Videokaart voor 4x WQXGA

Pagina: 1
Acties:

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 16:42
Hallo,

Momenteel stuur ik 4x 27" monitors op 2560x1440 aan via een oude Radeon HD6800 4GB.
1x via mini displayport, 1x via mini displayport + daisychaining naar ander scherm, en 1x via dvi.

Ik heb het idee dat de videokaart het er af en toe zwaar mee heeft, mede doordat een scherm af en toe 2 seconden naar zwart gaat (het scherm wat via daisychaining is aangesloten).

Ik ben eigenlijk opzoek naar een videokaart met 4x (mini) displayport aansluiting, maar volgens mij zijn die er niet.

Aan 2 zou ik voldoende moeten hebben via daisychaining. Maar mijn ervaring leert dat gecertificeerde displayport kabels van 4-5 meter (die lengte heb ik nodig van scherm naar pc) lastig te krijgen zijn of nog steeds ruk werken.
En met 2 schermen op 2560x1440 loop je al tegen de limiet aan van de displayport kabels, dus ideaalst zou zijn een kaart met 4x displayport (maar helaas denk ik).

Ik game niet, puur development.
Is een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G voldoende voor 4 schermen op 2560x1440 aan te sluiten? Bij de specificaties zie ik staan maximale resolutie resolutie 7680x4320, dat is per scherm neem ik aan?

Een videokaart kan verschillende resoluties doorgeven. De maximale resolutie toont de resolutie waarbij de beeld op de hoogst mogelijke kwaliteit wordt weergegeven.

Iemand nog tips voor een kaart met 4x displayport?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op wat voor moederbord zit 't spul aangesloten? Heeft die geen IGP waar je 1 of 2 schermen aan kan hangen? Zo'n HD6800 zou voor 2d weergave op zich meer dan zat moeten zijn.

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 16:42
Zit op een Gigabyte GA-Z87-HD3 aangesloten, heeft wel DVI aansluiting maar daarvan wil ik juist vanaf...

Zou hem natuurlijk via HDMI aan kunnen sluiten, alleen heb ik via HDMI iets andere kleuren dan via DVI of DP.

[ Voor 35% gewijzigd door S_tef op 18-10-2017 16:08 ]