Dag allemaal,
Ik zit midden in een nieuwe build, en heb mijn desktop zo ver gekregen om in de BIOS te komen. Het "probleem" is dat als ik mijn GPU aansluit in het bovenste PCI-E slot, er geen beeld komt. Helemaal niks. Als ik hem in het 2e PCI-slot doe, werk het wel!
Dit lijkt mij niet de bedoeling, en ik wil er dan ook achter komen waarom het eerste PCI-E slot niet naar behoren werkt voordat ik wellicht het mobo RMA.
Het volgende heb ik zelf al gedaan:
Als ik in de BIOS zit zijn er eigenlijk geen opmerkelijke stats, alle temperaturen zijn normaal. (CPU: 24C - 40C) Ook is de CPU fan header correct aangesloten.
Graag hoor ik jullie feedback en ideeen zodat ik hopelijk het probleem zelf kan oplossen.
Ik zit midden in een nieuwe build, en heb mijn desktop zo ver gekregen om in de BIOS te komen. Het "probleem" is dat als ik mijn GPU aansluit in het bovenste PCI-E slot, er geen beeld komt. Helemaal niks. Als ik hem in het 2e PCI-slot doe, werk het wel!
Dit lijkt mij niet de bedoeling, en ik wil er dan ook achter komen waarom het eerste PCI-E slot niet naar behoren werkt voordat ik wellicht het mobo RMA.
Het volgende heb ik zelf al gedaan:
- Alle geheugenconfigs uitgeprobeerd (1 reepje, geen reepje, etc)
- Kaal booten zonder SSD, extra fans, USB-connectors en ongein
- CMOS reset
- BIOS update van 0805 naar 0806
- GPU controleren of de fans draaien (wat ze inderdaad doen)
- Voedingsstekkers aandrukken (zowel van CPU, mobo, als die van de GPU)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
1 | Asus Prime B350-Plus | € 85,- | € 85,- |
1 | Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G | € 225,51 | € 225,51 |
1 | Fractal Design Focus G Zwart | € 45,50 | € 45,50 |
1 | TP-Link TL-SF1005D-5-Port 10/100Mbps Desktop Switch | € 7,45 | € 7,45 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 129,95 | € 129,95 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 61,- | € 61,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,36 |
Als ik in de BIOS zit zijn er eigenlijk geen opmerkelijke stats, alle temperaturen zijn normaal. (CPU: 24C - 40C) Ook is de CPU fan header correct aangesloten.
Graag hoor ik jullie feedback en ideeen zodat ik hopelijk het probleem zelf kan oplossen.