Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raspberry Pi vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Radix704
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:56
Ik wil een HTPC aanschaffen als vervanger voor mijn Raspberry Pi 2 Model B.
Via mijn Pi stream ik veel naar mijn tv en de Plex server heeft moeite met transcoden.
Ik wil films en series kunnen kijken zonder rekening te houden met transcoden of wat dan ook.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hosting(eigen website en wat knutselen)
Downloaden van series en films en deze bekijken via Plex of Kodi
Linux

NZBGet
Transmission

Plex (wellicht een overstap naar Kodi)
Sonarr
CouchPotato

OpenVPN
Monitt
Node.js
Irssi
Samba Share

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro max, dat lijkt mij genoeg.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een vervanger zijn van mijn Raspberry Pi. Ik verwacht niet dat het systeem net zo zuinig kan zijn, maar het speelt wel een rol. Ik wil het systeem 24/7 kunnen gebruiken. De Pi is zo zuinig dat het jaarlijks ongeveer 5,- euro verbruikt. Natuurlijk spelen wel meer factoren een rol, maar daar ben ik heel gelukkig mee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf ervaring met het bouwen van computers, maar ik heb geen ervaring met HTPC en een duwtje in de juiste richting zou al enorm helpen.
HTPC build die minimaal 1080p kan streamen zonder gedoe zoals bij mijn Raspberry Pi.
Een build die niet meer dan 5 euro per maand kost aan stroomverbruik en dat vind ik eigenlijk al te veel.
Uitleg waarom je voor een bepaalde component kiest zou ik heel erg op prijs stellen.

Alvast hartstikke bedankt! :)

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Heb je zelf al een idee? Op het forum verwachten we natuurlijk wel dat je zelf met een opzet komt.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 15:20
Een Pi3 met Kodi? Ik heb het gevoel dat je van een Pi2 naar een server achtig iets wil gaan. Kun je het niet beter los zien? Aan de ene kant een HP Microserver voor je hosting, downloaden, transcoderen e.d En achter de tv een Pi3 met Kodi. Heb ik thuis ook in combinatie met emby, werkt super !

• Radix704
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:56
@hanvandijk
Ik begrijp je punt, maar ik probeer alle opties open te houden.
Met alleen al 'Gebruik een Ryzen, want ....' kom ik al een stuk verder.

@Sparkiee
Klopt ik wil inderdaad een soort van server. Goed idee, ik ga me daar eens verder in verdiepen. Bedankt!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Pak dan een intel nuc en draai er dan debian of fedora op in combi met 8 gig ddr4 geheugen en een ssd (naar keuze). Deze is zuinig maar niet zoals de RPI2.

[ Voor 53% gewijzigd door Ludwig005 op 19-10-2017 17:50 ]

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
okee, kijk eens naar onderstaande setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock J3455-ITX€ 83,-€ 83,-
1Cooler Master Elite 110€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 32,31€ 32,31
1Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit€ 47,-€ 47,-
1WD Green SSD 2,5" 120GB€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,81

Een systeempje met een lekkere lage PowerUsage. 10W is denk ik wel het minimum wat je kunt krijgen.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 18:56

Chris van der G

Tailchakra

Mocht je moeten gaan transcoden of nog andere ideeen krijgen, is ebay misschien een oplossing?

https://www.reddit.com/r/...&q=flair%3ABuild%2BAdvice

Ik heb zelf 2 complete server builds via JDM_WAAATs builds gehaald en beide werken ze nog per-fect!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Intel NUC, dit is waar ik naar kijk:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNK€ 336,-€ 336,-
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/8€ 87,95€ 87,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,97€ 124,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,92

Mijn andere gedachte is een 8e gen met een UHD BD speler/brander erin om UHD BD's af te spelen. Maar dan moet je die dingen wel gebruiken natuurlijk en de rest van je setup daar op aangepast zijn.
Pagina: 1