Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen bij het bedrijf waar ik nu werk, ik ben ingehuurd via een ander bedrijf.

Nu is de situatie als volgt, het bedrijf dat mij hier geplaatst heft gaat er tussenuit en alle collega's gaan via een Engels bedrijf in dienst en blijven gewoon hun huidige werkzaamheden voortzetten.

Toen dit 1 a 2 maand geleden bekend gemaakt werd zijn ze vanuit Engeland hier heen gekomen om dit te bespreken, toen is aangegeven dat wij een permanent contract zouden krijgen.

Mijn huidige werkgever heft netjes 1 maand voor het aflopen van het contract de beeindiging bekend gemaakt, woensdag loopt deze namelijk af.

Nu is het volgende al mijn collega's behalve ik hebben het nieuwe contract al ontvangen, ik heb niks gehoord dat het niet verlengd zou worden.

Mocht ik voor woensdag nog niks gehoord hebben, moet ik dan gewoon mijn werk blijven doen of aangeven dat ik zonder contract niets ga doen, en wat voor opzegtermijn heb ik dan als ik een andere baan accepteer?

p.s. uiteraard heb ik al bij het Engelse bedrijf om opheldering gevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 19-10-2017 08:43 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:28
Krijg je dan ook een contract volgens Engels recht? Daar bestaat geen 'vast contract', iedereen kan met 1 week opzegtermijn per arbeidsjaar worden ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat je wilt. Als je gewoon door blijft werken, heb je van rechtswege een contract voor minimaal de duur die je huidige contract heeft. Als dit je 3e (of 4e, dat wil ik even afweten) contract was, dan wordt het van rechtswege een contract voor onbepaalde tijd.

Je mag er ook voor kiezen niet meer te gaan, maar dan kan het zijn dat het UWV moeilijk gaat doen als je een WW-uitkering aanvraagt omdat je verwijtbaar werkloos zou kunnen zijn. Als je al nieuw werk hebt, is er niks aan de hand tho.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
euchromatic schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:47:
Krijg je dan ook een contract volgens Engels recht? Daar bestaat geen 'vast contract', iedereen kan met 1 week opzegtermijn per arbeidsjaar worden ontslagen.
Nee ze hebben zicht via de kvk in Nederland gevestigd en ik krijg dezelfde voorwaarden als die ik nu ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ardana schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:48:
Wat je wilt. Als je gewoon door blijft werken, heb je van rechtswege een contract voor minimaal de duur die je huidige contract heeft. Als dit je 3e (of 4e, dat wil ik even afweten) contract was, dan wordt het van rechtswege een contract voor onbepaalde tijd.

Je mag er ook voor kiezen niet meer te gaan, maar dan kan het zijn dat het UWV moeilijk gaat doen als je een WW-uitkering aanvraagt omdat je verwijtbaar werkloos zou kunnen zijn. Als je al nieuw werk hebt, is er niks aan de hand tho.
Dit zou mijn 2e contract worden, ik had er een van 18 mnd en deze word overgenomen voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

euchromatic schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:47:
Dat lijkt me niet uit te maken:Nederlands bedrijf, Nederlands recht. Ik vermoed dat als een dergelijke poging het Nederlands recht te omzijlen voor de rechter komt, deze hier korte metten mee maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 20:34
Ardana schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:48:
Weet je dat zeker? Gezien de volgende zin:
racoon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:37:
Mijn huidige werkgever heft netjes 1 maand voor het aflopen van het contract de beeindiging bekend gemaakt, woensdag loopt deze namelijk af.
Ben je dan niet gewoon uit dienst tenzij je expliciet een nieuw contract krijgt van het nieuwe bedrijf?

[ Voor 13% gewijzigd door rhoolwerf op 19-10-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rhoolwerf schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:55:
[...]
Weet je dat zeker? Gezien de volgende zin:

[...]
Ben je dan niet gewoon uit dienst tenzij je expliciet een nieuw contract krijgt van het nieuwe bedrijf?
Werkgever is kennelijk niet geheel duidelijk geweest: aancondigen dat contract afloopt én doorgeven dat het via een Engels bedrijf doorloopt kan prima, maar komt wel wat tegenstrijdig over.

