Activision patented bad matchmaking voor microtransacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:25
De patent

Wat houd de patent in?
A system and method is provided that drives microtransactions in multiplayer video games. The system may include a microtransaction arrange matches to influence game-related purchases. For instance, the system may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player.
Wat van effect heeft dat op de gameplay in call of duty games:
For example, if the player purchased a particular weapon, the microtransaction engine may match the player in a gameplay session in which the particular weapon is highly effective, giving the player an impression that the particular weapon was a good purchase. This may encourage the player to make future purchases to achieve similar gameplay results.
Hier is een flowchart hoe de patent in zijn werking gaat in de game zelf

Geen woorden voor. Je verknalt een kompleet spel, omdat je zoveel mogelijk geld naar binnen moet harken 8)7

PS: mijn excuus voor deze rare titel, het is lastig om een titel te maken in 60 woorden voor dit onderwerp.

[ Voor 13% gewijzigd door silverchaoz op 18-10-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

silverchaoz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:41:
[PS: mijn excuus voor deze rare titel, het is lastig om een titel te maken in 60 woorden voor dit onderwerp.
Transaction-based matchmaking?

Maar het patent is inderdaad niet heel erg fris; zal me niks verbazen als het in meer spellen zo zou zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Transaction-based matchmaking?

Maar het patent is inderdaad niet heel erg fris; zal me niks verbazen als het in meer spellen zo zou zijn.
Ik ben geen expert in titels maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30

Yucon

*broem*

Betekent dit vrij vertaald dat als je een ferrari koopt het systeem je geen dirt track voor zal schotelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:59

tha_crazy

Mafketel

Yucon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:44:
Betekent dit vrij vertaald dat als je een ferrari koopt het systeem je geen dirt track voor zal schotelen?
Als ik het goed begrijp eerder:

Speler 1 heeft een god-tier wapen en wordt tegen speler 2 geplaatst welke dit god-tier wapen niet heeft.
Speler 2 wordt afgemaakt, en hierdoor aangespoord om middels micro-transacties hetzelfde god-tier wapen te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Activision heeft al gereageerd. Dit is in 2015 door een R&D afdeling opgezet. Dit is in nog geen enkele game toegepast.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
tha_crazy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Als ik het goed begrijp eerder:

Speler 1 heeft een god-tier wapen en wordt tegen speler 2 geplaatst welke dit god-tier wapen niet heeft.
Speler 2 wordt afgemaakt, en hierdoor aangespoord om middels micro-transacties hetzelfde god-tier wapen te kopen
Dat is inderdaad mijn post in 2 zinnen samengevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10

Rmg

Yucon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:44:
Bijvoorbeeld, maar het kan ook dat:

Jij net een ferrari hebt gekocht, wat een cosmetische upgrade is, maar om jou toch te laten denken dat dit een goeie aankoop zijn je volgende x aantal potjes de matchmaking in jouw voordeel, dus tegen net iets slechtere mensen dan je normaal tegen raced. Jij denkt WOW dit was een goeie aankoop hij is toch sneller. en je koopt meer

Jij al een tijdje niets hebt gekocht, dus matchmaking gaat in jouw nadeel matchen, mensen die die ferrari wel hebben en ook iets beter zijn, jij denkt ik heb die ferrari echt nodig.

Meestal zijn dingen die je kan kopen met microtransacties cosmetisch of hebben alleen voordeel in bepaalde situaties. Ze zijn (meestal) niet beter dan je met normaal spelen kan unlocken.

Dit zijn dus manieren om klanten toch de indruk te geven dat ze voordeel hebben als ze cosmetische addons kopen zodat ze sneller de portemonnee trekken.

En tjah matchmaking, zeker voor public/non-ranked zal altijd een heet hangijzer zijn.

Natuurlijk zitten er veel meer modifiers in dan alleen skill matching.
Je kan nog zo goed geskill-matched zijn maar als jij de laatste 10 potjes hebt verloren met een paar punten verschil verdwijnt het spel in de kast.
Een developer zal daar ook rekening mee houden in zijn matchmaking systeem. Dat is gewoon 1 van de 100 variabelen in een matchmaking systeem naast skill-level.

Microtransacties zijn tegenwoordig gewoon onderdeel in de economie van een game. Veel van dat geld gaat ook gewoon terug in de games. En natuurlijk denken game developers na over dit soort dingen. :O

[ Voor 23% gewijzigd door Rmg op 18-10-2017 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

silverchaoz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Dat is inderdaad mijn post in 2 zinnen samengevat
Uhh nee, juist precies andersom.. Speler 1 maakt speler 2 met gemak af en denkt "WOW wat een goed wapen" en is daardoor geneigd nog meer te investeren.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
Angeloonie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Uhh nee, juist precies andersom.. Speler 1 maakt speler 2 met gemak af en denkt "WOW wat een goed wapen" en is daardoor geneigd nog meer te investeren.
Eigenlijk kan het beide kanten op. Het stimuleert speler 1 om nog meer wapens te kopen en speler 2 gaat nijgen om (voor het eerst) geld in het spel te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

silverchaoz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Eigenlijk kan het beide kanten op. Het stimuleert speler 1 om nog meer wapens te kopen en speler 2 gaat nijgen om (voor het eerst) geld in het spel te stoppen.
Dat uiteraard ook wel weer inderdaad :P Patent geeft dat eigenlijk ook aan nu ik het nog eens lees:
A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player.
My bad :P

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 18-10-2017 13:17 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1