Hi,
Ik zou graag jullie advies willen hebben over het volgende probleem.
Op het moment als ik mijn pc wat intensiever gebruik (games of zelfs meerdere tabbladen in een browser) heb de kans dat mijn pc mijn videokaart niet meer herkent. Ik krijg een zwart scherm maar de rest van mijn machine werk nog, als ik bijvoorbeeld op de stroomknop druk sluit die zich rustig af. Na een herstart herkent mijn PC de videokaart nog steeds niet, maar mijn on board videokaart wel. Op het moment als ik de kaart weer re seat herkent die hem weer en kom ik weer terecht in dezelfde cirkel.
Dingen die ik getest / geprobeerd heb:
- Andere videokaart geprobeerd, zelfde probleem (heb nog een oude 770gtx thuis liggen)
- Hitte in de gaten gehouden (ziet er prima uit)
- Verschillende applicaties geprobeerd (probleem bleef zich voordoen)
- Nvidia drivers verwijderd en de nieuwste geïnstalleerd, nu loopt die naast het zwarte scherm compleet vast met alle fans 100% draaiend.... Dus niet echt een vooruitgang, vandaar heb ik de drivers weer terug gezet naar de oude versie (385.25) ipv 387.82.
Mijn setup is als volgt:
Intel i7 4770k
NVIDIA GTX 1070
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
Seasonic G-series 650 watt
Windows 10 64B
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Alles gekocht in 2013 behalve de 1070, die is net een paar maanden oud.
Bij voorbaat dank,
Ron
Ik zou graag jullie advies willen hebben over het volgende probleem.
Op het moment als ik mijn pc wat intensiever gebruik (games of zelfs meerdere tabbladen in een browser) heb de kans dat mijn pc mijn videokaart niet meer herkent. Ik krijg een zwart scherm maar de rest van mijn machine werk nog, als ik bijvoorbeeld op de stroomknop druk sluit die zich rustig af. Na een herstart herkent mijn PC de videokaart nog steeds niet, maar mijn on board videokaart wel. Op het moment als ik de kaart weer re seat herkent die hem weer en kom ik weer terecht in dezelfde cirkel.
Dingen die ik getest / geprobeerd heb:
- Andere videokaart geprobeerd, zelfde probleem (heb nog een oude 770gtx thuis liggen)
- Hitte in de gaten gehouden (ziet er prima uit)
- Verschillende applicaties geprobeerd (probleem bleef zich voordoen)
- Nvidia drivers verwijderd en de nieuwste geïnstalleerd, nu loopt die naast het zwarte scherm compleet vast met alle fans 100% draaiend.... Dus niet echt een vooruitgang, vandaar heb ik de drivers weer terug gezet naar de oude versie (385.25) ipv 387.82.
Mijn setup is als volgt:
Intel i7 4770k
NVIDIA GTX 1070
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
Seasonic G-series 650 watt
Windows 10 64B
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Alles gekocht in 2013 behalve de 1070, die is net een paar maanden oud.
Bij voorbaat dank,
Ron