Toon posts:

Linux op G4/Digital Audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil linux op me G4 digital audio hebben, been geen linux newbie, dat ff voorop gesteld.
- LinuxPPC ondersteunt geen nvidea kaart
- YellowDog Linux ook niet
- SuSe server is klote traag.

iemand anders een id welke distro (up to date, dus geen mkLinux) er op mijn G4 draait ?

Verwijderd

redhat is er toch ook voor de PPC?

Eventueel gebruik je linuxPPC en compileer je XFree zelf zodat je alsnog nvidia support hebt. Of een totale LFS.

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz LinuxPPC boot niet eens :-/ ik krijg nix op me scherm, ik heb RedHat niet voor de PPC gezien, en SuSE doet et ook niet :-/

Verwijderd

Als je er nou tijdelijk een andere kaart indoet, XFree zelf compileert met nv support, evt. nieuwe kernel met nv support als je dat wilt (framebuffer o.i.d.), en dan de nvidia kaart weer terugzet? *D

Verwijderd

Topicstarter
is machine van Apple (waar ik dus werk) ze zijn er niet zo blij mee als ik met de hardware ga klooie.. software mag. dat is zo goed te zetten, maar hardware niet

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

linuxppc == een redhat spin-off

heb je geen radeon kaart liggen dannerdedandan?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Mandrake heeft ook een PPC versie van 8.0. Meer info over deze (beta) versie vind je op http://www.linux-mandrake.com/en/ppc.php3.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz thanks voor die mandrake link! ik d8 zij hebben em niet. maar ok. ik heb niet echt kunnen vinden of die dan op me Mac draait maar dat merken we dan wel weer.
thanks!
Pagina: 1