Toon posts:

Is dit mogelijk met DVD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Er zijn laatste tijd veel dvd's met breedbeeld formaat. Ik heb dus geen breedbeeld tv en speel het gewoon af op m'n monitor. Maar dan krijg je dus de bekende zwarte balken.

Mijn vraag is nu, of het ook mogelijk is om het beeldformaat softwarematig om te zetten naar gewoon beeldvullend formaat. Is daar een bepaald proggie voor of kun je dat gewoon met sommige dvd software spelers doen :?

Alvast bedankt

Verwijderd

kheb dr niet zoveel verstand van, maar zouden de verhoudingen dan niet vertrekken (jennifer lopez met een gigantische ass :P :P )

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Kan niet.

Verwijderd

Je wilt het beeld dus verticaal uitgerekt hebben ? Dat is nog lelijker dan die uitrekmodussen van de meeste breedbeelds :r... ik denk trouwens ook niet dat dat softwarematig te doen is.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 11:41 schreef arjo_kamp het volgende:
kheb dr niet zoveel verstand van, maar zouden de verhoudingen dan niet vertrekken (jennifer lopez met een gigantische ass :P :P )
die heeft ze zonder vervorming ook al :P

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

met bepaalde dvd-spelers (software) kun je wel met de formaten goochelen (power
dvd bijv.)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:40

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je kunt het omzetten naar divx en gaan knippen, of croppen. als dat tenminste de bedoeling is.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Naar [forum=9] :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Alleen een zoomfunctie op TV en monitor kan je probleem verhelpen maar je zit dan wel dat je aan de zijkant wat verliest.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:47
Met powerdvd kan je panScan doen, dan pleurt die het groter op je beeld, maar mis je een gedeelte aan de zijkant. Je kan het beeld trouwens naar harte lust van grote veranderen met dat proggie.

| I've got permission to color outside the lines |

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 11:49 schreef Genotix het volgende:
Met powerdvd kan je panScan doen, dan pleurt die het groter op je beeld, maar mis je een gedeelte aan de zijkant. Je kan het beeld trouwens naar harte lust van grote veranderen met dat proggie.
In dit geval heb je dus geen vervorming in je beeld.

Kan powerDVD dat nou met elke DVD? Mijn stand-alone dvd speler kan het alleen met DVD's die pan&scan ondersteunen (dan gaat de virtuele camera "mee" met de actie op het scherm, zodat je niet naar het midden van het beeld zit te loeren, terwijl de actie links (buiten beel dus :o) plaats heeft/vind/gaat/whaterver :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen, ik weet genoeg :)

Ik denk dat je gewoon ff moet proberen dan of het werkt met powerdvd. Ga ik ook doen :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:47
Op dinsdag 10 juli 2001 11:55 schreef JvS het volgende:

[..]

In dit geval heb je dus geen vervorming in je beeld.

Kan powerDVD dat nou met elke DVD? Mijn stand-alone dvd speler kan het alleen met DVD's die pan&scan ondersteunen (dan gaat de virtuele camera "mee" met de actie op het scherm, zodat je niet naar het midden van het beeld zit te loeren, terwijl de actie links (buiten beel dus :o) plaats heeft/vind/gaat/whaterver :P)
Ik heb nog geen dvd gezien die niet pan scan kan doen, alleen het beeld blijft dus wel in het midden. Dus gaat niet mee met de actie. Jammer maar helaas. Dus daarom kijk ik meestal de films gewoon op het breedbeeld formaat.

| I've got permission to color outside the lines |

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 12:49 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ik heb nog geen dvd gezien die niet pan scan kan doen, alleen het beeld blijft dus wel in het midden. Dus gaat niet mee met de actie.
Dan knipt de software dus gewoon links en rechts eraf, jammer. :'(
Jammer maar helaas. Dus daarom kijk ik meestal de films gewoon op het breedbeeld formaat.
hhhmjah, ik heb zelf ook een 4:3 tv, en kijk ze ook het liefst in ultra-breedbeeld (zelfs als er een kant-B opzit met 4:3).

Een film die overigens wel echt Pan&Scan ondersteunt is Snatch (de R2 uit engeland).

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 11:44 schreef Courage het volgende:

[..]

die heeft ze zonder vervorming ook al :P
Ow, dat bedoelde hij vast niet. |:(

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
Je kan met powerDVD (of was het nou winDVD) volgens mij wel zelf bepalen _welk_ deel je ziet bij Pan&scan, dus je kan zelf de acties 'volgen' als je dat zou willen (en kunnen) :)

Maar er gaat natuurlijk niets boven een fijne breedbeeld TV.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 13:24 schreef sverzijl het volgende:
Je kan met powerDVD (of was het nou winDVD) volgens mij wel zelf bepalen _welk_ deel je ziet bij Pan&scan, dus je kan zelf de acties 'volgen' als je dat zou willen (en kunnen) :)
Hoe "weet" zo'n programma dan waar de actie zit? Volgens mij kan je dus voor pan&scan kiezen, waarbij je het midden van 't beeld ziet en voor de manier waarbij er op het dvd'tje dus een "begeleidingsspoortje" staat. (wat dus bij bijna geeneen het geval is).

Actie volgen, door het actiefst beeld in beeld te brengen lijkt me zwaar kut, bijvoorbeeld als je links een drukke straat hebt en op de stoep, rechts in beeld staan twee acteurs met elkaar te ouwehoeren. Dan zou dat dus al foutgaan...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
Op dinsdag 10 juli 2001 13:43 schreef JvS het volgende:

[..]

Hoe "weet" zo'n programma dan waar de actie zit? Volgens mij kan je dus voor pan&scan kiezen, waarbij je het midden van 't beeld ziet en voor de manier waarbij er op het dvd'tje dus een "begeleidingsspoortje" staat. (wat dus bij bijna geeneen het geval is).
Dat weet ie niet dus. Ik heb ook geen idee of powerDVD/winDVD ueberhaupt de Pan&scan informatie/track(?) van de 'pan&scan-enabled DVDs' kan lezen, ik vermoed van niet.
Actie volgen, door het actiefst beeld in beeld te brengen lijkt me zwaar kut, bijvoorbeeld als je links een drukke straat hebt en op de stoep, rechts in beeld staan twee acteurs met elkaar te ouwehoeren. Dan zou dat dus al foutgaan...
Dat lijkt me ook. zie het als een uitdaging :)
Pagina: 1