Laptop start niet meer op.. hdd kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 13:51
Sinds gisteren wil de laptop van mijn ouders niet meer opstarten.
Tijdens het booten blijft de laptop steken bij het laden van het windows icoon. Hij loopt vast of het scherm wordt compleet zwart. Na 3x de aan/uit knop ingedrukt te houden houden komt er een "probleem oplossen" scherm te staan waarbij ik kan kiezen uit 2 opties:

1: de pc opnieuw instellen
2: geavanceerde opties.

Optie 1 heb ik ik nog niet gekozen, omdat ik hierbij alle bestanden kwijt raak. (Dat geeft de optie aan i.i.g)
Optie 2: Bij geavanceerde opties kan ik kiezen uit 6 mogelijkheden. Hier werkt echter niks van. Wel krijg ik de volgende code : C:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

Ik heb geen enkel idee wat ik kan doen, zodat windows door start. Zelf heb ik het idee dat de hdd overleden is, omdat de laptop al 7jaar oud is.

De laptop is een Asus K72J met:
i3 processor
4 gb ram
windows 10.

Zelf heb ik al de volgende commando ingevoerd, maar dit mocht niet baten hkdsk /f /r C:
Ik kom niet verder...

Heeft iemand dit meegemaakt, of kan iemand mij hierbij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door theman36 op 18-10-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

Zolang je nog in een windows-achtig bootscherm komt en je een verwijzing krijgt naar een bepaalde locatie op je harde schijf lijkt het me dat de harde schijf nog wel werkt. Het is waarschijnlijker dat je Windows installatie kapot is.

Probeer de PC eens mbv een boot-CD / USB-stick te booten en vanuit die omgeving kan je dan de harde schijf benaderen en controleren.

[ Voor 22% gewijzigd door Garyu op 18-10-2017 21:31 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Garyu schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:30:
Zolang je nog in een windows-achtig bootscherm komt en je een verwijzing krijgt naar een bepaalde locatie op je harde schijf lijkt het me dat de harde schijf nog wel werkt. Het is waarschijnlijker dat je Windows installatie kapot is.

Probeer de PC eens mbv een boot-CD / USB-stick te booten en vanuit die omgeving kan je dan de harde schijf benaderen en controleren.
Helaas gaat dat niet. Momenteel heb ik dat niet voor handen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wampa-one
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-06 07:38
windows boot( usb) kan je zo maken met een .iso en RUFUS.
werkt prima, google ff op ''mount iso on usb windows 10''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Edit: hij start wel op in de veilige modus. Wat is nu het verstandigst om te doen? Heb tevens de hdd gecheckt met cristalldisk en die geeft geen fouten aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mainvoid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 20:55
Misschien dat er iets fout gegaan is met de nieuwe update voor Windows? Gisteren ongeveer is de fall creators update ook uitgekomen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
mainvoid schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:23:
Misschien dat er iets fout gegaan is met de nieuwe update voor Windows? Gisteren ongeveer is de fall creators update ook uitgekomen tenslotte.
Geen idee. Mijn ouders kunnen de laptop aan en uit zetten en dan houdt het wel op. Zij kunnen mij hierover dus geen info geven... Het was in ieder geval niet mogelijk om windows terug te zetten naar een andere versie. Is het mogelijk om een back-up te maken en windows opnieuw te installeren of zitten de fouten van windows er dan ook bij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mainvoid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 20:55
Als het een fout van Windows is kan je via de geavanceerde opties ook ergens de vorige Windows herstellen; ik weet niet precies waar hij staat (heb er zelf ook een tijdje naar moeten zoeken, had hem zelf bij systeemherstel verwacht maar daar stond het dus niet..)

Ik zou je ouders foto's laten maken van de schermen die ze tegenkomen, dan krijg je denk ik een beter idee van wat er aan de hand is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
mainvoid schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:46:
Als het een fout van Windows is kan je via de geavanceerde opties ook ergens de vorige Windows herstellen; ik weet niet precies waar hij staat (heb er zelf ook een tijdje naar moeten zoeken, had hem zelf bij systeemherstel verwacht maar daar stond het dus niet..)

Ik zou je ouders foto's laten maken van de schermen die ze tegenkomen, dan krijg je denk ik een beter idee van wat er aan de hand is!
Klopt die optie heb ik gevonden, maar dat werkt niet. Windows kan niet teruggezet worden naar een andere versie geeft hij aan
Pagina: 1