Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
Ik ben bezig een paar kleine details te veranderen aan de handtekening van onze bedrijven.
Werkt allemaal probleemloos in combinatie met Office 2007 en 2010 (2013?) in combinatie met Windows 7. Echter met outlook 2013 en Windows 10 heb ik een uit lijn probleem;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Id2qApYgPwlQfR0uG2i3YnBd/full.png
De handtekening zelf verspringt een paar mm, optisch niet fraai natuurlijk.

Basis van de handtekening zit als volgt in elkaar;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NA3ZiOelZ4eZbgem90UZZrNP/full.png
(de met vriendelijke groeten tekst heb ik later ook in een tabel gezet, waardoor alles verschuift)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2013, Windows 10 (geen fall update), 24" 1920*1200 scherm (schaling op 100%).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat volgens mij het probleem is;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mfg508NwiQuVU1IYu19lI999/full.png
In het rood aangegeven het 0 punt, vanuit hier zal de handtekening uitgelijnd worden. Hierdoor komt de tabel een aantal mm naar rechts te staan, omdat hij hem uit zal lijnen vanaf het begin van de tabel. Blijkbaar doet Windows 7 (of outlook 2007/2010) dit anders?.

Punt is alleen; hoe los ik dit op? :|.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 19-10-2017 09:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:53
Staan de cel marges in de tabel wel op '0'?
Anders wordt de tekst in de tabel inderdaad iets meer naar rechts verplaatst.

Als het in eerdere versies wel goed eruit zag staat het waarschijnlijk wel goed, maar dit is het enige dat ik even kan bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Atanamir schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:02:
Staan de cel marges in de tabel wel op '0'?
Anders wordt de tekst in de tabel inderdaad iets meer naar rechts verplaatst.

Als het in eerdere versies wel goed eruit zag staat het waarschijnlijk wel goed, maar dit is het enige dat ik even kan bedenken...
Hoe kun je die instellen; zie deze optie nergens onder tabeleigenschappen in word?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Handtekening ontwerpen in Dreamweaver, of een ander html pakket en de html-file in je %appdata%\Microsoft\signatures plaatsen.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
Tabel marges kun je vinden als je de cellen selecteert, rechts klikt, en dan table properties kiest. Vervolgens zit het onder options. Dit kun je trouwens alleen in een normale e-mail aanpassen en vervolgens naar de signature kopiëren, het is niet mogelijk de tabel aan te passen als die al in de signature zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Atanamir schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:52:
Tabel marges kun je vinden als je de cellen selecteert, rechts klikt, en dan table properties kiest. Vervolgens zit het onder options. Dit kun je trouwens alleen in een normale e-mail aanpassen en vervolgens naar de signature kopiëren, het is niet mogelijk de tabel aan te passen als die al in de signature zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0hYMYEjPtqySACxMWzy4Ym7i/full.png
Zou denken dat dit gewoon goed staat toch?. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
Ja dat staat gewoon goed zo te zien.

Als ik het bij mij (win 10, office 365) probeer is de uitlijning ook wel gewoon goed dan. Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Witte schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:13:
Handtekening ontwerpen in Dreamweaver, of een ander html pakket en de html-file in je %appdata%\Microsoft\signatures plaatsen.
TS spreekt over “de handtekening van onze bedrijven”. Weet niet of ‘t zo eenvoudig is om even een html bestandje ol X 100 computers te zetten dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Mwoah, met een eenvoudig script kan je gegevens uit de active directory peuteren, vervolgens zet je die met een simpele replace in een standaard html-documentje en dat kopieer je naar de juiste map.
Doe dat in een login-script en je hebt altijd de nieuwste en meest up-to-date handtekening.

Maar inderdaad, het is veel handiger om in 100 Outlook-clients een handtekening gaan lopen editten. En dan besluit het bedrijf dat 023-333 33 33 in de handtekening niet internationaal genoeg is, en het moet +31 23 etc. worden. Zo zijn je dagen als sysadmin snel gevuld.

[ Voor 31% gewijzigd door Witte op 24-10-2017 12:04 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:02:
Mwoah, met een eenvoudig script kan je gegevens uit de active directory peuteren, vervolgens zet je die met een simpele replace in een standaard html-documentje en dat kopieer je naar de juiste map.
Doe dat in een login-script en je hebt altijd de nieuwste en meest up-to-date handtekening.

Maar inderdaad, het is veel handiger om in 100 Outlook-clients een handtekening gaan lopen editten. En dan besluit het bedrijf dat 023-333 33 33 in de handtekening niet internationaal genoeg is, en het moet +31 23 etc. worden. Zo zijn je dagen als sysadmin snel gevuld.
Zo hebben we ze ook uitgerold ;).
Pagina: 1