• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:05
âllo,

ik ben van plan binnenkort een Portable Audio apparaat te kopen.

De prijs mag laat maar zeggen niet boven de fl.500,- komen.

Wat adviseren jullie dan ?
  • MP3 speler
  • Discman (m'n oude is kapot)
  • Minidisc (kan iemand daar nou de echte voordelen/nadelen van vertellen ? (heb trouwens thuis geen minidisc deck))
  • Discman met MP3 ondersteuning
  • Of wat anders ?
Alvast bedankt voor de genomen moeite ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

We gaan weer deviden en conqueren.

Ik geef je een kans in [forum=33]. (move dus)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb zelf laatst de Rio 500 gekocht, die heeft intern 64 MB en dat vind ik wel wat weinig. Er zijn wel flash kaartjes, maar die zijn weer zo duur, vind ik :) .

Als ik nu weer wat nieuws zou kopen zou ik voor een discman gaan die mp3 cd's aankan, ook omdat ik een mp3 speler in m'n auto heb zitten.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Koop een MiniDisc!

Nadat ik van de Walkman ben overgestapt naar MD koop ik niets anders meer dan MD Portabel audio.

En dan raad ik je aan om een Sony te kopen, vind ik tot nu toe wel het beste geluid geven dan een Sharp Aiwa of JVC. Maar meningen willen daarover nogwel verschillen en de mijne heb je.

Tegenwoordig heeft Sony ook van die leuke functie zoals MDLP (Minidisc Long Play) Dan kan je de opnemen met 2x of 4x de capaciteit van 1 MD Disk. Dat wil zeggen dat als je een MD van 80 minuten hebt, dat je dan 160 of 320 minuten op een MD disk kwijt kan.

En daar zijn de dure MP3 speler niet tegen opgewassen en dan heb je mensen die dan gaan praten over de kwaliteit.

Kwa bitrate enz enz enz, sorry maar dat hoor ik niet, denk het wel dat je het verschil tussen 128 and 96bits hoord. Maar goed, dat moet je maar zelf bepalen.

Iedergeval Succes!

Mvg,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• nrg
ok, minidisc, klinkt aardig maar:

- ik heb thuis geen minidisc deck, vallen er dan niet een heleboel voordelen weg ?
- dan moet je dus, om wat op die minidisc te krijgen, bijv. een mp3'tje, dat ding aansluiten op de line-out van je pc, en in de line-in van je MD.

is dit echt handig voor mij ?
vooral omdat ik geen minidisc deck thuis heb..
mijn docent muziek op school is er ook zo weg van; maar kan iemand nou echt de 'harde' voordelen opnoemen ??

alvast bedankt :P

• DutchPlayer
Als je een Recorder\Player minidisc koopt dan kan je gewoon via je versterker opnemen, of via de digitale optical cabel, dat ondersteunen de meeste cdspelers.

Als je het via je pc wilt doen zijn er setjes waarbij een pc kabel bijgeleverd word en dan kan je gewoon via de software muziek op je md zetten.

Zelf doe ik het via de cdspeler, gaat het best en klinkt het best. ik brand men favo mp3'z op cd en dan zet ik die op MD via de cd speler.

Ik kan het ook via men SB platnium doen die op de live drive II een optical inpu/output heeft. dat heb ik 1 keer gedaan, maar dan vond ik niet echt super klinken.

En dat kwam omdat het Mp3tjes waren, bij mp3 heb je teveel geluidniveau verschil en dat geikel van die bitrates dus daarom doe ik het als volgt,

MP3->CD->MD, beste kwaliteit vind ik zelf.

Maar als je geen brander hebt, ja dan zal je het toch via de pc kabel moeten doen.

Ik zag paar weken terug dat ze bij een winkel die setjes in de aanbieding hadden oor nog geen 500 piek. Amsterdam was dat, even voor de duidelijkheid.

