Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuw toestel en kwam bij deze twee uit.

https://www.bcc.nl/naviga...s--zwart----lebara/234952

https://www.banggood.com/...ia&p=QV2409786796201409DB

Ik heb nu een Moto E2, maar daarvan is het intern geheugen (8GB) veel te klein. Heb pas nog een factory reset gedaan en letterlijk de enige app die ik er zelf opgezet heb is whatsapp, en nog heb ik te weinig ruimte om de rest tr kunnen updaten.

Idealiter wil ik ook navigatie (here maps met offline kaarten) op mn telefoon hebben. Verder gebruik ik hem enkel om te kunnen bellen, evt muziek te luisteren via een extern SD-kaartje, en zo nu en dan iets op internet opzoeken. Als ik er ook nog een paar spelletjes zoals solitaire en bubble shooter op kan zetten, ben ik helemaal blij.

Ben bang dat ik met de Moto C weer in de knel ga komen met geheugen, maar wat ga ik van de Ulefone kunnen verwachten? Ik wil iig een toestel wat nog ee naantal jaar meegaat / geüpdatet blijft worden. En qua batterijduur wil ik ook het liefst iets wat lang meegaat in standby. (die is van mijn Moto E prima, al vergeet ik het ding een week uit de la te halen, zit er nog stroom in.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 05:24 ]

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 05:19:
Ik zoek een nieuw toestel en kwam bij deze twee uit.

https://www.bcc.nl/naviga...s--zwart----lebara/234952

https://www.banggood.com/...ia&p=QV2409786796201409DB

Ik heb nu een Moto E2, maar daarvan is het intern geheugen (8GB) veel te klein. Heb pas nog een factory reset gedaan en letterlijk de enige app die ik er zelf opgezet heb is whatsapp, en nog heb ik te weinig ruimte om de rest tr kunnen updaten.

Idealiter wil ik ook navigatie (here maps met offline kaarten) op mn telefoon hebben. Verder gebruik ik hem enkel om te kunnen bellen, evt muziek te luisteren via een extern SD-kaartje, en zo nu en dan iets op internet opzoeken. Als ik er ook nog een paar spelletjes zoals solitaire en bubble shooter op kan zetten, ben ik helemaal blij.

Ben bang dat ik met de Moto C weer in de knel ga komen met geheugen, maar wat ga ik van de Ulefone kunnen verwachten? Ik wil iig een toestel wat nog ee naantal jaar meegaat / geüpdatet blijft worden.
Je verwart opslag met geheugen.
Geeft niets, veelgemaakte fout :)

Enfin, qua opslag zou je een micro sd kaartje in je huidige toestel kunnen prikken.
Als je hier de bulkdata op weg schrijft moet je volgens mij een heel eind kunnen komen met je huidige telefoon.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:24
Bij de Ulefon ga je sowieso geen updates krijgen, ik zou gewoon bij Moto blijven!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Zou eerder voor de Xiaomi Redmi 4x of Xiaomi Redmi note 4 gaan ipv Ulefone.
Dan heb je een telefoon waar je prima 2 jaar mee vooruit kan én updates krijgt.

https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search

[ Voor 33% gewijzigd door Purehz op 19-10-2017 08:36 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Je openingspost is al erg compleet, maar kun je nog even aangeven wat je budget is, dan kunnen we wat gerichter gaan zoeken.

Wat betreft Moto C <-> Ulefone. Het zijn beide budget merken, waarbij je bij de Moto C geen updates hoeft te verwachten en bij Ulefone geen updates en geen support. Ulefone is een van de vele Chinese merken die toestellen uitbrengt, om er daarna nooit meer naar om te kijken. Daarnaast heeft de Moto C echt budget specificaties en zijn die van de Ulefone gewoon meer dan prima voor zijn prijs.

Dan nog je geheugen / opslag / werkgeheugen probleem. Je huidige toestel heeft 1GB werkgeheugen en 8GB opslag. Het werkgeheugen wordt gebruikt om applicaties en Android 'tijdelijk' in op te slaan om vanuit daar te draaien. Je opslag wordt gebruikt om apps, foto's en Android op te slaan. Ik ben met je eens dag 8GB echt aan de karige kant is en zelfs 16GB zit tegenwoordig redelijk snel vol. Maar het grootste probleem met je huidige toestel en ook met de Moto C is toch wel het ram van maar 1GB. Dat is nu al aan de krappe kant, laat staan over twee jaar.

Als je een telefoon wilt die goed in Nederland verkrijgbaar is kan ik je de Wileyfox Spark serie aanraden, anders kun je beter naar een Xiaomi toestel kijken (maar dan moet je wel de International versie hebben, anders werkt 4G niet goed)

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 05:25:
[...]

Je verwart opslag met geheugen.
Geeft niets, veelgemaakte fout :)

Enfin, qua opslag zou je een micro sd kaartje in je huidige toestel kunnen prikken.
Als je hier de bulkdata op weg schrijft moet je volgens mij een heel eind kunnen komen met je huidige telefoon.
Ik bedoelde opslag inderdaad :) Maar ik kan geen extra data wegschrijven naar een SD-kaartje bij de Moto E, dat kan alleen met foto's/ muziek etc. Niet met apps.

De redmi zat ik inderdaad ook nog even naar te kijken. Als de batterij half zo goed is als van m'n powerbank, zit dat wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:37:
[mbr]@Verwijderd Je openingspost is al erg compleet, maar kun je nog even aangeven wat je budget is, dan kunnen we wat gerichter gaan zoeken.[/]

Wat betreft Moto C <-> Ulefone. Het zijn beide budget merken, waarbij je bij de Moto C geen updates hoeft te verwachten en bij Ulefone geen updates en geen support. Ulefone is een van de vele Chinese merken die toestellen uitbrengt, om er daarna nooit meer naar om te kijken. Daarnaast heeft de Moto C echt budget specificaties en zijn die van de Ulefone gewoon meer dan prima voor zijn prijs.

