Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router doet niet veel meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:36
Hallo,

De internet verbinding van ziggo komt binnen in de modem van hun (weet zo het model niet). Deze heeft zowel wifi interface 2.4 als 5 ghz uit staan.
Vervolgens zit daar een kabel in die naar boven loopt en in een router gaat (Een Linksys WRT54G2 v1).
In die router zit een kabel die direct verbonden zit op mijn PC en het zend wifi uit.

Althans, dat zou de bedoeling moeten zijn. Want plotseling (er is niks veranderd) zend hij geen wifi meer uit, en krijgt mijn PC een apipa adres (ook als ik een andere pc erop aan sluit)

Ik heb al een hard reset met de reset knop gedaan, ook stekker uit en in gedaan. Ook werkt de kabel prima, want heb nu voorlopig maar de kabel die naar boven loopt in mijn PC gestopt en dan werkt het allemaal.
Lampjes werken overigens wel.

Omdat ik dus apipa krijg kan ik niet het internet op, maar ook niet bij de instellingen want die pagina is niet te bereiken.

Iemand een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door tendmex op 18-10-2017 22:13 . Reden: note "Lampjes werken overigens wel" toegevoegd ]

Beste antwoord (via tendmex op 19-10-2017 18:28)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Gezien de leeftijd van de genoemde linksys router zou het me niet verbazen dat deze is overleden, tevens zoals al genoemd is dit een vrij oud beestje die de hedendaagse standaarden 0,nada ondersteunt.

Als je een accespoint met een inclusief switch nodig bent op je zolder/kantoor zijn er 2 relatief goedkope opties:
  1. De ziggo wifi booster via internetkabel deze kan je als ziggo klant 1 malig bestellen à €59,-
  2. De KPN wifiversterker deze kan je ook als niet klant bestellen (ook meermalig) à €49,-
Beide zijn dualband accespoints die een geïntergreerde switch hebben (4 poorts) en van beide lopen er hier ook een topic over:
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Beide zijn goede optie's maar budget-wise zou ik voor de KPN wifiversterker gaan ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Alle reacties

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 11:58

ComputerHoed

Electronica <3

Router eruit flikkeren en je modem als AP gebruiken. Je huidige router die je noemde (Linksys geval) heeft een max snelheid van 54mbps over WiFi wat wel echt zooooo 2006 is.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• tendmex
Er moet iets tussen want het signaal van de modem haalt de zolder niet en dat wordt gebruikt als kantoor. Is dus wel handig als daar internet is.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:55
@tendmex Waar heb je al een harde reset op gedaan? op de modem of de linksys router?
Reset die router eens en stel dat ding opnieuw in.

Wat Computerhoed ook wel aangeeft, met die oude router wordt je niet blij met die snelheden. Als het "kantoor" er op zit neem dan ook een fatsoenlijke router. voor een extra wifi in de tuin is het prima, maar niet voor kantoor doeleinden.

• tendmex
Ja die langzame internet verbinding verbaast me oprecht, want ik merk daar echt niks van. Maar is wel ene dingetje inderdaad.

De harde reset heb ik gedaan op de (linksys) router

Acties:
  • Beste antwoord

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Gezien de leeftijd van de genoemde linksys router zou het me niet verbazen dat deze is overleden, tevens zoals al genoemd is dit een vrij oud beestje die de hedendaagse standaarden 0,nada ondersteunt.

Als je een accespoint met een inclusief switch nodig bent op je zolder/kantoor zijn er 2 relatief goedkope opties:
  1. De ziggo wifi booster via internetkabel deze kan je als ziggo klant 1 malig bestellen à €59,-
  2. De KPN wifiversterker deze kan je ook als niet klant bestellen (ook meermalig) à €49,-
Beide zijn dualband accespoints die een geïntergreerde switch hebben (4 poorts) en van beide lopen er hier ook een topic over:
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Beide zijn goede optie's maar budget-wise zou ik voor de KPN wifiversterker gaan ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb warme herinneringen aan een WRT54G - herinneringen van voor ik vader was. Ik heb nu een dochter van 14 :+

Nu, als je nooit problemen merkte qua snelheid betekent het dat het voldeed voor jouw toepassingen. "Vervangen!" is kort door de bocht dus. Als zo'n ding na zoveel jaar de geest geeft kun je soms weinig anders, maar ik zou zelf aanraden om eerst even naar de voedingsadapter van dat ding. Vaak zie je dat bij dit soort apparaat de voeding veel eerder kapot gaat dan het apparaat zelf. Als dat ding aan het overlijden is kun je met een andere (die je mogelijk al hebr liggen) met zelfde voltage en minimaal even hoge vermogen de levenduur van de oude WRT zelf nog een beetje rekken.

Oslik blyat! Oslik!

• tendmex
Zal is kijken of ik die hebt liggen.

En dat ik het niet merk komt omdat ik (volgens speedtest.net) ongeveer hetzelfde haal als dat de provider zegt dat ik zou moeten halen.

14 jaar jemig haha. Ik weet dat wij toen hij aangeschaft werd alleen bekabeld internet hadden. Juist omdat ik toen een laptop kreeg en wifi nodig had hebben we die gekocht. Maar dat zal ook al een jaar of 8/9 terug zijn :')

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 14:16
tendmex schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:03:
Zal is kijken of ik die hebt liggen.

