Realtime voorraad check bij externe partij middels API

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een koppeling maken met een externe partij die onze winkelvoorraad etc in beheer heeft. Deze externe partij heeft hiervoor een Webshop API beschikbaar waar realtime de voorraad (function getStock) gecheckt kan worden. Wanneer een klant een artikel in het winkelmandje plaatst zal de externe URL aangeroepen worden en een call moeten doen om de voorraad te checken van het betreffende artikel. Ik heb al veel forums gelezen maar kan nog niet echt de oplossing of tips kunnen vinden m.b.t. dit onderwerp. Waar bouw je dit in en moet dit middels webhook/api in woocommerce?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
Het zal afhangen van wat de "webshop api" van de externe partij inhoud maar je kunt inderdaad met een hook inhaken in de woocommerce code.

zie dit topic: https://stackoverflow.com/a/34255005

daarin maken ze gebruik van de hook "woocommerce_add_to_cart" waarmee je een stuk code kunt runnen op het moment dat er iets in de cart geplaatst wordt.

In jouw geval zou je dus een functie kunnen maken die aan de hand van het toegevoegde product een call doet naar de "webshop api" van de externe partij doet en dan aan de hand van de uitkomst iets doet (bijvoorbeeld laten zien hoeveel voorraad er is, of het product weer uit de cart gooien indien geen voorraad... enz.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Denk hier overigens niet te licht over (als de voorraad accuraat is, en moet zijn, geldt dit helemaal).

Hou rekening met o.a. het volgende scenario:

Klant x besteld de laatste van een bepaald product.
Op het moment dat klant x op de betaalpagina zit, maar even zijn pasje niet kan vinden, duurt de betaling iets langer.
Op datzelfde moment besteld klant y hetzelfde product, en betaald wel direct.
Even later heeft klant x zijn pasje ook weer gevonden, en doet hij ook nog de betaling.

Nu heb je een product verkocht, wat je niet in voorraad hebt. Je moet dus iets hebben om voorraad te reserveren. Als een product gereserveerd is, kan een klant later diezelfde order alsnog betalen? Hoe lang moet een reservering duren? ....

Ook na het plaatsen van een order dient het voorraad systeem weer bijgewerkt te worden om te voorkomen dat je producten verkoopt die niet op voorraad zijn.

Verder heb ik zelf geen ervaring met woocommerce, dus op dat vlak kan ik je verder niet helpen. Ik wil je alleen meegeven dat er tal van zaken zijn om rekening mee te houden bij het opzetten van dergelijke koppelingen ;)