Dan nog je geheugen / opslag / werkgeheugen probleem. Je huidige toestel heeft 1GB werkgeheugen en 8GB opslag. Het werkgeheugen wordt gebruikt om applicaties en Android 'tijdelijk' in op te slaan om vanuit daar te draaien. Je opslag wordt gebruikt om apps, foto's en Android op te slaan. Ik ben met je eens dag 8GB echt aan de karige kant is en zelfs 16GB zit tegenwoordig redelijk snel vol. Maar het grootste probleem met je huidige toestel en ook met de Moto C is toch wel het ram van maar 1GB. Dat is nu al aan de krappe kant, laat staan over twee jaar.

Als je een telefoon wilt die goed in Nederland verkrijgbaar is kan ik je de Wileyfox Spark serie aanraden, anders kun je beter naar een Xiaomi toestel kijken (maar dan moet je wel de International versie hebben, anders werkt 4G niet goed)
Budget is ook in de regio van die twee toestellen, liefst zo laag mogelijk maar in ieder geval onder de 150 euro.

Ik haalde inderdaad RAM en opslag door elkaar, mijn probleem met de Moto E zit echt in de opslag. RAM is misschien ook niet heel veel ,,maar zo intensief gebruik ik hem toch niet om dat te missen.

Zal eens kijken naar de Wileyfox, daar had ik nog nooit van gehoord.

Edit: Van die vier in de vergelijking die je linkt, lijkt de Moto C me ook de beste?

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:39:
Ik haalde inderdaad RAM en opslag door elkaar, mijn probleem met de Moto E zit echt in de opslag. RAM is misschien ook niet heel veel ,,maar zo intensief gebruik ik hem toch niet om dat te missen.
Nu wellicht niet. Maar Android apps worden steeds zwaarder, waardoor ze meer RAM gaan verbruiken. Daardoor kan het in de toekomst wellicht wel te weinig zijn.

Je huidige toestel heb je maximaal één jaar geleden gekocht voor ~150 euro, klopt dat? En je gaat nu weer een toestel kopen rond die prijs. Je had vorig jaar ook een toestel kunnen kopen van 300 euro en had je een sneller en beter toestel gehad, waar je twee tot drie jaar mee had kunnen doen.
Zal eens kijken naar de Wileyfox, daar had ik nog nooit van gehoord.
Wileyfox is een merk, uit Engeland, wat nu ongeveer 3 jaar bestaat. Ze brengen eigen toestellen uit en die werden geleverd met CyanogenOS, dat is helaas gestopt en Wileyfox heeft daarna een eigen ROM uitgebracht voor alle toestellen. Deze ROM wordt elke maand bijgewerkt met de patches en ze zitten momenteel op Android 7.1.2 op alle toestellen. De Swift, het eerste toestel wat ze twee jaar geleden uitgebracht hebben, is begonnen op Android 5 en draait momenteel ook op de nieuwe versie. Met de ondersteuning zit het dus wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Nu wellicht niet. Maar Android apps worden steeds zwaarder, waardoor ze meer RAM gaan verbruiken. Daardoor kan het in de toekomst wellicht wel te weinig zijn.

Je huidige toestel heb je maximaal één jaar geleden gekocht voor ~150 euro, klopt dat? En je gaat nu weer een toestel kopen rond die prijs. Je had vorig jaar ook een toestel kunnen kopen van 300 euro en had je een sneller en beter toestel gehad, waar je twee tot drie jaar mee had kunnen doen.

[...]

Wileyfox is een merk, uit Engeland, wat nu ongeveer 3 jaar bestaat. Ze brengen eigen toestellen uit en die werden geleverd met CyanogenOS, dat is helaas gestopt en Wileyfox heeft daarna een eigen ROM uitgebracht voor alle toestellen. Deze ROM wordt elke maand bijgewerkt met de patches en ze zitten momenteel op Android 7.1.2 op alle toestellen. De Swift, het eerste toestel wat ze twee jaar geleden uitgebracht hebben, is begonnen op Android 5 en draait momenteel ook op de nieuwe versie. Met de ondersteuning zit het dus wel goed.
Nee m'n moto e is uit de zomer van 2015, mei of zo... dus 2½ jaar. En die had op zich nog lang mee moeten gaan als die 8GB niet veel te weinig bleek. Als er een manier is die 8GB uit te breiden óf stock apps op een SD-kaartje te kunnen zetten, hoor ik dat ook heel graag want dan heb ik geen nieuw toestel nodig :)

Nu kan ik hem na een factory reset al niet meer updaten omdat hij aangeeft dat ehet intern geheugen onvoldoende is, nog voor ik er zelf iets extra's op installeer.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:24:
Nee m'n moto e is uit de zomer van 2015, mei of zo
Volgens mij heb je dan geen Moto E2, maar gewoon een Moto E. (Die van 2015 en niet van 2016). Welke Android versie draait er nu op?

Edit: Als je inderdaad de Moto E uit 2015 hebt, kan je ook nog eens kijken naar het installeren van LineageOS (4G versie). Je hebt dan én een up-to-date Android versie én je kan gebruik maken van Adoptable storage. Daarmee kan je de SD kaart toevoegen aan het interne geheugen en op die manier je opslag vergroten. Daarnaast is het dan ook mogelijk om apps op de SD kaart te zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 19-10-2017 13:14 ]

Pagina: 1