En dat ik het niet merk komt omdat ik (volgens speedtest.net) ongeveer hetzelfde haal als dat de provider zegt dat ik zou moeten halen.

14 jaar jemig haha. Ik weet dat wij toen hij aangeschaft werd alleen bekabeld internet hadden. Juist omdat ik toen een laptop kreeg en wifi nodig had hebben we die gekocht. Maar dat zal ook al een jaar of 8/9 terug zijn :')
pricewatch: Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Verkrijgbaar sinds: 5 februari 2003
Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was € 42,- op dinsdag 12 november 2013

Dus ja, dat museumstuk is misschien wel aan vervanging toe. Sowieso zou ik iets wat al 5 jaar geen firmware updates meer krijgt niet meer willen gebruiken, zeker nu met KRACK.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Capa schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

pricewatch: Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Verkrijgbaar sinds: 5 februari 2003
Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was € 42,- op dinsdag 12 november 2013

Dus ja, dat museumstuk is misschien wel aan vervanging toe. Sowieso zou ik iets wat al 5 jaar geen firmware updates meer krijgt niet meer willen gebruiken, zeker nu met KRACK.
Gaat hier om de pricewatch: Linksys WRT54G2, dus de 2e generatie (ook deze is al een oudje, maar uit 2009/2010) ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Capa schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Uh, een AP die geen 802.11r doet (en reken maar dat een apparaat uit die tijd geen 802.11r kan :+ ) is verder niet voor KRACK vatbaar. Dus hoezeer er goede redenen kunnen zijn om niet meer ondersteunde apparatuur te gebruiken is KRACK er in dit geval niet een van.

Het is overigens prima mogelijk om alternatieve routerOSsen die community maintained zijn hierop te flashen (er is een reden dat de meeste **-WRT heten :z ), dus ook deze supportstatus hoeft niet een reden te zijn om andere hardware te moeten aanschaffen.

Oslik blyat! Oslik!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 14:16
Breezers schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Gaat hier om de pricewatch: Linksys WRT54G2, dus de 2 generatie (ook deze is al een oudje, maar uit 2009/201) ;)
Niet opgelet :F.
dion_b schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

Uh, een AP die geen 802.11r doet (en reken maar dat een apparaat uit die tijd geen 802.11r kan :+ ) is verder niet voor KRACK vatbaar. Dus hoezeer er goede redenen kunnen zijn om niet meer ondersteunde apparatuur te gebruiken is KRACK er in dit geval niet een van.

Het is overigens prima mogelijk om alternatieve routerOSsen die community maintained zijn hierop te flashen (er is een reden dat de meeste **-WRT heten :+ ), dus ook deze supportstatus hoeft niet een reden te zijn om andere hardware te moeten aanschaffen.
Zo ver in die materie zit ik niet, dus ik moet mij eerst inlezen voordat ik mijzelf kan corrigeren. Tot die tijd, sorry :F

• tendmex
Ik heb bij ziggo is nagevraagd, ze bieden aan om die "ziggo booster via een internet kabel" gratis op te sturen. Maar zij noemen het een wifi booster maar dit is gewoon een router toch?

• Breezers
tendmex schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:44:
Ik heb bij ziggo is nagevraagd, ze bieden aan om die "ziggo booster via een internet kabel" gratis op te sturen. Maar zij noemen het een wifi booster maar dit is gewoon een router toch?
Nope, is geen router maar een access point dmv aangepaste firmware. De "WiFi booster" zonder internetkabel zijn de powerline adapters

https://pcmweb.nl/artikel...ink-archer-c7-vermomming/

https://www.consumentenbond.nl/router/ziggo-extra-wifi-punt

[ Voor 30% gewijzigd door Breezers op 19-10-2017 16:56 ]

• tendmex
Oh dat mag ook, maar het is geen repeater toch? Want die moet je volgens mij nooit willen.

• Breezers
tendmex schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:56:
Oh dat mag ook, maar het is geen repeater toch? Want die moet je volgens mij nooit willen.
Klopt, geen repeater en dat zou je ook niet echt willen

• tendmex
Prima oplossing dus want mijn huidige router gebruik ik eigenlijk ook als access point. Enige verschil wordt dan dat niet de router op mijn kamer, maar de router die in de modem het werk moet gaan doen.

Zoals Annuk dus eigenlijk al zei.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Breezers schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Klopt, geen repeater en dat zou je ook niet echt willen
Ook dat is achterhaalde informatie ;)

Dat het minder 'prettig' is, klopt, maar moderne dualband repeaters zijn prima te gebruiken.
Hier een TPlink die op de éne band de link maakt, en op de andere als AP dient.
Gewoon tussen de 200/300Mb dataverbindingen.

De goedkope action-repeaters ... nee, die wil je ECHT niet :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Het valt me op dat veel mensen sinds de snelheidsverhoging bij ziggo problemen hebben met hun routers en ap's. Ikzelf ook namelijk. Vraag me af of het dan ook echt de router is.
Pagina: 1