USB soundkaart

Pagina: 1
Acties:

• Asmodai01
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10-2023
Hey luitjes, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Sinds kort ben ik aan het gamen met een headset, maar ik merk dat ik een gezoem hoor als mijn FPS omhoog gaat. Nu ben ik er al achter gekomen dat dit komt doordat mijn frontpanel geen goede shielding heeft, waardoor er dus "ruis" ontstaat. Als ik de headset achter in mijn moederbord plug dan is de ruis weg, maar ik wil graag mijn speakers behouden.

Dus dacht ik aan een USB soundkaart! Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten... Ik wil liever geen kwaliteit inleveren, maar ook niet teveel geld uitgeven. De meeste soundkaarten die ik op de Pricewatch zie lijken meer toegespitst op muziek instrumenten...

Wat is je budget?
Ik zit te denken dat ik tot €50 bereid ben uit te geven.

Het gaat dus om een USB soundkaart voor een headset en microfoon, alle andere tierelantijntjes zijn niet noodzakelijk. En ik wil de functionaliteit van mijn speakers niet opgeven (wissel op dit moment in de Windows geluidpanel tussen de Afspeelapparaten, wat best prettig werkt).

Alvast bedankt!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 17:15
Enkel mijn eigen ervaring:

Ik gebruik zelf de soundblaster omni 5.1. In essentie een headphone amp en die werkt zeer goed in mijn geval. Ik heb mijn stereoboxen erop aangesloten en kan ook mijn hoofdtelefoon er direct op aansluiten.
Samen met de software van creative werkt dit prima en het geluid is echt veel beter dan mijn onboard chip.

Het is echter wel iets duurder dan €50. Misschien dat een goedkopere oplossing ook goed genoeg is voor je, maar daar durf ik niets over te zeggen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 14:49

ResuCigam

BOFH

Ik heb zelf een splitter kabeltje gebruikt en zowel de hoofdtelefoon als de speakers aan de achterkant aangesloten.

We do what we must because we can.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:35
Ik heb hier een behringer UCA 202 USB geluidskaart liggen en kan zo schakelen. tussen beide uitgangen.
nadeel kaart is niet de beste kwaliteit. en soms zit er een maandag ochtend product tussen.

• Asmodai01
GromuhlDjun schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:56:

Ik gebruik zelf de soundblaster omni 5.1. In essentie een headphone amp en die werkt zeer goed in mijn geval. Ik heb mijn stereoboxen erop aangesloten en kan ook mijn hoofdtelefoon er direct op aansluiten.
Samen met de software van creative werkt dit prima en het geluid is echt veel beter dan mijn onboard chip.

Het is echter wel iets duurder dan €50. Misschien dat een goedkopere oplossing ook goed genoeg is voor je, maar daar durf ik niets over te zeggen.
Hmm, die is inderdaad net even iets te duur. Maar het is altijd handig om een backup te hebben indien ik echt niets anders kan vinden!
ResuCigam schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:02:
Ik heb zelf een splitter kabeltje gebruikt en zowel de hoofdtelefoon als de speakers aan de achterkant aangesloten.
Laat dit je nog steeds wisselen tussen speaker en headset (speakers aan, headset uit, of vice versa)? Ik heb liever het een of de ander, niet allebei tegelijkertijd.
miciel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:15:
Ik heb hier een behringer UCA 202 USB geluidskaart liggen en kan zo schakelen. tussen beide uitgangen.
nadeel kaart is niet de beste kwaliteit. en soms zit er een maandag ochtend product tussen.
Wat bedoel je precies met "nadeel kaart is niet de beste kwaliteit. en soms zit er een maandag ochtend product tussen."?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 14:49

ResuCigam

BOFH

Asmodai01 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:20:
[...]
Laat dit je nog steeds wisselen tussen speaker en headset (speakers aan, headset uit, of vice versa)? Ik heb liever het een of de ander, niet allebei tegelijkertijd.
Mijn hoofdtelefoon staat altijd aan, de speakers zet ik aan wanneer ik ze gebruik.