Mijn gedachte van de mp3 spelers is dat je gewoon teveel gebonden bent aan mp3 terwijl het niet eens legaal is.

Met MD kan je meer bedoel ik daarmee.

Mvg,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 12:14
kvind zelf een MD handiger :)
en je hoeft geen MDspeler thuis te hebben... heb je opneemkabeltje voor :)

discmanding is zooow groot...

en kheb niet zoveel (lees: geen) ervaring met die MP3dingetjes :)

\o/

• nrg
tsja...
tis wel een omweg, maarja, ik kijk wel, iig bedankt voor de uitgebreide uitleg...

welk merk is dan het beste ?
mij lijkt sony, die heeft t uitgevonden (toch ?).
maar heeft sony ook de beste prijs/kwaliteit verhouding ?

500 piek is namelijk nog steeds wel veel, en als ik voor 300/350 of in die buurt dezelfde kwaliteit kan krijgen, maar er staat toevallig geen 'Sony' or what so ever op, vind ik t ook best...

t gaat mij vooral om dit:
ik ga in augustus naar griekenland, en ik wil wel wat muziek mee.
m'n vader vond t geen goed idee om de laptop mee te nemen in vliegtuig, dus dat viel af (ding is van de zaak, dus ok).

is MD dan een goede keuze ?
hoeveel kost een minidisc disc'je ?
en hoeveel kan daar dan op ?

ik wil gewoon een hele zooi muziek mee, het liefst ook zo compact mogelijk, en liefst ook nog een beetje shock-proof.

alvast en nog bedankt :)

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 12:14
khad een aiwa
maar dat ding vertikt het nu om op te nemen :{

en hij was maar iets meer dan een jaartje oud :{

\o/

• nrg
hoeveel kostte die aiwa ?
en zat er nog iets bijzonders bij ?

opzich was aiwa geloof ik niet extreem slecht (toch :? ).

Anders ga ik denk ik toch voor een Sharp, Sony of een ander groot merk die je wel veel ziet in de MD-branche :)

• DutchPlayer
Een sharp heb ik ook gehad, vond ik toch minder.

Sony komt voor mij bij de rest van de MD'z bovenuit! heb er al drie gehad en twee keer een Sony!

• nrg
maar hoe is de prijs/kwaliteit verhouding daarvan ?

ik ga nl. 2 weken op vakantie, en dan wil ik wel wat muziek mee, in handzaam formaat...

hij moet ook niet zó duur zijn.
ik zei wel 500 piek, maar dat vind ik denk ik toch wel veel, aangezien ik hem misschien na die 2 weken niet zo intensief meer gebruik.

svp een lijstje portable md-recorders met goede prijs/kwaliteit verhouding incl prijs; kan dat ??

alvast bedankt :)

• ALH
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Sharp heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding, zit een goed geluidje in...

Ik heb zelf een Sony MZ-R90, en daar betaal je gewoon iets meer omdat'ie klein is en mooi en een coole remote en verder is het wel een goed ding :)

Je zou kunnen denken aan bijv. een MZ-R500, die heeft ook MDLP wat nog niet bestond toen de MZ-R90 uit kwam en hij past in je budget!

Ik kan je echt een MD aanraden:

+ lekker klein
+ handig schijfjes verwisselen (5 piek), bij mp3-speler zit je vast aan wat op je geheugen staat
+ mooi/cool
+ vaak lange accuduur
+ redelijke goede geluidskwaliteit

- sommige zijn erg prijzig
- de markt verandert erg snel

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
zelf ben ik ZEER te spreken over mijn Sony minidisc, een MZR700.. met mdlp dus. kan er met perfecte kwaliteit 160 minuten op kwijt. .. met (lp2) 360 minuten kan ook maar dat hoor je toch wel aan de kwaliteit. maar ja. heb nog nooit iets gemekrt van schokken ofzo. en opnemen gaat ook perfect.

