Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 12:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
IR apparaat, waarmee ik straks mijn RPi3 mediaspeler kan besturen, m.b.v. mijn logitech harmony

Wat is je budget?
Liefst rond de 10 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al een flirc, maar voor een tweede apparaat zoek ik nog iets, nu zie ik dat flirc zo'n ~€30 kost, maar zie ook IR ontvangers voor ~€10

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Werkt dit bijvoorbeeld en kan ik dan ook net als bij flirc de knoppen configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Dat is een irda adapter, werkt helemaal niet zoals ontvanger voor afstandsbedieningen. Irda werd vooral vroeger gebruikt om pda's en dergelijke te verbinden en werkt op veel kortere afstand. Ik vind niet gauw of iemand ooit zo'n adapter als infrarood ontvanger heeft kunnen inzetten, dus ik denk niet dat het gaat. Als het wel zou gaan is het zeker niet zo rechttoe rechtaan als een flirc.

Werkt je Logitech Harmony ook niet met Bluetooth?

En ondersteunt je televisie anders geen HDMI-CEC? (de RasPi namelijk wel) Met een receiver werkt CEC wel niet altijd even goed in mijn ervaring.

Als dat geen opties zijn zou ik toch gewoon nog eens een flirc kopen, kost wat maar gemak is ook wat waard.