Waarom is mijn GeForce zo traag?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Hey Luitjes !!

Ik heb afgelopen week een Creative Geforce Pro (DDR) gekocht.
Maar het viel me meteen vies tegen zoals alle hardware die IK koop me tegenvallen.
Bij resolutie hoger dan 1024x768 schokt ie behoorlijk. Bij een SDR versie zou ik zeggen: oke die is langzamer in de hoge resoluties, maar dit is verdorie een DDR versie !
Ik heb de nieuwste drivers ook al geprobeert te installeren, maar dan geeft ie zo'n doelloos venster met de informatie dat mijn systeem deze update niet nodig is, je kunt het niet eens ignoren !!!
Iemand tips? Als je denkt dat ASUS beter is laat het me dan weten , want ik MAG hem nog omruilen :r

PS: ik heb een P3-500 met 128 mb

Rico-Burn

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
Probeer andere drivers. Bij voorkeur Nvidia ref. 3.68. Lekker stabiel én snel!

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
installeer windows een keer opnieuw. Doet ook wonderen. Niet echt maar het is een aanrader voor mensen met een heel groot register.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Ricoh
Heu Jongens Bedankt voor de tip.

Windows is vorige week opnieuw geinstalleerd, dus daar zal het wel niet aan liggen, maar dan weet ik dat voor later.
Ik kijk meteen ff of de nieuwe drivers beter zijn.

Rico-Burn

• Gman
  • Laatst online: 30-08 23:19
Waarschijnlijk overbodige vraag, maar staat je VGA pallette snoop aan?
Dat scheeld vet veel nl...

Bij mij liep ie ook kut in den beginne (ook Annihilator Pro) maar nu is het ok...
Ik vindt het 32 bits kleuren echt VIES tegenvallen met me kaart, ik kan op 1024@32 niet normaal spelen hoor!
Kleine levels wel...maar toch, moet toch MAKKELIJK kunnen?
Bios instellingen moeten nu wel goed staan (BP6)
CPU's lopen maar 400@450...nieuw hd (ATA-66) moet wel schelen.
Het trouwens 128 mb geheugen.

Verwijderd

als ik zo hoor is er of iets niet goed of is die kaart niet lekker, vriend van me heeft p2 448 (400 ori) en een tnt2 32 mb, (770) en daarmee is 1280 32 bit voor welk spel dan ook gewoon geen prob, dat moet met een GeForce dan ook makkelijk kunnen.

btw 256 mb, p2b-ls

• Ricoh
Oke voor zover mogelijk bedankt Jonges

Maareh, hij draait geloof ik nog lang niet op volle toeren in 1024@32 bit.

Ook al zet ik de texture detail op medium, nogf steeds haalt ie een lage fps, vooral in de bochten :r

Please help mij om dit probleem op te lossen, anders breng ik hem terug !

BTW: Ik vind het sowieso erg stom dat jullie ALLEMAAl reageren in een topic waar je lekker op kunt scheppen. De GoT is om elkaar interessante dingen te vertellen, of als je problems hebt met je systeem, niet om in elke topic op te scheppen....

Neem mij niet kwalijk

Rico-Burn

Verwijderd

Had je nou maar nooit je Asusv3400 verkocht...

maar het zuigt wel.
kijk anders op www.tweak3d.net daar hebben ze een tweakguide.

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Kheb een ongeveer gelijkwaardig systeem ( P II 450@504 met 128 mb.) maar ik haal wel fatsoenlijke waardes. Ik heb dan wel maar een Asus V6600 SDR maar uh geen problemen mee. Ik heb inderdaad de Nvidia 3.68 drivers geinstalleerd staan en met powerstrip de kaart wat hoger gezet -----> gewoon perfect. UT draait soepel op resoluties boven de 1024 * 768. Dus installeer de juiste drivers, tweak de kaart met Powerstrip :) ( ennuh ruil hem om voor een Asus.) :)

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

Bench QuakeIII ff op een hele hoge resolutie, en post dat dan ff, hebben we idee hoe langzaam het gaat.
Jag

Verwijderd

Het schokken mag eigenlijk alleen voorkomen (zover ik weet) in bepaalde levels van q3 bv dm9 dm 13 en nog een paar andere en dan alleen bij hogere resoluties (1024 of hoger) en 32 tex, 32 bits kleurdiepte en texdetail 4.
Ik heb in bv UT een nieuwe d3ddrv.dll (voor m'n hercules/prophetddr)gedownload(unrealtech page) en m'n oude vervangen en kan eindelijk zonder haperingen in d3d in 1280x1024x32(world tex high) spelen (zet skin detail op medium! en detailed tex uit)
Verder loopt alles zonder haperingen(p3 682mhz)

Verwijderd

Sorry hoor,

maar wat is Powerstrip en waar haal ik die op?

Greetings Dracoon

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Powerstrip is een handig progje om je Geforce mee te tweaken. :) Zoek op Tweakers naar Powerstrip en download het. Je kunt met Powerstrip je geheugen-klok en je Core clock aanpassen. Je moet zelf even uitzoeken wat het beste werkt bij jou.

Verwijderd

Dank je Helldesker,

Nog ff een vraagje: zijn de instellingen die je maakt nu definitief, of werken ze alleen als Powerstrip resident is.

ten tweede wat is fastwrite en wat is de invloed op de performance? Ik heb het idee dat het niks uitmaakt of ik het aan of uit heb staan.

Verwijderd

Als je niet eens in 1024 32 bits kan spelen met zo'n kaart is er toch echt wat fout
Je kan drivers 3.75, 3.76 of 3.78 downloaden
en dan de coolbits.reg ook downloaden op http://go.to/geforcefaq , kan je ook meteen zien of je wat fout doet op die site.
Pagina: 1