Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje voor jullie en daar zoek ik antwoord op.
Ik heb uiteraard het een en ander gevonden, maar ben nog niet echt uitgekomen

Situatie
Ik heb nu een PC met 'redelijke' oude hardware.
Binnenkort ga ik de upgrade doen naar de Intel's nieuwe Koffiemeer
Daar komt uiteraard een nieuwe Windows 10 overheen maar nu komt het geval.
Mijn licintie is zo te zien gekoppeld aan mijn account van microsoft
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FiCCJc5.png

Situatie die het was
Eigenlijk bij de release van Windows 8 deze gekocht voor een appel en een ei daarna een upgrade gedaan.
En ik heb uiteraard de 'gratis' versie van Windows 10 erover heen gezet toen deze beschikbaar kwam.

Situatie die ik wil
Heel erg simpel: Mijn huidige licentie overdragen naar mijn nieuwe pc.
Er zeggen heel veel mensen dat het niet kan en op het eerste gezicht kan het ook niet, maar met een beetje zoekwerk en de vraag gesteld te hebben aan mijn toekomstige vrouw kwam ik uit op de volgende pagina van Microsoft.
Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive
Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version
Bron

Blijkbaar mag ik mijn Retail Windows 8 licintie die nu gekoppeld zit aan mijn huidige pc gewoon meenemen. Het enige wat ik dan blijkbaar moet doen is hem deactiveren op mijn huidige pc.
Licentie en alles heb ik gelukkig nog.

Heb ik het nou goed? Of moet ik gewoon mijn portemonnee opnieuw trekken en nieuwe Windows 10 licentie kopen

Ik hoor het graag

PS. Dit heb ik ook nog gevonden maar weet niet hoe ik achter mijn huidige licentie kom

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:57

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Als je Win8 voor een appel en een ei gekocht hebt is het wrs een oem-versie en geen retail; niet overdraagbaar naar een andere pc dus.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Tens schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:20:
Als je Win8 voor een appel en een ei gekocht hebt is het wrs een oem-versie en geen retail; niet overdraagbaar naar een andere pc dus.
Was gewoon bij de Media Markt. En ik had specifiek gevraagd om een Retail versie :)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30
Misschien eerst eens proberen wat 't daadwerkelijk doet bij installatie, en als het dan niet werkt pas iets gaan kopen?
Als het inderdaad zo is, dat je licentie aan je MS account hangt, dan zou 'ie die gewoon moeten oppikken.

(Sprekend uit ervaring: Win 8 via MSDN gescoord, upgrade naar 10 gedaan, 4 reinstalls verder en nooit een issue gehad met gezeur om licenties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
ShitHappens schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:32:
Misschien eerst eens proberen wat 't daadwerkelijk doet bij installatie, en als het dan niet werkt pas iets gaan kopen?
Als het inderdaad zo is, dat je licentie aan je MS account hangt, dan zou 'ie die gewoon moeten oppikken.

(Sprekend uit ervaring: Win 8 via MSDN gescoord, upgrade naar 10 gedaan, 4 reinstalls verder en nooit een issue gehad met gezeur om licenties)
Ja maar deze situatie is nu even iets anders, moet mijn nieuwe koffiemeer moet ik dus maar zien of hem slikt

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heractiveren zou volgens Microsoft inderdaad moeten kunnen. Er staan echter wel beperkingen vermeldt. Vervangen van een moederbord zou via deze methode wel moeten kunnen, maar of een hele PC kan en bij welke vorm van licentie wordt niet vermeld. Bij retail doet Microsoft meestal niet moeilijk en zou je ze zelf even kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30
Nivida_intel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:34:
[...]

Ja maar deze situatie is nu even iets anders, moet mijn nieuwe koffiemeer moet ik dus maar zien of hem slikt
Ah, vergeten te vermelden dat in die periode er 3 verschillende mobo's, 2 verschillende CPU's en eigenlijk alles behalve de DVD speler wel eens vervangen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
ShitHappens schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:35:
[...]

Ah, vergeten te vermelden dat in die periode er 3 verschillende mobo's, 2 verschillende CPU's en eigenlijk alles behalve de DVD speler wel eens vervangen is :+
Laten we het hopen :')
Je zal zien dat het bij mij nooit normaal gaat

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:41
Nivida_intel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Laten we het hopen :')
Je zal zien dat het bij mij nooit normaal gaat
Vaak werkt de telefoon activatie wel, mocht Windows 10 aangeven dat het product al elders geactiveerd is.
Pagina: 1