Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:26
Mijn vraag

Ik reis regelmatig met het vliegtuig en ben mede daarom nu op zoek naar een tablet die ik kan gebruiken om videobestanden (films en series) gemakkelijk en snel op te zetten zodat ik deze offline kan bekijken. Het hoeft geen duur apparaat te zijn aangezien ik al een laptop, telefoon en PC bezit. Gamen doe ik er dus niet op (misschien wat kleine spelletjes maar zeker niets zwaars). Verder zal ik hem misschien nog wat gebruiken voor surfen en apps als twitch of dumpert.

Ik zoek:
- Geen Apple (hebben al een iPad en wil niet met iTunes werken bovendien buiten budget)
- tussen de 9 en 15 inch scherm
- 1920x1080 resolutie of beter
- Fatsoenlijk scherm wat betreft beeldkwaliteit
- Tablet waarbij ik niet mijn videobestand en hoef te converteren naar bepaalde formaten (gewoon aan de PC hangen en er naartoe kopiëren)
- Minimaal 16GB (en bij voorkeur uitbreidbaar)
- Ondersteuning Wifi
- Niet meer dan 250 euro
- Zo min mogelijk Bloatware
- Een goede prijs/accuprestatie verhouding

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn telefoon gebruikt Android en mijn PC/laptop Windows 10 Pro, ben ik beide erg tevreden over. (Ik weet dat Windows tablets buiten mijn budget liggen).
Verder heb ik zoals ik al zei al een iPad Air 2 (althans mijn vriendin) maar voordat je daar films op hebt staan moet je bestanden gaan converteren en met iTunes werken, ik zoek iets toegankelijkers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al even in de pricewatch gekeken en kwam de Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi tegen. Is dat een goede of weet iemand betere alternatieven?

Alvast dank voor de suggesties en reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Jorissie87 op 18-10-2017 16:47 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 22:53
Die Samsung tablet is meer als voldoende voor films kijken.
Met eventueel VLC geïnstalleerd kun je alle formaten wel kijken.
Let er wel op dat je genoeg opslagruimte hebt, of dit kan uitbreiden met een micro sd kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Als je updates niet zo belangrijk vind dan is de Lenovo Tab2 A10-70f ook een mooie. Deze heb ik zelf en bevalt goed behalve dat je geen updates krijgt.

Of de opvolger de Lenovo Tab 4 10 of Asus Zenpad Z301M.
Persoonlijk zou ik voor de Samsung Tab A 10.1 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:22
Voor wat jij wilt zou ik minimaal 32GB nemen. SD kaart zou ook handig zijn om bestanden op te gooien.
Met 16 GB gaat er 10 al op aan het OS en apps en hou je nog net ruimte over voor 1,5 speelfilm dus dat zou ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jorissie87 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:39:
Verder heb ik zoals ik al zei al een iPad Air 2 (althans mijn vriendin) maar voordat je daar films op hebt staan moet je bestanden gaan converteren en met iTunes werken, ik zoek iets toegankelijkers.
Met Infuse ( 15€ voor de huidige versie, of 7,50€/j upgrade abo ) kan je zowel online als offline films bekijken, zonder conversie
Je kan ze op het device opslaan, en rechtstreeks bekijken.
Infuse kan van diverse online bronnen inlezen, Onedrive, Dropbox, webdav ( owncloud ) en meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.allthepics.net/2017/10/18/image3b44adfce3070011.png

Het heeft een maand 'proef' waarin je prima kan testen.

AirvideoHD heeft een server/client functie, waar je kan afspelen van je eigen PC/server
( die moet dus wel aanstaan helaas ) en ook downloads starten, om ze offline te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 18-10-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:26
Thanks voor alle reacties, ik denk dat ik voor die Samsung A10 ga, misschien een beetje overkill maar dan ben ik in ieder geval futureproof en past binnen budget! En wat betreft te weinig ruimte neem ik er een redelijke SD kaart bij, zet ik daar mijn data op en gebruik ik de HDD van de tablet zelf voor apps en OS.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mainvoid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 20:55
Ik denk dat de hoeveelheid opslag van de tablet helemaal niet zo belangrijk is, volgens mij ondersteunen moderne tablets eigenlijk altijd wel usb-otg waarmee je een USB-stick kan verbinden. Voor films kijken lijkt mij de snelheid van de USB-stick ook niet zo belangrijk (alleen voor het op de USB-stick plaatsen van de film). In mijn ervaring is een usb-stick die aan een tablet hangt helemaal niet zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 10:26
mainvoid schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:20:
Ik denk dat de hoeveelheid opslag van de tablet helemaal niet zo belangrijk is, volgens mij ondersteunen moderne tablets eigenlijk altijd wel usb-otg waarmee je een USB-stick kan verbinden. Voor films kijken lijkt mij de snelheid van de USB-stick ook niet zo belangrijk (alleen voor het op de USB-stick plaatsen van de film). In mijn ervaring is een usb-stick die aan een tablet hangt helemaal niet zo vervelend.
Behalve als je de tablet ook wil opladen.
Maar je kunt ook via otg-''filmUSB'' elke keer even 1-2 films op de tablet zetten, die kijken, daarna verwijderen en hetzelfde proces herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:22
Ik zou niet te schraperig zijn. Als je zo'n ding veel gaat gebruiken, ga dan niet een paar tientjes besparen en met USB sticks zitten hannessen maar koop gewoon wat je het liefst zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik heb zelf een samsung tab2 gekocht oa om films en series te kunnen kijken op vakantie.
Dikke sd kaart ingestopt, en er kan redelijk wat uur op in 720p.
Kwa cpu beeld werkt dat gewoon prima. Het enige waar ik wel tegen aan liep :

Zodra je ook maar iets van zonlicht op je scherm hebt zie je geen bal meer !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:36
Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) bevalt goed om films te kijken. Full HD, goede batterijduur, prima prijs en er kan een Sd kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 12:07
Ik heb een Xiaomi mediapad m3, die ik eigenlijk alleen voor films gebruik.
Het beeld is echt super, nog beter dan mijn retina mac.
Het geluid wat er uit komt is ook echt goed.
Dit gebruik ik icm de archos media player. 32 gig intern, maar er kan ook een sd kaart in.
Pagina: 1