Floppy drive doet raar?

Pagina: 1
Acties:

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
ik wilde laatst ff freesco router installeren op mijn oude 486 en had dus een flop aangemaakt. Flop erin gedouwd, primary boot op A gezet en gestart. Mooi venstertje van freesco, alleen daarna liep hij echter muurvast. Eerst d8 ik dat het aan de floppy lag, maar toen ik er een win98 (kuch) bootdisk in stopte, kreeg ik ook een error. beide flops starten wel goed in andere compters.

vraag is: is mijn floppydrive kapot ofzo? pjoeter is ge'oced (66->100)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het kan dat dat floppy drives gaan "afwijken" na een lange tijd. Tenminste dit heb ik weleens gehoord. De flop gemaakt in die drive zijn dan alleen leesbaar in dezelfde drive en niet in andere drives.

Wellicht kan een andere tweaker je hier nog wat meer over vertellen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Ik heb hier vroeger ook eens last van gehad (in de tijd van die goede oude 486). Het probleem was toen de uitlijning van de leeskop van het diskettestation. Dit lag bij alletwee de stations binnen de marges, maar de afwijking tussen de 2 station's was te groot.

Ik kon dus wel lezen/schrijven met die dingen, maar helemaal niks uitwisselen :(

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
lang verhaal..
kort antwoord:

Lekker duidelijke topic titel

Floppy drive doet raar?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Om te testen een floppy formatteren in de probleem-drive.
Als dat werkt kun je nog kijken of dat floppy dan in de andere systemen werkt, dan kun je voorlopig even verder.
Ook nog een hint : geef de probleem-drive een goede tik, dat wil de zaak nog wel eens oplossen. Ik heb wel eens zo'n probleem opgelost door een dure Compaq aan de voorkant 2cm op te tillen en toen te laten vallen : bij de gebruiker eerst consternatie, en toen tevredenheid.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
Op dinsdag 10 juli 2001 12:15 schreef mvdejong het volgende:
Om te testen een floppy formatteren in de probleem-drive.
ik heb geen OS op de computer staan :(

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
kun je toch nog wel format A: doen in dos :?

edit/
nice topicname |:(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 10 juli 2001 12:30 schreef Nelly___ het volgende:
kun je toch nog wel format A: doen :?
OK, ik hap wel ... daarvoor moet-ie toch eerst een OS geboot hebben ... dus van floppy ...

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Op dinsdag 10 juli 2001 12:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]

OK, ik hap wel ... daarvoor moet-ie toch eerst een OS geboot hebben ... dus van floppy ...
|:( sorry, dacht er nie bij na, mijn fout, forget it :+

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Prik ff die andere floppydrive in die puter en kijk wat er gebeurd :?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FF een fatsoenlijk topictitel gequote :)

Thanx mboogie2

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1