*bop spam op Tweakblogs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46

mux

99% efficient!

Topicstarter
Beetje bug, beetje feature. Al meer dan een jaar krijg ik (en anderen) op veel van m'n blogs spamberichten van bots met een [random woord]bop naam. Ik weet ook niet waarom. Kan dit automagisch uitgefilterd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je kan anonieme reacties uitzetten en/of de reactiemogelijkheid beperken qua tijd, dat scheelt meestal al een hoop.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan Tweakers zelf ook niet misschien een betere re-captcha inzetten? Dat zou ook wat kunnen schelen voor blogjes die niet actief meer onderhouden worden, en toch massaal volgespamd worden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:32:
Je kan anonieme reacties uitzetten en/of de reactiemogelijkheid beperken qua tijd, dat scheelt meestal al een hoop.
Niet echt een oplossing, gezien ik dan juist reactiemogelijkheden voor niet-ingelogde mensen wegneem.

Tot zeg een jaar geleden was het geen probleem; af en toe was er een spammer, maar met modereren kreeg ik die wel weg. Nu is er een ware zondvloed van spam. Is niet meer tegenop te modereren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zojuist een 40-tal spamreacties getrashed. Ik ga even kijken hoe moeilijk het is onze huidige captche te vervangen door recaptcha.

Edit: ik gooi er morgenochtend een tussenrelease uit waarbij de huidige captcha is vervangen door reCaptcha. Hopelijk werkt dat beter..

[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 19-10-2017 22:57 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Geweldig :) dit zal een hele hoop schelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En het staat live inmiddels :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik ben benieuwd of het echt gaat helpen, aangezien de ReCaptcha van Google volgens mij ookal 'gehackt' is zodat bots hem kunnen gebruiken.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Pagina: 1