Laatst was ik een beetje herinneringen aan het ophalen van mijn favoriete alpaca's toen ik onderstaande foto tegen kwam met overduidelijke fout erin. De laatste wijziging van het bestand is uit 2013, de foto zelf uit 2008. Wellicht is er 4 jaar geleden een kopieerfout ontstaan of iets dergelijks. Ik heb diverse backups, maar geen die zover terug ging helaas.

Het is uiteraard geen doen om alle foto's na te lopen voor een backup en ik vroeg me dan ook af of het mogelijk is om automatisch zulke overduidelijke fouten op te sporen.
Een zoektocht leverde niks bruikbaars op. Ik kom vaak uit op software die kan detecteren of een enkele foto bewust bewerkt is (wat toch weer anders is) of zaken die over videokaarten gaan (zoekterm artifacts).
Iemand een idee?

Het is uiteraard geen doen om alle foto's na te lopen voor een backup en ik vroeg me dan ook af of het mogelijk is om automatisch zulke overduidelijke fouten op te sporen.
Een zoektocht leverde niks bruikbaars op. Ik kom vaak uit op software die kan detecteren of een enkele foto bewust bewerkt is (wat toch weer anders is) of zaken die over videokaarten gaan (zoekterm artifacts).
Iemand een idee?