Subwoofer in de auto werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-04-2023
Mijn vraag
Gisteren viel het me op dat mijn subwoofer niet meer werkt (deze is er sinds de inbouw nooit uit gehaald)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Radio: Kenwood KDC-BT73DAB, Subwoofer: Phoenix Gold Z110AB 10-inch, Speakers: Standaard speakers van de auto zelf (2000 - Nissan Primera 1.8 Sport Plus).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle zekeringen zijn nog heel. Ik heb de spanning gemeten tussen 12+ en ground op de subwoofer en dit is met draaiende motor 14.2 V en met motor uit 12.8 V ik meet de zelfde waardes bij de draad van de subwoofer naar de radio allen dan met contact uit heb ik bij de draad van radio naar subwoofer 0 V wat normaal is. ik heb het (netwerk) kabeltje van de sub naar de remote doorgemeten en ook deze blijkt ook goed te zijn. Ik heb ook ddor de instellingen va de radio gekeken maar zie hier ook niets vreemds in. Het Power lampje op de subwoofer brand ook gewoon maar het lampje op de remote van de subwoofer blijft uit. hebben jullie nog tips en/of ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-04 13:21

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Het Power lampje op de subwoofer brand ook gewoon maar het lampje op de remote van de subwoofer blijft uit. hebben jullie nog tips en/of ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?
Batterijtje vervangen? :P :P

Eventueel met je telefoon kijken of er een IR signaal uit komt!

[ Voor 12% gewijzigd door 0stone0 op 18-10-2017 17:11 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
de remote va de subwoofer is een volume draaiknop welke met een ethernet kabel met de subwoofer is verbonden heb de ethernet kabel door gemeten en deze is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@0stone0 ik hoop dat je dat als grap bedoelde ;) remote is hier een draad die +12V geeft zodra de radio aanspringt.

@MrJ1987 zijn de zekeringen nog wel goed van de versterker?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:56
Hoe is het met de zekeringen van de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
@Damic Zowel de zekering bij de accu als de zekering in de versterker zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Zeker weten dat de versterker aan is? Zit meestal een lampje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@BlazeMuis staat er toch, ledje van 12V is aan maar remote blijft uit.

Ik vermoed dat @MrJ1987 zijn versterker defect is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
@BlazeMuis zoals al eerder vermeld het power lampje op de versterker brand (het is een active subwoofer dus de versterker zit in de subwoofer kist verwerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Versterker van de Sub waarschijnlijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
is er een manier om te kijken of de versterker ook daadwerkelijk defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
MrJ1987 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:23:
is er een manier om te kijken of de versterker ook daadwerkelijk defect is?
Open maken en kijken of er iets bol staat. Waar woon je? Ik kan je eventueel wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
ik woon in Houten bij Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Oei das een beetje ver weg, helaas. Durf je het aan om de versterker open te maken en een foto hier te plaatsen van de printplaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ1987
ja dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
Het zal allen wel snel zijn dat de versterker kapot is de sub zit er sinds Februari dit jaar in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
MrJ1987 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:29:
Het zal allen wel snel zijn dat de versterker kapot is de sub zit er sinds Februari dit jaar in
Kan gebeuren, ik heb het helaas ook een keer gehad. Heb je er wel op ~15CM van de accu een dikke zekering inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
@BlazeMuis ja er zit in de voeding kabel van accu naar subwoofer aan de accu zijde een zekering houder en daar zit een dikke 20A zekering in in de versterker zelf zit een 15A zekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Enige waar ik verder nog aan kan denken (aangezien de kabels goed doormeten) is een kapotte elco in de versterker. Maak toch maar ff open, post hier ff de foto en we zullen 't zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:17

mb1

Ik denk als de sub van Februari is dat de TS nog garantie er op heeft!
Dus NIET openmaken en terug naar de winkel zou ik zeggen.
Met het openen van de behuizing kan je makkelijk het recht op garantie teniet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
Ik heb de sub tegen inkoopprijs van een zzp'er wel met officiële factuur en in officieele doos e.t.c ik heb zijn tel nummer en zou eventueel met hem contact op kunnen nemen (heb toen der tijd samen met hem en andere pin-terminals ingebouwd bij GVB stadsbussen). hou er van om waar mogelijk zelf problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
door omstandig heden even geen tijd gehad om verder te gaan met mijn subwoofer probleem. ik heb nog getest of de subwoofer wel wil werken door de 12+ door te lussen naar de remote en getest door audio te versturen met telefoon telefoon met jack 3.5mm naar tulp (male) maar ook dan reageert de subwoofer niet, nog steeds wel power)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ1987
@BlazeMuis ik heb geen mogelijkheid om foto's toe te voegen in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antwantje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
beste leden. ik kwam deze topic tegen en ik gebruik sinds kort dezelfde radio in mijn audi. alleen met het aansluiten van de subwoofer is er niet helemaal iets goed gegaan denk ik. ik kan alleen nogmaar op de dab+ stand en de radio (tuner) stand mijn subwoofer gebruiken. wil ik muziek luisteren via bluetooth. dan doet de sub het niet. kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjuhhh
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09-2022
antwantje in "Subwoofer in de auto werkt ineens niet m..."

Heb sinds gisteren het zelfde probleem🥲 al een oplossing gevonden?
Pagina: 1