Dus zowel aan je werkgever, als aan dat Engelse bedrijf navragen lijkt me geen verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ardana schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

Werkgever is kennelijk niet geheel duidelijk geweest: aancondigen dat contract afloopt én doorgeven dat het via een Engels bedrijf doorloopt kan prima, maar komt wel wat tegenstrijdig over.

Dus zowel aan je werkgever, als aan dat Engelse bedrijf navragen lijkt me geen verkeerde.
Ik heb inmiddels bij allebei navraag gedaan, hopelijk snel meer duidlijkheid,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:05
Mochten het bedrijf dat alles overneemt en het vorige bedrijf waar jij voor werkte een overeenkomst hebben gesloten dat ze alles zouden overnemen, dan kan jij hier ook rechten aan ontlenen. Ligt er natuurlijk wel aan wat ze daarin hebben afgesproken, zie als voorbeeld (bij faillissement) http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:HR:2004:AO9496. Zie vooral rechtsoverweging 3.5

[ Voor 18% gewijzigd door Zen1581 op 19-10-2017 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ze hebben net laten weten niet met mij verder te willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 22:40

Grvy

Bot

Goed zo! voor zo een werkgever wil je toch niet werken? die alles lekker laat rusten tot jij zelf om helderheid vraagt. Ik zou uit eigen principe waarschijnlijk al gestopt zijn als zij nu wel aangegeven hadden verder te willen.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 14:57

BLACKfm

o_O

Grvy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:53:
Goed zo! voor zo een werkgever wil je toch niet werken? die alles lekker laat rusten tot jij zelf om helderheid vraagt. Ik zou uit eigen principe waarschijnlijk al gestopt zijn als zij nu wel aangegeven hadden verder te willen.
Dat is wel een beetje bot, het had toch ook gewoon een communicatieprobleempje kunnen zijn.
In principe zou je al vraagtekens kunnen zetten op het moment dat collega's wel een contract hebben ontvangen en jijzelf niet. (oftewel iets eerder navraag kunnen doen).

Er is verder contract-technisch ook niks fout gegaan, een maand voor het einde is het dienstverband beëindigt aangegeven niet voort te zetten.

Dat je daar nu een week van te voren pas definitief achter komt is wel jammer. Maar dat wordt dan snel zoeken naar een andere baan en in de tussentijd even de WW aanvragen zodat je niet zonder inkomsten zit.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je zegt dat 'ze hebben aangegeven dat iedereen permanent contract zou krijgen'.

Hoe hebben ze dit gecommuniceerd dan? Het is natuurlijk raar dat jij als enige niet verder mag ondanks dat dit dan (toe?)gezegd zou zijn?

Heb jij en/of collega's die wel verder mogen, hier communicatie over gehad? En wanneer wist jij dat andere collega's wel hun nieuwe contract hebben gekregen/getekend, en jij niet?

het is allemaal wel een beetje laat zo. Vraag me af of dat Engelse bedrijf nog bepaalde plichten had, ofwel juridisch, ofwel moreel, om jou eerder op de hoogte te stellen of ze met jou wel verder wilden. (of is het gewoon zwart-wit: het oude bedrijf had al afscheid genomen van je, en zijn ze jou verder niets meer verplicht).

Rare gang van zaken hoe dan ook...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 22:40

Grvy

Bot

BLACKfm schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Dat is wel een beetje bot, het had toch ook gewoon een communicatieprobleempje kunnen zijn.
In principe zou je al vraagtekens kunnen zetten op het moment dat collega's wel een contract hebben ontvangen en jijzelf niet. (oftewel iets eerder navraag kunnen doen).

Er is verder contract-technisch ook niks fout gegaan, een maand voor het einde is het dienstverband beëindigt aangegeven niet voort te zetten.

Dat je daar nu een week van te voren pas definitief achter komt is wel jammer. Maar dat wordt dan snel zoeken naar een andere baan en in de tussentijd even de WW aanvragen zodat je niet zonder inkomsten zit.
Juist wel dus, waarom denk je dat die regel er is? om de werknemer te informeren. Werknemer was niet (goed) geinformeerd en heeft dus volgens de letters van de wet wel een headsup gehad, maar volgens common decency en waar die wet voor gemaakt is eigenlijk niet. :/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

ralpje

Deugpopje

Zonder inhoudelijk de communicatie te weten omtrent het 'we verlengen alle contracten' kun je dat natuurlijk niet zeggen. Wellicht is er wel gezegd dat iedereen die al vast in dienst blijft een nieuw vast contract krijgt ofzo, maar heeft TS dat verkeerd begrepen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ardana schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:49:
[...]

