Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-08 19:33
Ik zit al een tijdje te kijken naar een upgrade voor mijn pc maar ik ben bang voor een flinke bottleneck.

Ik heb op dit moment:
cpu: amd fx-6300 (zonder overclock met stock cooler)
gpu: asus nvidia gtx 750ti 2gb
mobo: gigabyte 970A-DS3P
ram: Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU
psu: Corsair CS450M
Mijn vraag is of het waard is om deze kaart te kopen ondanks het 100% gaat bottlenecken (ga later 100% upgraden naar ryzen 6)

Beste antwoord (via theus555 op 18-10-2017 22:05)

Verwijderd

De GTX 750 Ti is niet zo'n high-end videokaart. In principe zou je geen bottleneck hoeven verwachten. Alleen als je met een FX-6300 een GTX 1060 of hoger zou proberen dan kun je wel een bottleneck verwachten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX 750 Ti is niet zo'n high-end videokaart. In principe zou je geen bottleneck hoeven verwachten. Alleen als je met een FX-6300 een GTX 1060 of hoger zou proberen dan kun je wel een bottleneck verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
maar zou die bottleneck zo groot zijn dat het niet meer worth is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker een GTX 1060 niet met een FX-6300 combineren. Ten minste een Intel quad core of RyZen 5. Ik zou zeker minstens een moderne quad core nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
oke tnx voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een videokaart kun je altijd nog upgraden. Misschien een tijdje GTX 750 Ti, maar daarna upgraden naar een GTX 1060/1070 kan altijd nog. Een CPU upgraden is heel lastig, omdat je het moederbord en al moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

theus555 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

Mijn vraag is of het waard is om deze kaart te kopen ondanks het 100% gaat bottlenecken
Bij het spelen van patience niet :+

Maar serieus:
1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Geen eigen onderzoek, geen onderbouwing - geen topic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.