ik neem direct van pc op naar md met 2 plugins voor winamp, eentje voor pause tussen de nummers en eentje om het veolume van de mp3's beetje gelijk te houden)

prijs. sja ergens in de 500 dacht ik wel maar dan heb je ook wat!. zul je echt geen spijt van krijgen.

een diskje kost iets van 4.50 ofzo. dus ook de moeite niet waard. en de batterijen gaan 48 uur mee. (1 AAA)

grtz

-

• nrg
misschien een beetje luie vraag maar:
waar kan je die MD-spelers dan het beste kopen ?
  • In een online winkel, en zo ja, welke ?
  • In een 'gewone' winkel, en zo ja, welke ?
bedankt voor de reacties

Verwijderd

Op het web schijnt hij iets goedkoper te zijn. Heb de mijne voor ik geloof 799,- in de winkel gekocht , dezelfde heb ik me laten vertellen is voor 699,- op het web te koop. Zie ook het topic over welke MD?

• ALH

ALH

Op dinsdag 10 juli 2001 17:59 schreef cest_moi-le_roi het volgende:
misschien een beetje luie vraag maar:
waar kan je die MD-spelers dan het beste kopen ?
  • In een online winkel, en zo ja, welke ?
  • In een 'gewone' winkel, en zo ja, welke ?
bedankt voor de reacties
www.minidiscworld.nl

en anders Vogelzang, IT's etc... :)

Verwijderd

opzich was aiwa geloof ik niet extreem slecht (toch :? ).

Anders ga ik denk ik toch voor een Sharp, Sony of een ander groot merk die je wel veel ziet in de MD-branche :)
Aiwa is eigendom van Sony, maar dat terzijde,

Ook ik kan minidisc sterk aanbevelen, ik heb een sharp md-r70 (met remote, die heeft geen display ;(). Goed apparaat.

Ik zet ook altijd mijn mp3's over via cd:
downen, branden, overnemen in 3cd/3md wisselaar van mijn ouders:9 (kan ook automatisch na elkaar: 3 cd -> 3 md:9:9:9), klaar!

Toch ziet die nieuwe mp3cdspeler van freecom (met die minicd's van 8cm) er ook wel kewl uit, in ieder geval is hij niet zo groot en heeft hij CD-RW support. 180 mb...

Verwijderd

Minidisc met LP4, de motieven mochten je onderhand wel duidelijk zijn:

-VEEEEEEEL goedkoper dan MP3 speler (4 uur muziek op een schijffie van 5 piek)
-klein
-overal voor in te zetten

sim-pel

• nrg
ok, ik ben om :)

wat is dan de goedkoopste md speler ?

van 300 piek bestaan ze vast niet, maar d'r moeten er toch ook zijn van zo'n 450 ?

zo rijk ben ik nl ook weer niet; ik heb wel bijna een opdracht af, maar ik was ook nog van plan wat supplies voor m'n pc te kopen, en dan nog wat sparen ;) .

sharp klinkt wel goed...

er is geen overzicht (zoals www.tweakers.net/pricewatch) voor portable MD-recorders; of wel ?

• ALH

ALH

Op dinsdag 10 juli 2001 20:37 schreef cest_moi-le_roi het volgende:
ok, ik ben om :)

wat is dan de goedkoopste md speler ?

van 300 piek bestaan ze vast niet, maar d'r moeten er toch ook zijn van zo'n 450 ?

zo rijk ben ik nl ook weer niet; ik heb wel bijna een opdracht, maar ik was ook nog van plan wat supplies voor m'n pc te kopen, en dan nog wat sparen ;) .

sharp klinkt wel goed...

er is geen overzicht (zoals www.tweakers.net/pricewatch) voor portable MD-recorders; of wel ?
Of anders is de Sony MZ-R500 iets voor je :?

• nrg
dies idd goed !
ff w88 tot klant factuur heeft betaald >:) .

heeft iemand btw ervaringen met de sony mz-r500 ???

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
wise choice

-

Pagina: 1