Dat lijkt me niet uit te maken:Nederlands bedrijf, Nederlands recht. Ik vermoed dat als een dergelijke poging het Nederlands recht te omzijlen voor de rechter komt, deze hier korte metten mee maakt.
Als het werk in Nederland plaatsvindt, is Nederlands arbeidsrecht dwingend.

Anders zou half Nederland onder buitenlandse vennootschappen werken met een soepel ontslagrecht en geen loondoorbetaling bij ziekte. Nu zie je het vooral bij internationaal mobiele functies Ryanair cabinepersoneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 14:57

BLACKfm

o_O

Grvy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Juist wel dus, waarom denk je dat die regel er is? om de werknemer te informeren. Werknemer was niet (goed) geinformeerd en heeft dus volgens de letters van de wet wel een headsup gehad, maar volgens common decency en waar die wet voor gemaakt is eigenlijk niet. :/
Nee :9 , er is niks mis gegaan behalve dan die 'commen decency' die je aanhaalt. Maar dat is met de feiten hier en de daadwerkelijke feiten moeilijk te bepalen.

Je gaat er als werknemer haast van uit dat je gewoon mee overgaat naar het nieuwe bedrijf, ik vraag me dan af of die vraag door deze werknemer ook gesteld is op het moment dat ze vanuit Engeland de boel kwamen uitleggen.

Als je ontslag aangezegd krijgt (of in dit geval het niet verlengen van het tijdelijk contract) zou ik wel snel achter een nieuwe baan aan gaan zitten (alsin voor die tijd rondkijken / bij het nieuwe bedrijf zo snel mogelijk een nieuw contract regelen)

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ben wel echt benieuwd naar die tijdslijn. En je zou verwachten dat er naast een officiële opzegging ook iets van een fatsoenlijk exit-gesprek zou worden gevoerd. Daar zal toch ook wel een rol door het Nederlandse bedrijf in de overdracht moeten zijn weggelegd lijkt me?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik ben gedetacheerd bij een bedrijf en daar hebben ze een contract met een ander bedrijf, die hebben aangegeven niet metm ij verder te willen gaan, ze hebben nog geprobeerd dit terug te draaien maar te vergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:30
Bedenk wel dat je nu recht op een transitievergoeding hebt.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

SkiFan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:50:
Bedenk wel dat je nu recht op een transitievergoeding hebt.
Alleen als je langer dan 2 jaar in dienst was. En dat is 'ie niet (18 maanden).

Maar als jouw inlener niet verder wil met je, kan het zijn dat je arbeidscontract met je detacheerder gewoon door moet lopen. Anyway, tijd om even bij Het Juridisch Loket naar binnen te lopen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
LuNaTiC schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:59:
Je zegt dat 'ze hebben aangegeven dat iedereen permanent contract zou krijgen'.

Hoe hebben ze dit gecommuniceerd dan? Het is natuurlijk raar dat jij als enige niet verder mag ondanks dat dit dan (toe?)gezegd zou zijn?

Heb jij en/of collega's die wel verder mogen, hier communicatie over gehad? En wanneer wist jij dat andere collega's wel hun nieuwe contract hebben gekregen/getekend, en jij niet?

het is allemaal wel een beetje laat zo. Vraag me af of dat Engelse bedrijf nog bepaalde plichten had, ofwel juridisch, ofwel moreel, om jou eerder op de hoogte te stellen of ze met jou wel verder wilden. (of is het gewoon zwart-wit: het oude bedrijf had al afscheid genomen van je, en zijn ze jou verder niets meer verplicht).

Rare gang van zaken hoe dan ook...
Ik horde vanmorgen dat ik neit verder mag, eergisteren horde ik dat alle collega's al een contract hebben gehad en getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En wanneer kreeg je te horen dat iedereen wel een contract zou krijgen?

En hoe? Was dit mondeling in één op één gesprekken? Mondeling waar de hele groep bij was? Schriftelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
LuNaTiC schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:09:
En wanneer kreeg je te horen dat iedereen wel een contract zou krijgen?

