Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:03
Ik zoek een beetje hulp met een oplossing.
In eerste instantie was het een aankoopadvies, maar bij betere (goedkopere oplossingen) kan ik me een aankoop/omruiling besparen.

Ik zoek een?
Oplossing voor de aangekochte Steelseries Arctis 7
Doel:
Draadloze surround headset, eventueel een "gewone" koptelefoon kan ook.
Gebruik op het moment een losse mic. voor de pc. Goede geïntegreerde mic heeft de voorkeur.
Te gebruiken op pc, xbox one en voor muziek.

Wat is je budget?
tot ca €200,-
Of €300,- mits het echt een meerwaarde heeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De headset wordt voornamelijk gebruikt op de pc, voor games als Hellblade waar geluid een grote rol speelt. Vandaar ook een surround (7.1) headset.
Mic. is enkel voor discord zonder omgevingsgeluid.

Verder wil ik hem kunnen aansluiten op de xbox one die ik als media center en voor games gebruik, wat (zover ik kan zien) alleen via optical kan.
Dit kan ook met draad op de controller aansluiten, maar dat wil ik nu juist niet.
Alternatief kan ik het eventueel via optical of audio (3.5) aansluiten op de tv. Dit heeft ivm kabels (vrij hangende tv) niet mijn voorkeur.

En tenslotte wil ik hem graag af en toe op de stereo aan kunnen sluiten. Ik weet niet of de optische aansluiting hiervan ook als line-out kan dienen, anders is hiervoor sowieso een 3.5 aansluiting benodigd. (middels Tulp naar 3.5 kabel)

De pc, xbox/tv en stereo staan niet bij elkaar maar in 3 hoeken van de kamer. Makkelijk de ontvanger aan kunnen sluiten zonder instellen of meerdere ontvangers is dus wel een must.

Ik begrijp dat het surround effect softwarematig wordt gedaan, maar kom er niet echt achter of dit met een normale koptelefoon ook gaat of niet. Sommige games zou het wel gaan maar andere weer niet?
De duurdere headsets hebben zover ik begrijp een base station waar deze software matige regeling in plaats vind. De goedkopere doen dit begrijp ik via de drivers op de pc.
Dus voor de xbox/tv/stereo is het een gewone stereo headset. Of mis ik hier iets?

Met die dingen rekening houdend heb ik een Arctis 7 aangeschaft.
De headset zit heerlijk en geeft (voor mij) een heerlijk geluid.

Het probleem zit hem alleen in het aansluiten op de tv/xbox.
De ontvanger van de Arctis 7 kan alleen via de usb of een 3.5 line-in. De xbox ziet de usb alleen niet voor geluid (of ik moet ergens een instelling missen) en kan alleen geluid via de hdmi of optisch doorgeven.
Wil ik het draadloos op de headset krijgen via de ontvanger moet het dus via de tv.
Een klein 3.5 in/out stekkertje van de tv naar de line-in van de ontvanger geeft echter storing. (of dit aan de kwaliteit van het stekkertje ligt of aan de tv weet ik niet) Daarnaast zal ik de kabel elke keer opnieuw aan de achterzijde in de tv moeten steken, wat niet echt een handige is.

De headset gaat dus deze week geruild worden tenzij ik een andere oplossing vind.

De vraag komt dus neer op:
- Zou een andere 3.5 kabel beter werken, of is de kans op storing altijd aanwezig? En maakt de lengte van de kabel dan nog uit? (goedkoopste oplossing)
- Is er een andere simpele oplossing te bedenken? (Bv alle audio van de xbox naar de pc streamen? Probleem is dat je bij films en games dan wellicht vertraging in de audio krijgt tov het beeld op de tv?)

Qua aankoopadvies is er de vervolgvraag:
- Als een simpele oplossing met de huidige situatie niet mogelijk is welke headset kan ik dan beter pakken?
De Astro A50, Siberia 840 of Elite 800x?
Allemaal hebben ze een optische uitgang waardoor het probleem met de xbox verholpen is, het zijn allemaal 7.1 headsets en ze hebben allemaal een basisstation, maar er is nogal wat discussie over de geluidskwaliteit van de headset en de mic. (zoveel sites, zoveel reviews en overal word 1 van de 3 wel als beste bestempeld, maar de verschillen zie ik niet echt)

- Heeft een even dure draadloze koptelefoon zonder mic een meerwaarde qua geluidskwaliteit tov deze headsets?

- Is er nog een alternatieve headset die wellicht juist meerdere losse stations kan benutten waarmee je de headset kan pairen? (Bv via bluetooth met de pc en het basis station bij de xbox)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl