Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slotje connector flatcable keyboard Acer laptop kapot.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:24
Hallo,

Ik hoop dat dit de juiste plaats is voor mijn vraag.

Ik heb het toetsenbord van mijn Acer E1-570 laptop vervangen, maar per ongeluk het slotje van de connector stuk gemaakt.
Nu wil de kabel niet meer goed vast blijven zitten.

Ik had ergens gehoord dat je dan de kabel er los in moet steken en het restant van het slotje er bij in moet steken en er dan een stukje plakband over zou moeten plakken.

Na veel gepruts is dit gelukt, maar niet helemaal goed want enkele toetsen werken niet.

Doe ik dit op de juiste manier?
Zo niet, wat kan ik nog proberen?

groet.

Alle reacties

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je zelf kan. Je zou er een nieuwe op kunnen solderen. Maar deden op het oude toetsenbord ook enkele toetsen niet?

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:24
Er is een glas water over het toetsenbord gegaan en daarna, na het te laten drogen, deed hij niets meer.
Derhalve heb ik een nieuwe gekocht.

De eerste keer ging het goed, echter de spatiebalk zat scheef en daarom kreeg ik een andere toegestuurd.

Na deze geplaatst te hebben deed hij niets.
Weer losgehaald en opnieuw de flatcable er ingeprutst, toen braken de nokjes van het slotje af.

Kan ook haast niet anders, plastic pinnetje van een mm dik.

Een pc-reparateur vertelde van het plakband, ook had hij wel eens een connector die op het mobo zit proberen te vervangen, maar mislukt, de boel werd te heet en de stekker vervormde.

Het slotje heeft een soort reepje wat er naast de kabel ingedrukt moet worden, zo maakt de kabel contact.

Zonder dat reepje doet hij niets.