We do what we must because we can.

• Asmodai01
ResuCigam schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:25:
[...]

Mijn hoofdtelefoon staat altijd aan, de speakers zet ik aan wanneer ik ze gebruik.
Ah... ja... dat had ik zelf ook eigenlijk wel kunnen bedenken haha.

Ik denk dat die splitter de meest ideale oplossing is, bedankt!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:35
[b][message=52941179,noline]Asmodai01 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @

Wat bedoel je precies met "nadeel kaart is niet de beste kwaliteit. en soms zit er een maandag ochtend product tussen."?
De details van een muzieknummer komen niet heel goed naar voren. er zijn kaarten die dat beter doen.
Klein regelaartje voor de hoofdtelefoon uitgang volume lastig af te stemmen.
De geluidskwaliteit van de hoofdtelefoon uitgang is onvoldoende. (klinkt te mager)
De geluidskwaliteit van de rca uitgangen is voldoende (bijv 6,5 of 7)
maandag ochtend product: soms heb je een kaart die het niet doet, ruist kraakt ed. gewoon aangeven en terug sturen en je krijgt een nieuwe.

als je nog een 3,5 inch bay opening hebt kun je daar eventueel een nieuwe front uitgang inzetten.
bijv. https://www.amazon.in/3-5...ont-Bracket/dp/B00PI5Y5BM
(kijk wel even of je in nl ze van een merk kunt vinden in de regel wat beter dan de merkeloze.)
(oftewel diskettestation opening) misschien kun je de printplaat wel in je front paneel schroeven.
op plek van je kapotte uitgang.

[ Voor 22% gewijzigd door miciel op 19-10-2017 14:33 ]

• Asmodai01
GromuhlDjun schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:56:

De splitter was niet de oplossing! Blijkbaar is mijn microfoon kwaliteit achter in mijn PC 10x ruk haha... En het aansluiten van zowel mijn speakers als hoofdtelefoon op dezelfde lijn zorgt ervoor dat het volume wordt gedeeld, wat voor mijn hoofdtelefoon véél te hard gaat.

Dus die Omni 5.1, kun je hiermee wisselen tussen speakers en headset? Nu klik ik nog rechtsonder op "Afspeelapparaten" en wissel ik tussen mijn speakers en microfoon. Hoe lang is de USB kabel (geen enkele product foto toont deze, vreemd genoeg)? Ik lees in de reviews dat dit ding een ingebouwde microfoon heeft, ik neem aan dat deze zich uitschakelt als ik de plug van een externe microfoon erin druk? Ik lees ook in één van de reviews dat de software niet werkt in Win10 x64? Als ik enkel een hoofdtelefoon + microfoon wil aansluiten en wil kunnen wisselen tussen óf speakers óf hoofdtelefoon, is die software dan noodzakelijk of kan dit ook via Windows geregeld worden?

€70 is aanzienlijk wat duurder dan de €10 die ik uitgaf voor het splitter experiment, dus ik wil graag weten dat dit ook precies is wat ik zoek :P

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 17:15
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Creative-Releases-New-Driver-for-Its-Sound-Blaster-Omni-Surround-5-1-USB-Audio-Card-384000-2.jpg

Ik gebruik de rca kabels om mijn stereo boxen aan te sluiten.
Mijn koptelefoon doe ik simpelweg in de 3.5mm ingang als ik deze ga gebruiken. De boxen geven dan geen geluid meer. Je kunt niet switchen, de koptelefoon heeft voorrang

Qua microfoon zal het hetzelfde werken denk ik, maar ik heb mijn crappy €7 microfoon er nooit op aangesloten omdat de omni het al iets beter deed :P

De usb kabel is 1.5m

Ik heb windows 10 en de software werkt gewoon, alhoewel niet supersnel. Staat gewoon op de creative site.
Pagina: 1