baxic schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:29:
Momenteel heb ik glasvezel van telfort. deze gaat van het glasvezel kastje naar de standaard sitecom router van telfort.ik wil deze omwisselen voor mijn eigen router. maar ik weet de instellingen niet die ik moet instellen op mijn eigen router. en kan de oude router niet benaderen. en ben de standaard gegvens ook kwijt inlog enzo en deze is ook uniek.
help mij graag
Zo te horen heb jij een oudere aansluiting van Telfort waarbij de televisie (een Amino tv decoder denk ik?) direct op een poort van het Genexis glasvezel"modem" zit en een Sitecomrouter op de internetpoort van het Genexis glasvezel"modem". En je telefoon op weer een andere poort van de Genexis.
In dat geval kan je de Sitecom gewoon vervangen voor elke andere router. Er zijn geen speciale instellingen die je moet gebruiken. Er komt gewoon een standaard internetsignaal uit de Genexis waar je elke router op kan aansluiten. Geen Vlans, of andere moeilijke dingen.
Die Sitecomrouter werd voorheen ook nooit meegeleverd omdat klanten zelf maar een router moesten aanschaffen. Later veranderde dat omdat Telfort doorkreeg dat dit niet erg klantvriendelijk oogde.
Als je een Experiabox van Telfort zou hebben, dan was het een ander verhaal.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.