Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kurio smart, 2 in 1 voor kinderen 5-6 jaar of niet?

Pagina: 1
Acties:

• bowblow
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Is een laptop voor kinderen 5-6 jaar om wat licht huiswerk op te doen (bingle) en wat kleine spelletjes. Ik heb ook wat getwijfeld tussen een tablet met android (dat type spelletjes dus, geen te zware).

[Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
liefst win 10, licht gamen, wat foto's trekken maar niet te fel bewerken

Wat is je budget?
Zelfde pricerange als de curio, dus zo een 300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar zal wel af en toe in de zetel gebruikt worden zonder stroom

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zoek een kleine laptop voor mijn kinderen, vooral om huiswerk en kleine spelletjes te spelen. Hoeft dus niet te zwaar te zijn, maar zou wel graag hebben dat die toch een tijdje meegaat.
Ik vond de kurio smart op bol.com
Is niet duur, maar ik zie wel dat het toestel al bijna 2 jaar oud is. Als ik op medion naar iets gelijkaardig kijk kom ik bij een akoya uit. Ook lenovo heeft enkele toestellen in deze categorie.

Voordeel van die laatste is dat het een nieuwer toestel is (die kurio is uit 2015 dus kan niet goed inschatten of dat nog lang gaat meegaan) en dat het een azerty is. Maar die kurio mikt natuurlijk speciaal op kinderen. Heeft er iemand ervaring met dit markt segment? Zijn dit goede opties of is er een beter voorstel. Zijn toestellen in deze pricerange uberhaubt van een goede kwaliteit of investeer ik beter in iets duurder dat wat langer meegaat?

Bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door bowblow op 19-10-2017 08:33 ]

• tspinoy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 11:17
Ik denk dat een tablet beter is voor 5-6 jarigen. Ben je zeker dat je echt een laptop wilt?
Het is ook de tendens dat scholen met tablets werken tegenwoordig ipv met laptops.

De reviews van de kurio op bol.com zijn niet zo goed, het toestel is blijkbaar kwetsbaar en van matige kwaliteit (komt vaak terug). Dus misschien is het beter om uit te kijken naar een kleine tablet?

• bowblow
Het voordeel van een systeem als de kurio of die medion die ik voorstel is dat het zowel als tablet en laptop kan fungeren. Naar werken met toetsenbord en muis vind ik dat toch nog een meerwaarde (Bij mijn kinderen op school is de computer nog steeds in gebruik).
Maar in dit segment worden er blijkbaar slechts enkele producten aangeboden en deze zijn ofwel aan de goedkope kant (zoals de kurio) of zijn ofwel heel duur (zoals de microsoft surface).

• tspinoy
Voor zover ik weet is het inderdaad een vrij beperkt aanbod in dit segment. De Microsoft Surface is wel een fantastisch toestel van goede kwaliteit, maar de prijs is dan ook een pak hoger...
Ik ben zelf ook nog steeds meer fan van een toestel met toetsenbord en muis hoor :)

De Dell Inspiron 13 1700 is misschien een alternatief maar voldoet nog niet aan je prijscategorie.
Maar wat denk je van deze:
pricewatch: Acer One 10 S1003-11CS Zwart
pricewatch: Lenovo MIIX 320-10ICR (80XF001DMH) Zilver

Het probleem is een beetje dat je voor deze prijs maar 2GB RAM krijgt, wat het moeilijker kan maken om (ook al is het licht) te gamen.
Als je je prijs met €100 verhoogt, kom je bijvoorbeeld bij deze Asus:
pricewatch: Asus Transformer Book E205SA-FV0243T
Deze heeft 4GB RAM en ook meteen SSD :)
Wat vind je hiervan? :)

• bowblow
bedankt voor de info.
Denkt u dat de asus die u op het einde voorstelt een tijdje kan meegaan wat hardware betreft of dat deze snel verouderd gaat zijn?

Bedankt

• tspinoy
Aangezien je zegt van kleine spelletjes zoals apps op een tablet denk ik dat 4gb toch even kan meegaan. Nieuwe smartphones hebben dit tegenwoordig ook :)
Zolang je het niet gaat gebruiken zoals een echte laptop zullen er waarschijnlijk geen problemen zijn :)

• tspinoy
Om hem als een echte laptop te gebruiken zal de processor en de 4gb ram het minder lang houden dan bijvoorbeeld een i3 en i5 processor, deze specificaties zijn daarvoor in mijn ogen te zwak. Maar voor de toepassingen die je zegt zou het moeten volstaan denk ik :)
Pagina: 1