Macbook HDD naar SSD installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een Macbook Pro (13 inch, Mid 2012). Heb vorige week een SSD Schijf gekocht (Samsung V-NAND SSD 850 EVO), omdat mijn macbook extreem traag is. Ik heb een back-up gemaakt met Super Duper op een externe harde schijf, vervolgens de SSD in mijn laptop gezet en mijn oude HDD schijf aangesloten via een snoertje. Nieuwe OS X gedownload, alleen hierna loop ik vast. Er staat namelijk:

"De geselecteerde bron kan niet voor de migratie worden gebruikt.
Deze bronschijf bevat een nieuwere versie van OS X. U moet uw Mac bijwerken voordat u vanaf deze bronschijf kunt migreren."

Ik heb hierna bij beide schijven OS X geupdate, maar ik blijf deze melding krijgen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 17:01
Het kan zijn dat de SSD een ouder besturings systeem bevat. Kijk dit even goed na en boot eventueel beide schijven om te kijken op welk OS ze precies draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Niet stiekem High Sierra (10.13) op je HDD staan en Sierra (10.12) op je SSD?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En als je het doet zonder die HD via het snoertje...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:01
Klein vraagje, waarom heb je niet gewoon een Time Machine backup gemaakt naar de externe HDD en deze direct teruggezet vanuit de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:05
Als je snel iets werkends wil hebben download dan Carbon Copy Cloner terwijl je geboot bent vanaf de HDD. Daarmee een clone maken naar de ssd en je kunt verder waar je gebleven was.
Pagina: 1