En hoe? Was dit mondeling in één op één gesprekken? Mondeling waar de hele groep bij was? Schriftelijk?
ruim een maand geleden waren ze hier op locatie omdat mondeling door te geven, eergisteren hoorde ik dat alle collegas al bezig waren contract ondertekend terug te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mondeling hoe? Man man, ik moet het er wel uittrekken he. Kun je gewoon eens heel duidelijk omschrijven hoe het is gegaan in plaats van in algemeenheden te blijven praten?

Hoe ging het in zijn werk? Was het een afvaardiging van een paar personen? Een iemand? Ging(en) diegene(n) mondeling met jou en al je collega's in een afgesloten ruimte waarin je dit werd medegedeeld?

Gaven ze een speech op de afdeling waarbij iedereen op zijn stoel zat en dit aanhoorde? Details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
3 man 2 van de nieuwe werkgever , en 1 van mijn huidige werkgever kwamen langs om te praten over de overname, ze gaven daar mondeling aan dat ze ons een vast contract wilde geven, echter de werkgever die het ict doet en dus een contract met klant heft wil niet met mij verder, mijn nieuwe werkgever wil dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

racoon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:27:
3 man 2 van de nieuwe werkgever , en 1 van mijn huidige werkgever kwamen langs om te praten over de overname, ze gaven daar mondeling aan dat ze ons een vast contract wilde geven, echter de werkgever die het ict doet en dus een contract met klant heft wil niet met mij verder, mijn nieuwe werkgever wil dit wel.
Dan ga je toch over naar de nieuwe werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
André schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

Dan ga je toch over naar de nieuwe werkgever?
Die hebben ons alleen voor dit project aangenomen, special daarvoor hebben ze zich ook bij de kvk in Nederland laten inschrijven dus dat is eigenlijk geen optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik geef het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Ik snap het wel als ik dit zo allemaal lees... Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:29
Zoals meerdere mensen hebben aangegeven. Leg stap voor stap uit hoe het gelopen heeft. Het maakt er namelijk niet duidelijker op.

Heeft de nieuwe werkgever aangegeven dat ze iedereen willen overnemen? Zo ja hoe heb je dit gezien,gehoord,gelezen.

Wat doet/wil de huidige werkgever (detacheerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38

Sherlock

No Shit

LuNaTiC schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:24:
Mondeling hoe? Man man, ik moet het er wel uittrekken he. Kun je gewoon eens heel duidelijk omschrijven hoe het is gegaan in plaats van in algemeenheden te blijven praten?

Hoe ging het in zijn werk? Was het een afvaardiging van een paar personen? Een iemand? Ging(en) diegene(n) mondeling met jou en al je collega's in een afgesloten ruimte waarin je dit werd medegedeeld?

Gaven ze een speech op de afdeling waarbij iedereen op zijn stoel zat en dit aanhoorde? Details!
Dit. Er is echt meer informatie nodig.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01
Zo hé, het mag ook wel minder lijkt me. Vier man die hetzelfde, enigszins sneue, bericht plaatsen is toch niet nodig? TS heeft vanochtend totaal onverwacht te horen gekregen dat ie z'n baan kwijt is. Hij heeft geen idee hoe "het werkt" en wat er dus wel of niet relevant is.
Willen jullie nu horen of er getuigen waren van de toezegging van een nieuw vast contract? En dat dan via de rechter af gaan dwingen? Of wil je een mondelinge overeenkomst zonder getuigen af gaan dwingen? Er staat in ieder geval niets over een nieuw contract zwart-op-wit.

Linksom of rechtsom is TS z'n baan kwijt en gaat ie bij dit bedrijf niet meer aan de slag. Ga je ook niet (willen) afdwingen. Enige wat nu nog belangrijk kan zijn is of TS recht heeft op een transitievergoeding. Daarvoor is een gesprek bij een Juridisch Loket een goed startpunt. Of hier aangeven hoe de opzegging heeft plaats gevonden en met wie TS exact een contract had (en wat deze inhield).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:07
barrymossel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:23:
Zo hé, het mag ook wel minder lijkt me. Vier man die hetzelfde, enigszins sneue, bericht plaatsen is toch niet nodig?
^ en omdat de kans erg klein is dat dit topic nog een zinvol vervolg krijgt sluit ik dit topic.

Topicstarter moet zich melden bij het UWV en op zoek naar een baan.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 19-10-2017 14:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.