Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XPS15 - stiller alternatief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste!

Week geleden heb ik mij een Dell XPS 15 (16 gig ram, GTX1050, 512 SDD, I7, FHD versie) gekocht.
Qua ontwerp, scherm, toetsenbord, batterij allemaal top. Echter wanneer ik hem gebruik voor te gamen, gaan de fans echt storend luid. Ik hoef niet te gamen op ulta high settings maar zou dit wel willen kunnen doen in de living terwijl de madam naar tv kijkt :-)

Op het internet veel gelezen over repasting enz maar denk niet dat ik mij daar comfortabel bij voel..

Bij deze - zijn er alternatieven op de Dell XPS? Die qua ontwerp niet te veel moeten onderdoen maar wel beter geschikt zijn voor om stil(ler) te gamen?

Alvast bedankt?
Michiel

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, photoshop, gamen

Wat is je budget?
+-1700 EUR (incl btw)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Van de bureau naar de zetel en op reis :-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Strak design
Stil

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik heb soortgelijke reacties gelezen op vrijwel alle strakke designlaptops. Vooral met ultra high settings gaat de ventilator vroeg of laat aan de gang. Is een gaming laptop geen uitkomst? Volgens mij zijn die daar wat meer op gebouwd.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je met strak design ook 'dun' bedoeld, dan strijdt dat design met koelingsmogelijkheden.

Als je een laptop zoekt die niet perse de dunste is, maar wel goed koelt, dan houd ik me aanbevolen, want zoiets zoek ik ook. Ik vind de 'dun-gekte' ronduit irritant. Een normale RJ45 aansluiting kan dan al vaak niet (uiteraard, meestal zal Wifi volstaan), maar ook typecomfort op zo'n dunne plank is doorgaans 3x niets.

Ik zoek zelf juist geen gaming machine, waardoor een dedicated GPU niet nodig is. Dat scheelt al een warmtebron.

Maar goed, gamen en laptop zijn toch al 2 min of meer tegenstrijdige zaken.

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Zelf wacht ik op deze laptop > https://www.asus.com/Laptops/FX503/overview/

Deze heeft ook goede specs maar is niet te " gaming " Look. Deze wordt 999 euro en is vanaf volgende maand leverbaar. Wellicht is dat een alternatief ?

Verwijderd

kdekker schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:28:
Als je met strak design ook 'dun' bedoeld, dan strijdt dat design met koelingsmogelijkheden.

Als je een laptop zoekt die niet perse de dunste is, maar wel goed koelt, dan houd ik me aanbevolen, want zoiets zoek ik ook. Ik vind de 'dun-gekte' ronduit irritant. Een normale RJ45 aansluiting kan dan al vaak niet (uiteraard, meestal zal Wifi volstaan), maar ook typecomfort op zo'n dunne plank is doorgaans 3x niets.

Ik zoek zelf juist geen gaming machine, waardoor een dedicated GPU niet nodig is. Dat scheelt al een warmtebron.

dit inderdaad.Gamen op laptops is toch lastig.Zeker met de huidige games die zowel cpu als gpu zwaar belasten,loop je tegen een probleem aan.

Zorgt dat je het liefst een laptop hebt met aparte koeler voor zoewerl gpu als cpu.
En 17incher kan toch veelal meer koeling kwijt en daardoor ook beter de hitte kwijt.
Maar ook hier, bzoek naar reviews,die ook de hitte testen van het systeem.

Maar beter neem een Desktop,die zijn gewoon veel meer geschikt voor gamen,zonder dat je druk hoeft te maken over lawaai en hitte.
Maar ik zie dat je wil gamen in de woonkamer,dan word dit wat lastig :)

B.v mijn G751IY zou echt een best moeten zijn qua koeling,dat is ie ook,maar nog word cpu richting de 80 en hoger met BF1.Omdat die zoveel belasting goooit op het systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 19:44 ]

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
kdekker schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:28:

Eens. Voor dat ventileren heb je uiteindelijk oppervlakte nodig en hoe kleiner de oppervlakte van de laptop is des te meer er geventileerd moet worden door een kleine sleuf.

Wat het typecomfort betreft vind ik een laptop eigenlijk wel fijn. Moet je meer toetsenborden dan maak je gebruik van extern scherm en extern toetsenbord toch?

Die RJ45 kabel zit inderdaad niet op de laptop, maar ik moet zeggen dat ik die op mijn vorige 2 laptops (Lenovo Thinkpad uit 2007, en ASUS N53Sv uit 2011) vrijwel nauwelijks gebruikt heb.

Overigens, als ik het ventilatiegeluid met laptops van 5 a 6 jaar geleden vergelijk vind ik de XPS15 echt niet veel lawaai maken.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien best duur, maar toch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GGxIIrc8sofMXhUbv8XUWhno/full.png
(uit de review van notebookcheck)

load average MacbookPro : 10 dB minder dan een XPS.

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 19-10-2017 20:33 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:31:
Misschien best duur, maar toch:

[afbeelding]
(uit de review van notebookcheck)

load average MacbookPro : 10 dB minder dan een XPS.
Ik vind die Macbooks anders totaal niet te vergelijken met de specs van de XPS15, helemaal niet als je kijkt naar de prijs.

Macbook is geen gaming alternatief.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

nope zeker niet,dat massief alu blok houd alleen maar warmte tegen vreemd genoeg,dat is mijn ervaring met een mac book in elk geval.Plus het gaat om de max load en dat is nog 46db.Dat is trouwens erg veel kabaal

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

redfoxert schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:34:
[...]
Ik vind die Macbooks anders totaal niet te vergelijken met de specs van de XPS15, helemaal niet als je kijkt naar de prijs.
Ik zet 'm niet neer vanwege de prestaties, maar vanwege het ventilatorgeluid. Daar zie je dat er getest wordt op dat soort dingen en dat kwaliteit wel degelijk bestaat. 10 dB stiller is enorm.

En wees gerust, een RadeonPro 460 heeft ongeveer evenveel power als de Geforce965m

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 20:38
Wut, een nieuwe laptop kopen voor de fans terwijl je die fans hoogstwaarschijnlijk zelf kan instellen met NoteBook FanControl: https://github.com/hirschmann/nbfc/releases

Of naja, probeer dat eerst even. Als het niet werkt, mag je mijn reactie vergeten. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Luca op 19-10-2017 20:43 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:41:
[...]

Ik zet 'm niet neer vanwege de prestaties, maar vanwege het ventilatorgeluid. Daar zie je dat er getest wordt op dat soort dingen en dat kwaliteit wel degelijk bestaat. 10 dB stiller is enorm.

En wees gerust, een RadeonPro 460 heeft ongeveer evenveel power als de Geforce965m
Alleen zit er in die nieuwe XPS15's een GTX1050

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

met de kans dat de laptop oververhit raakt...zeker de temps in de gaten houden als je gaat stoeien met fan speed

Verwijderd

Deze is misschien wel wat voor je,zo'n 7 db(dat is heel wat) minder qua geluid,plus komt verder ook wel goed uit de review uit

Met een vergelijkbare videokaart
En een niet gamers uiterlijk :)
Ja het is een 1 7inch,maar voordeel van die grote is,juist meer koeling mogelijkheden

https://www.notebookcheck...ptop-Review.221868.0.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 20:53 ]

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Ik herken het probleem. Heb hier een HP x360 met dedicated GPU en deze wordt echt ontzettend heet als de GPU ook maar even ingeschakeld wordt. Ik neem aan dat dit niet té heet kan zijn, dwz. dat het echt snel slijt erdoor. Dit zal in de fabriek toch ook getest zijn.
Pagina: 1