Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Mijn vraag
Hallo tweakers,

Ik heb een nieuw ryzen systeem besteld en ook een tube koelpasta (Noctua NT-H1 uit mijn hoofd) omdat ik een oude GPU wil repasten. Nu vroeg ik me af, is het zinvol om de standaard koelpasta op de Ryzen stock koeler hier ook gelijk door te vervangen? Of gaat dat te weinig verschil maken om de moeite er voor te doen?

Wat ik lees op internet scheelt het erg weinig in temps, maar ik wil mijn CPU (R5 1600) mogelijk wel naar 3.6-3.7 GHz tillen. Ik heb bewust de noctua pasta gekozen omdat deze een shelf life van 2+ jaar kan hebben en ik dus later makkelijk kan repasten mocht ik de koeler ooit verwijderen.

Bedankt voor eventuele inzichten!

Beste antwoord (via kgd92 op 19-10-2017 11:48)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:32

Thomg

Aww yiss

Dat is ook mijn standpunt op dit soort dingen, verschil in temperatuur kan je tellen op 1 hand, soms minder dan 1 vinger...

Alle reacties

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 20:25

Hebski

Less is more!

Eigenlijk beantwoord je je vraag zelf al. Je eigen Noctua pasta zal de warmte iets beter geleiden en zal wat langer meegaan dan de stock pasta. Als je de Noctua pasta al in huis hebt zal ik deze gewoon direct gebruiken.

• kgd92
Dit artikel had ik gezien inderdaad, alleen is de AMD compound die van de R9 290 en heb ik geen idee of die met het spul op de ryzen koelers te vergelijken is. Voordeel van de ryzen bundled paste is dat het al perfect aangebracht is, terwijl de noctua paste zelf aangebracht moet worden. Als het inderdaad maar 1 graad scheelt zou ik hem dus beter voorlopig met het pre-applied spul kunnen draaien lijkt me?

Acties:
  • Beste antwoord

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:32

Thomg

Aww yiss

Dat is ook mijn standpunt op dit soort dingen, verschil in temperatuur kan je tellen op 1 hand, soms minder dan 1 vinger...

• kgd92
Thomg schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:47:
Bedankt, dan laat ik voorlopig de preapplied pasta erop zitten en houd ik de noctua achter de hand voor een eventuele repaste later ;)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
3,7 is een lichte overclock dat ga je in de temperaturen niet merken. Als je 4 voor ogen hebt kan je weer gaan nadenken over de koeling.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• kgd92
aminam schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:00:
3,7 is een lichte overclock dat ga je in de temperaturen niet merken. Als je 4 voor ogen hebt kan je weer gaan nadenken over de koeling.
Misschien ooit, voor nu lijkt 3.7 of hooguit 3.8 me voldoende aangezien de stock koeler gebruikt wordt

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
hmm valt me die arctic silver toch even tegen terwijl dat al jaren mijn koelpasta is.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

dstyle_nl schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

hmm valt me die arctic silver toch even tegen terwijl dat al jaren mijn koelpasta is.
Het verschil is echt nihil onder bepaalde omstandigheden ,vooral als je met water werkt is het verschil echt te verwaarlozen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
@Speedy-J

Aan de andere kant, ik geef wel een behoorlijk bedrag uit aan mijn waterkoeler zodat ik de beste heb.
En dan zit ik verkeerd met mijn water koeler. En welke omstandigheden heb je het dan over die anders zijn bij lucht dan bij water? Als ik Overclock bereik ik toch wel behoorlijk hoge temps.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Pagina: 1