaar.
Nee, geen marmeren huiskamer dus :p.

Dan heb ik me wat verkeerd ingelezen vermoed ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
De high end lcd's kunnen helderder dan de laatste generatie oled, echter gaan deze oled's alweer stukken helderder dan lcd's van 2 jaar geleden, dus het is niet zo dat oled's waardeloos zijn ofzo. Mijns inziens de nieuwe marketingterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

praet0rian schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Tegenover men tv is zijn 3 grote ramen, waar overdag heel veel licht binnenkomt, vandaar.
Nee, geen marmeren huiskamer dus :p.

Dan heb ik me wat verkeerd ingelezen vermoed ik!
Ik zal me dan iets nuanceren :)

OLED zou hoge nits moeten kunnen genereren maar een goede LED komt in de praktijk hoger uit zonder dat je een zonnebril op hoeft te zetten als je TV kijkt.

Ik ga even over je budget heen ter illustratie maar pricewatch: Sony KD-75XE9405 Zwart vs. pricewatch: LG OLED65C7V Zwart kan je beter de Sony kopen; veel tests laten zien dat de Sony beter is totdat je in detail naar contrast / zwartwaarde / etc gaat kijken, dan springt ineens de OLED eroverheen. Bot gezegd; voor 80% van de consumenten is het een muntje opgooien LED vs OLED; de overige 20% geeft geld uit aan een goede OLED.

Het is wel zo dat, ongeacht het type paneel, we steeds meer verwend worden met mooie zwartwaarden, platte/glazen schermen etc. Dus als je inderdaad naar zwart kijkt, heb je kans op reflecties/weerschijn. Maar als je op 20% helderheid (en dat is best weinig) een fullscreen TV-uitzending of film kijkt, heb je nergens meer last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praet0rian
Ok, dat punt over helderheid is al uitgeklaard.
Ik vind OLED beeld op zich ook verfijnder (niet in winkel gekeken, maar bij vrienden thuis), maar blijft het punt van inbranden, waar ik toch een aantal gebruikservaringen van heb gezien/gelezen.

Samsung daarentegen biedt momenteel een extra garantie bij inbranden, gedurende de levensduur van het toestel.

Maar nogmaals, ik moet toegeven dat ik 'een beetje verliefd' ben geworden op de 65C7 van LG, zowel door het kijken van (video)reviews, als de specs, toptoestel.

Alleen nog een 400-500 EUR goedkoper worden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@praet0rian Ik heb de 65E7 en heb de afgelopen weken bijna 10 uur per dag Forza Motorsport 7 gespeeld. Je weet wel, race-spelletje waar je steeds je snelheidsmeter in beeld hebt. Inbranden? No way... Het wordt verder ook aangeraden om, bijvoorbeeld, Pixel Shift aan te zetten op de LG en ook de TV op standby te laten staan (stroom er niet af).

Maar ja, kan me ook wel voorstellen dat je gecharmeerd bent van levenslange garantie van Samsung.

Pagina: 1